zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta |
Autor |
Wiadomość |
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Paź 2017, 09:19 zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta
|
|
|
robił może ktoś coś podobnego?? na oko będzie chyba rzezba z poduchą silnika. Mam całego escortjusza na graty i chciałbym przerzucić serduszko do fieściny
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 31 Paź 2017, 21:54
|
|
|
Podaruj sobie zeteca z escorta za dużo zabawy. Ja bym szedł w silnik 1,6 16 z Sporta łatwiej i mocniej 103 ps serii |
_________________
|
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 07:29
|
|
|
Wyścigówki z niej nie chcę robić, aby tylko tego klekota z pod maski się pozbyć. Fieściny do wyjazdów na ryby, czasami po drewno i materiały do warsztatu używam. Escorta udało mi się za grosze wyrwać z niedużym przebiegiem i kompletnego. Robiłeś coś podobnego, z czym najwięcej zabawy?? Pytam bo niedługo chciałbym ruszyć z przeróbką. Skrzynia z escorta przypasi?? W fieścince już jest sprzęgło hydro z tym zrąbanym wysprzęglikiem, w escorcie jeszcze na lince, ciekawi mnie czy podejdzie cała skrzynia, czy półosie będą pasowały średnicą i długością. Pytam z ciekawości nijako żeby się przygotować psychicznie, przeróbki blacharskie to żaden problem bo warsztacik prowadzę, chciałem się zorientować czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie. każda porada jest na wagę złota |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 11:39
|
|
|
To już lepiej tddi |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:05
|
|
|
Półosie i skrzynia mogą zostać te które masz. Nie ma sensu przeszczepiać skrzyni z escorta...
Co złego w wysprzęgliku hydro? Przynajmniej sprzęgło chodzi miękko.
Osadzenie zeteca w fieście to kwestia tylko jednej łapy którą musisz skombinować (ta od strony pasażera w pobliżu kielicha). Reszta to detale jak masz całego escorta z wiązką... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:12
|
|
|
wiesz może od jakiej wersji ta łapa ma być?? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:32
|
|
|
Futura? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:08
|
|
|
Jaszczur, on ma couriera mk5 czyli pod maską jak u ciebie w mk4... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:43
|
|
|
o tak mam
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:49
|
|
|
No, czyli łapa homemade.
Ja jestem ciekaw, jak bardzo nie pasuje mocowanie z mondeo mk1/2, bo tam jest taka śmieszna i duża łapa do silvera z mocowaniem na podluznicy. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Lis 2017, 22:51
|
|
|
Peedro, aa, no fakt. To łapsko będzie problemem.
vegetagt, ta łapa z mondeo jest gigantyczna, do fiesty to się nie nada... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lis 2017, 06:00
|
|
|
Więc wstawię to mocowanie z essiego, między dzwonami mniej więcej ta sama odległość
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 2 Lis 2017, 06:53
|
|
|
Tylko w sumie ciekawi mnie dlaczego pozbywać się klekota na rzecz benzyniarki w aucie, które jest typowym wołem roboczym? Będzie to więcej palić po przeróbce. Prościej by było tego klekota uturbić. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lis 2017, 09:06
|
|
|
nienawidzę diesli, działają mi na nerwy. Spalanie nie gra aż takiej roli, windstar pali mi 20/100, ewentualnie może kiedyś lpg,a się wstawi. Swego czasu miałem zajawke żeby v6 od winda wstawić ale żaden rzeczoznawca ani diagnosta ponoć się pod tym nie podpisałby. Winda troszkę mi szkoda do jazdy na co dzień więc latam courierem, próbowałem się przekonać do diesla ale wzbudza we mnie agresje nrmalnie, szczególnie na zimno. Nie wiem skąd ale mam uraz od zawsze |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 2 Lis 2017, 09:28
|
|
|
Jak załadujesz drewnem budę, to benzyniarka będzie się wydawała relatywnie słabsza od tego klekota (zwłaszcza 1.6), i uturbiony 1.8D by w porównaniu do tego 1.6 wręcz śmigał. No ale jeśli używamy argumentów typu "nienawidzę diesli", to dalsza dyskusja na ten temat jest bezcelowa
Fakt, 1.8D daje się we znaki zimą, tu się nie ma o co spierać.
Generalnie powodzenia z modem, bo roboty jest sporo. Wiem, bo robiłem w odwrotnym kierunku |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lis 2017, 07:20
|
|
|
Wczoraj o 17ej zacząłem i już siedzi, większość rzeczy pospinana i poskręcana
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lis 2017, 08:22
|
|
|
Możesz pokazać jak ogarnąłeś łapę silnika? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lis 2017, 09:13
|
|
|
Z poduchą silnika nie było najgorzej, odwierciłem mocowanie od essiego i przyspawałem w fieście. Natomiast rzeżba była z poduchą skrzyni, mianowicie skrzynia od fiesty nie pasi pod ten motor ponieważ ma wytłoczke na rozrusznik i na czujnik położenia wału po przeciwnej stronie, więc skrzynia od essiego musiała zostać wykorzystana lecz nie posiada ona mocowań od góry na poduszkę fiestową tylko z tyłu na rogu. w fiestuni niestety nie ma miejsca na poduchę skrzyni od essiego więc wykombinowałem połączenie poduchy od fiesty, essiego i łape homemade z rurek. Siedziałem i myślałem nad rozwiązaniem wczoraj od 5ej rano |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lis 2017, 09:39
|
|
|
Ale przecież położenie rozrusznika nie powinno mieć znaczenia, sporo zeteców jeździ z rozrusznikiem z przodu... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jankelz78
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lis 2017, 10:14
|
|
|
tja ale czujnik położenaia wału na jakichś wytłoczkach przykręcany, z drugiej strony silnika są inne z tego co wyqkałem, nie jestem specem a nie wiem czy nie zacząłby fisiować w lekko innej pozycji, dwie rurki i przeciwdrganiowa poducha z essiego załatwiły myślę sprawę, linkę sprzęgła z zestawem przeżuci się i będzie działać, W starej skrzyni coś już podchałasowywało i wysprzęglik był na ukończeniu żywota a essi miał wszystko prawie jak nowe
|
Ostatnio zmieniony przez jankelz78 6 Lis 2017, 10:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|