Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:13 |
[Ogólny] Szybsze uruchamianie diesla ? |
Autor |
Wiadomość |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 19:20 [Ogólny] Szybsze uruchamianie diesla ?
|
|
|
Witam
próbując coś pomódz dislowi w uruchamianiu zastanawiam się nad takim systemem może nie konkretnie takim ale na podobnej zasadzie co myślicie na temat takiego rozwiązania ??
http://www.beru.com/pl/pr...u-instant-start |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Sty 2012, 20:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 20:28
|
|
|
masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika? zmień świece żarowe |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 20:38
|
|
|
Świece wszystkie grzeją , jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy, a czasami dwa razy nic nie pomaga |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 21:56
|
|
|
skola napisał/a: | Świece wszystkie grzeją , jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy |
Czyli grzeją do dupy, po prostu. Albo masz zeżarty przewód doprowadzający prąd do nich albo same świece są do bani. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 21:58
|
|
|
albo kompresji już brakuje |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 22:53
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | albo kompresji już brakuje |
Ile te biedne mk4 musiałoby wyjeździć, żeby komprecha już padała... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 23:09
|
|
|
skola napisał/a: | jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy | Dziwne, bo świece grzeją pomimo iż kontrolka gaśnie, jeśli wydłużenie okresu grzania (2 razy zapłon) poprawia rozruch to jak Pufcio pisze - kiepsko grzeją, albo za szybko się wyłączają,,, trzeba by zdjąć listwę ze świec i przez amperomierz po kolei każda do plusa na akumulatorze zapodawać (tylko miernik taki powyżej 10A musi być 15-20 najlepiej) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:08
|
|
|
Że grzeją wszystkie wiem bo wczoraj je wyciągałem, mają nagar sadzy tam gdzie się grzeje . Sprawdziłem :
czy kabel podaje prąd na świece : do ostatniej dałem woltomierz i mi wyświetliło 10, 80 V czyli ok
dałem do przewodu zasilającego świecę do niej minus z aku i grzeje się 6 sekund
na końcu pomyślałem ze może nie ma masy więc jedną świecę wkręciłem do gniazda w silniku i dałem na grzanie świec później ją odkręciłem z gniazda i jest gorąca
Myślę nad kupnem świec duraterm one grzeją się do 850 stopni w 3 sek czyli pozostaje jeszcze 3 sek na grzanie z ta temp.
teraz mam świece bosch wsadzone na gwincie m5 i to co się grzeje ma około 20 mm |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:16
|
|
|
Jeżeli nagar świadczy o prawidłowym grzaniu to OK, ja się na dieslach zbytnio nie znam, uczono mnie że sprawdza się to po prądzie jaki żre świeca,,, bo może grzać tylko zamiast 10A będzie łykać 3A,,, czyli nie będzie grzała nawet na pół gwizdka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:33
|
|
|
JoeMix napisał/a: | bo może grzać tylko zamiast 10A będzie łykać 3A,,, czyli nie będzie grzała nawet na pół gwizdka,,, |
Różnica idzie w kwadrat, więc między 10 a 3 jest ponad 11-krotna różnica w wydzielanej energii. Każdy spadek, nawet niewielki, bije w skuteczność... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 21:00
|
|
|
a tak z ciekawosci- jakie natezenie pradu powinno byc w 1.4tdci na swiecach?? patrzylem nowe swiece i np. ngk maja 3A.... Tu mówicie o ok 10. Spora różnica |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:01
|
|
|
3A świeca to by było jakieś 12A na silnik,,, więc po co by były takie wielkie akumulatory w diezelach,,, dawno temu czytałem że w 1,6D coś koło właśnie 10A na świece szło,,, 3x12=36W świeca? Mało realne mi się wydaje,,, ale |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:29
|
|
|
Że się posłużę przykładem...
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:26
|
|
|
JoeMix napisał/a: | więc po co by były takie wielkie akumulatory w diezelach,,, |
Po to żeby rozrusznik miał siłę tym dieslem zakręcić. Świece to tylko jeden z powodów dużych akumulatorów w dieslach. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:53
|
|
|
Dokładnie. Rozrusznik ma ciężko w dieslach bo części są dużo cięższe niż w benzynowych silnikach. Do tego dochodzi wysoki stopień sprężania, więc jak nie odpala to musi duże ciśnienie wytworzyć ruch tłoka. A jeszcze jak diesel wyeksploatowany to i kompresji nie ma już takiej, co utrudnia samozapłon i opory ruchu znaczne.... Niby te nowe diesle mają lepiej... Ale znam przypadek że tdci (2.0) odpalał bez świec do -11 stopni. Niby kontrolka się paliła a żadna nie grzała. I tak w środku zimy można zonka strzelić a w starym dieslu nawet latem kitowo odpala jak świece do bani |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 00:43
|
|
|
Silnik diesla, ma odpowiednio mocniejszy rozrusznik, w przypadku starego 1.8TD bywaly nawet 2,2kW, tu nie chodzi o wage ukladu korbowo tlokowego lecz o cisnienie na garach i predkosc obrotowa podczas samo zaplonu, tak samo grzanie swiec, oraz na koniec wlasciwe rozpylenie ropy do komory wirowej lub w przypadku TDCI do komory spalania bezposrednio.
Prosze tez nie mylic stopnia sprezania CR z cisnieniem na tlokach, bo sa to 2 rozne sprawy.
Nowe diesle maja o tyle dobrze ze wtrysk paliwa nastepuje pod wiekszym cisnieniem oraz wieksza jest kompresja na tlokach co za tym idzie przy zdrowym silniku latwiej o rozruch...
Tak dla wyjasnienia.
Czekam na dalszy ciag pomyslow co mozna zrobic dla lepszego odpalania.... |
_________________
|
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 10:08
|
|
|
Fordon napisał/a: | Czekam na dalszy ciag pomyslow co mozna zrobic dla lepszego odpalania.... |
Można składać w ofierze bogu słońca po jednej owcy dziennie, można też wykonywać deszczowy taniec, rozpalać ognisko pod silnikiem, albo zapytać wróżki w TV.
A tak na poważnie, wszystko co można zrobić, żeby diesel odpalał normalnie jest podwieszone w tym dziale. Jeśli masz silnik w dobrej kondycji, ale dalej przeszkadza ci to jak odpala to najlepiej zmień go sobie na benzynioka... Cudów nie zdziałasz, ale mogę ci powiedzieć, że mój Ikaruso-Kałasznikov odpala praktycznie z resztką prądu w akumulatorze przy -15, więc raczej tragedii nie ma? |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 12:22
|
|
|
Najlepiej to świece zmienić bo i tak już zdechnięte. Ale przy -16 jakoś dokręcił się do zapłonu.
Z dziwnych pomysłów- dmuchać suszarką w dolot?:P |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 15:01
|
|
|
świeca płomieniowa w dolocie |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 15:06
|
|
|
albo plakiem pryskać w dolot |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|