|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:53 |
[MK6] 1.4 TDCI obroty |
Autor |
Wiadomość |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 10:02
|
|
|
Jesli chodzi o części wymienne ,eksploatacyjne to sprzęgło.(tarcza, docisk itd)Bo chyba ono przenosi moment obrotowy Ameryki chyba nie odkryję jak powiem ,ze kopciuchami śmigamy na momencie .Jak znacząco moment podciągniesz szybciej je wykonczysz.No i w dalszej perspektywie i korby:) |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 14:17
|
|
|
artax - ta, diesel jeździ na "momencie", a benzyna niby na czym? Na "mocy" ? Zlitujcie się. Tu chodzi o krzywą momentu, o nic więcej...
Poza tym sprzęgło nie umrze, jeśli będzie się ruszało łagodnie, a biegi będą porządnie zmieniane. To różnica prędkości obrotowych i przyłożony moment dają sprzęgłu, nomen-omen, popalić. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 14:22
|
|
|
Pufcio napisał/a: | diesel jeździ na "momencie", a benzyna niby na czym? Na "mocy" ? Zlitujcie się. Tu chodzi o krzywą momentu, o nic więcej...
|
Pogadaj sobie z jakimś fanatykiem benzyny, który twierdzi że to nie dlatego auto przyśpiesza że ma moment, tylko dlatego że benzyniak ma większy zakres obrotów, i więcej koni przy mniejszym momencie... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
weksla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 14:52
|
|
|
Jeździ się niestety czy to się komuś podoba czy nie momentem obrotowym silnika a nie mocą....
Tyle ode mnie.
A żeby wykończyć korbowody to nie wiem co musielibyście zrobić... |
_________________ Najmocniejsze mk3 2.0 TDCI w POLSCE! |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 15:02
|
|
|
Przeszlo 20 lat jezdzilem benzynowymi.Byl po drodze Escort rs2000 takze radze sobie z jazdą. Od niedawna korzystam z diesli i podtrzymuję to co pisalem ,ze jezdzi sie momentem czytaj wykorzystaniem maksymalnego dostępnego, zgodnie z wykresem,o ktorym wspominasz.Inaczej -technika korzystanie z momentu w pb i d jest inna.Myle się Pufcio?Jesli masz na mysli do 30 % podniesienia będzie ok ale jesli duzo więcej wtedy Nm zrobią swoje z seryjnym sprzegłem.Wielu robi te przerobki nie po to aby kulać się jak emeryt I po to jest auto aby dostarczało frajdy.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 18:23
|
|
|
ministerq - moje argumenty są w tym momencie krótkie i zwięzłe:
-im więcej Nm, tym szybciej auto zbierze się do prędkości, którą może osiągnąć na danym biegu
-im więcej KM, tym większą prędkość maksymalną auto może osiągnąć
Niestety w momencie pojawiania się argumentów "to dlaczego w WRC i Formule 1 jeżdżą same benzyniaki", ręce opadają. Takie podejście świadczy o braku elementarnej wiedzy lub braku znajomości założeń przyczynowo-skutkowych.
ministerq napisał/a: | benzyniak ma większy zakres obrotów, i więcej koni przy mniejszym momencie... |
Wiem co masz na myśli, jednak gdy to odczytać dosłownie, to taki argument można łatwo skwitować - "podaj proszę zależność między momentem obrotowym a ilością koni mechanicznych, które jakikolwiek silnik produkuje". Znakomita większość "speców" się na tym wyłoży. Już nie drążąc kwestii, że to, że silnik się kręci np. do 7,5krpm nie znaczy, że opłaca się go piłować np. powyżej 6-6,5krpm - co niektórzy z uporem maniaka i stwierdzeniem "a moje się wyżej kręci", robią.
weksla napisał/a: | Jeździ się niestety czy to się komuś podoba czy nie momentem obrotowym silnika a nie mocą.... |
"Jeździ się" autem Moment obrotowy się wykorzystuje.
Bądźmy fachowi jak mówimy o fachowych zagadnieniach.
Zresztą to też takie gadanie, że turbodiesel ma więcej momentu, jest zaje**sty, itd. A wszyscy zdają się zapominać o jednej ważnej rzeczy - skrzyni. Bo cóż z tego, że silnik ma gazylion Nm, skoro przełożenie jest czasami 2x większe niż w benzyniaku, efektem czego ten drugi, mimo dwa razy mniejszego momentu, zbiera się podobnie.
artax napisał/a: | technika korzystanie z momentu w pb i d jest inna |
Jest zupełnie taka sama. TD nie jeździsz na 1100rpm, tak samo jak benzyniakiem na 1500rpm. Obydwie jednostki mają swój zakres, nazwijmy to, skutecznej pracy. W TD jest on osiągany wcześniej, kosztem niższych obrotów maksymalnych i niższej mocy, w benzynie później, ale za to w większym zakresie obrotów. To odczucie, że TD ciągnie "od samego dołu" pozwala nieraz twierdzić, że te silniki nie mają zakresu obrotów, kiedy "nie ciągną" - ale mają. Plus jest taki, że po lekkim "dłubnięciu" można zmusić turbotraktor do 5-5,5krpm - a taka wartość pozwala zostawić benzyniaka nawet o deczko większej mocy daleko z tyłu. Wadą jest to, że TD-ki nigdy nie będą jednostkami do osiągania Vmax-u, bo gdzieś istnieje fizyczna granica, której przy zapłonie wymuszonym przekroczyć się nie da (o uszy mi się obiła wartość ~6250rpm), co przy benzyniakach... no wystarczy spojrzeć na F1 ze starszych sezonów, gdzie bez problemu osiągały 20k
Poza tym to:
artax napisał/a: | Wielu robi te przerobki nie po to aby kulać się jak emeryt |
jest racja, tyle że jazda szybka/dynamiczna nie musi oznaczać "pałowania na pełnej kurtyzanie", startów z 3krpm, przerzucania biegów bez zmiany sprzęgła (naprawdę, są idioci, którzy to robią? w TD...?), kręcenia do końca obrotów bez wyraźnej przyczyny (zwłaszcza gdy wykres momentu i mocy przy 4krpm spada "na ryj"). Podrasowanym autem da się jeździć żwawiej bez zbędnego nadwyrężania elementów Poza tym nikt tak naprawdę nie wie jakie wartości przeciążeń zniesie ten silnik z konstrukcyjnego punktu widzenia. To może być trzy razy tyle ile jest w standardzie, bo np. te czy inne podzespoły są dzielone z inną jednostką, która ma dwa razy większe wartości momentu i mocy. A może być 20-30% więcej, bo to jednostka budżetowa, nie posiadająca mocniejszych odpowiedników. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 22:35
|
|
|
nie widzialem benzyny, ktora ciagnie od dolu np;od 2000obr chyba ,ze v 8.Tyle z mojej strony i nie ciągnę juz tematu .
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|