Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:46 |
[Inny] Karimata! |
Autor |
Wiadomość |
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 22:00
|
|
|
tak miało być w świetle jest lepiej, bo się wtedy srebrne ziarno odbija ładnie ;] |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 22:06
|
|
|
Peedro napisał/a: | tak miało być w świetle jest lepiej, bo się wtedy srebrne ziarno odbija ładnie ;] | grube dałeś ? jak tak to |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 22:15
|
|
|
Peedro napisał/a: | Wymieniłem przepustnicę na nie rusaną ale i tak pomimo adaptacji obrotów świruje, raz ma 1,500 obrotów, później faluje, później trzyma przez kilka minut ładnie 700 i tak w kółko Piertole, więcej nie ruszam, bo ogarnąć to GDI odpowiednio to jest masakra.
Ważne że spalanie wynagradza wszystko - średnie spalanie z dzisiejszej traski, pokonanej spokojnie w ramach przepisów i z kilkoma wyprzedzaniami. |
Sprawdź kody błędów. Jeśli przy okazji szaleństwa obrotów pojawia się kontrolka silnika to znaczy że winny jest zespół wtryskowy, najczęściej regulator ciśnienia. Gdy ciśnienie spada dostaje sygnał do kompa by podnieść obroty aby podnieść ciśnienie pompy. GDI nie jest takie straszne. Zacznij od wymiany mikro filtrów paliwa w zespole wtryskowym i filtra paliwa w błotniku.
Ciśnienie ustawia się imbusem w regulatorze . Wartości ciśnienia przeliczasz z napięcia na czujniku (środkowy pin). |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 23:00
|
|
|
diodalodz, i wszystko jest już sprawdzone. Filtr zmieniony. Filterka na wejściu moja pompa nie ma, więc pewnie ktoś już grzebał. Kontrolka się jeszcze nie pojawia, bo musi zrzucić poniżej 40bar na 4 sekundy, dopiero wtedy wyświetla kontrolkę (mitsumaniaki obczytałem ). Regulator rozruszany, ustawiony na ~50bar przy 2000 obrotów, ale tak czy siak na biegu jałowym zrzuca ciśnienie co chwile do 40 bar, a czasem nawet i poniżej i tak sobie faluje. Mam evoscana, kabel, i wszystko mam już przeglądnięte. Pozostaje mi ją wymontować i zrobić rewizję o czym już pisałem. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 23:10
|
|
|
Peedro, specjalnie dla ciebie:
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 1 Lis 2013, 12:27
|
|
|
Peedro, temat ogarnięty? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Lis 2013, 20:23
|
|
|
tadzias, ostatnio to się na nią zupełnie zbiesiłem i nawet poleciała na tablicę i otomoto z tego wszystkiego - kilka mniejszym i większych psikusów mi zrobiła, które mnie mocno wkurwwwwiły, ale już mi powoli przechodzi.
W tak zwanym między czasie musiałem w nią nieco zainwestować. Otóż wymieniłem tę kochaną pompę wysokiego ciśnienia i dzięki temu autko już ma wolne obroty na odpowiednim poziomie i nie faluje. Mało tego - silnik odzyskał wigor - wkręca się milutko i naprawdę zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Jedyny szkopuł który jeszcze mnie wkurza (a może i dwa...) to taki myk, że owszem - silnik trzyma ładnie bieg jałowy, ale gdzieś tak po 2-3 minutach samoczynnie wchodzi na 1500 obrotów i za nic nie chce zejść - wyłączenie i ponowne uruchomienie załatwia sprawę, nie wiem, może krokowiec coś jeszcze nie domaga albo coś, tym bardziej że podczas jazdy i zmiany biegów sam podbija mi obroty... Drugim mniej istotnym szkopułem jest klepiąca hydraulika, niby normalka w tych silnikach, ale na forum mitsumaniaków już wyczytałem co zrobić żeby się to troche uspokoiło, otóż wleję sobie taki oto specyfik:
http://allegro.pl/archoil...3678789979.html
A żeby nie było że kupiłem se syf, są filmiki:
http://www.youtube.com/ch...vUJpKjwA/videos
Drogi ten specyfik strasznie nie jest, więc warto wypróbować.
Jak przestanie mnie wkurzać i zacznie normalnie bezawaryjnie jeździć, to może jej wybaczę |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 22:25
|
|
|
Marcinowaty, Jest to co jest i tyle. W obecnym etapie mojej znajomości z Carismą to w ogóle bym jej nie kupił, ale kto wie, może jeszcze odkupi swoje winy |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 23:42
|
|
|
Peedro napisał/a: | może jeszcze odkupi swoje winy |
prawie sie popłakałem ze śmiechu |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 23:51
|
|
|
Phi |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 20:16
|
|
|
jeżeli nawiązujesz do rodzaju wtrysku, to 1.8 tez miały swoją normalną wersje |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 30 Lis 2013, 23:58
|
|
|
No więc na dzień dzisiejszy temat silnika jest ogarnięty. Na całe szczęście wystarczyła wymiana sterownika (podpowiedź z mitsumaniaków, a i nie kosztowało wiele, bo kupiłem najtańszy za 25 zł z allegro) i silnik już nie wariuje z obrotami podczas jazdy, co mnie najbardziej wkurwwwiało w tym wozidle
Co do korozji - łyżwa w stanie dobrym, coś ją łapie, ale niewiele, trzyma się solidnie Spód jest zdrowy ja dzwon, buda też niczego sobie, jedynie koło wlewu pod klapką chrupie, ale dlaczego to nie wiem - od strony koła jest inna blacha i ona jest zdrowa, a i poszycie błotnika też jest zdrowe, więc mam to w ...
Z innych irytujących rzeczy - zmieniam sprężyny
Kupiłem takie coś za 200 zł - wynalazłem na tablicy, więc się opłacało, bo taniej niż nowe seryjne i taniej niż nowe Jamexy (330 zł na allegro). Tył już zmieniony i poszło nieco do góry, jeszcze czekam z przodem, bo muszę założyć nowe osłony i odboje, bo stare zetlały, a i do wymiany oba łączniki staba, więc auto rozgrzebane czeka do poniedziałku.
Powoli paścia ogarniam, tak żeby przynajmniej mnie nie wkurwwwiał |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 1 Gru 2013, 00:05
|
|
|
żólte:D
bedą profi:)
na sezon kolek szukej panie;p Kari jeszcze posluzy |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Gru 2013, 01:49
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | Kari jeszcze posluzy | Ci sie dzolk udal |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Gru 2013, 12:49
|
|
|
Marcinowaty, a zmieniał do tego amortyzatory? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 1 Gru 2013, 20:57
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Marcinowaty, a zmieniał do tego amortyzatory? |
Nie zmieniał, ponieważ do tych sprężyn nie było potrzeby, ale nie pamiętam czy obniżają o 20 czy 40 mm. W carismie przód jest za wysoko, bynajmniej w 1,6 |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|