Przesunięty przez: trzeci 18 Lip 2006, 13:45 |
Jak zabezpieczyć progi??? |
Autor |
Wiadomość |
Hektor [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 18:45 Jak zabezpieczyć progi???
|
|
|
Widzę na mojej niedawno nabytej fieście (1.8d-91r.)niewilkie ślady korozji na progach.Czym to ruszyć aby zabezpieczyć to na dłużej??? |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 20:00
|
|
|
Kątówką i migomatem ( wymiana na nowe a potem konserwacja ) |
|
|
|
|
Matis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 89 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 21:54
|
|
|
cortianem na rdze potem pomalować podkładem a na końcu prysnąć barankiem, na jakiś czas pomoże. |
|
|
|
|
tomekxpl [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 17:23
|
|
|
Ja usiebie zrobilem tak :
1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.
2. Wszystko pomalowałem preparatem antykorozyjnym Cortanin F
3. W miejscach gdzie byly male dziury narypalem do srodka antykorozyjnego preparatu do profili wewnetrznych.
4. Mata i zywica epoksydowa z utwadzaczem,zeby zalepic dziury.plus oczywiscie ladna tego obrobka.
5. Prysnełem podkladem akrylowym.
6. Prysnełem lakierem akrylowym.
7. Na koniec narypałem dosc konkretnie baranka do progów.
8. Co roku robie konserwacje podwozia i calej reszty,nic sie zlego nie dzieje.
Zadbaj o dobre wyschniecie wszystkich warstw, mi juz sie trzyma ponad 2 lata i jest okej,co roku zagladam w niektore miejsca i nic sie raczej niedzieje,kiedys moze sie juz wytnie i wstawi nowe ale narazie niemam juz takiej potrzeby.
Ten sposob to taka blacharka na najmniejszy koszt |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 22:13
|
|
|
Cortanin F wcale taki dobry nie jest, ten preparat jest higroskopijny czyli wciąga wodę i jak tak se wciągnie nim pomalujesz to będzie złaziło i puchło.
W sklepach z lakierami są dobrze odrdzewiacze i warto kupić coś lepszego |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
michalford
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Lip 2006, 15:38
|
|
|
ja proponuje tak w miare oczyscic (nie musi byc super dokladnie)
pomalowac BRUNOX EPOXY
dziury zalatac szpachla z zywica (no chyba ze sa to juz konkretne dziury to wtedy wymiana progow albo wspawanie zdrowej blachy)
pomalowac podkladem
pomalowac farba a potem mozna barankiem i nie trzeba sie juz martwic!
to jest tanie rozwiazanie i dziala!
zaraz moga sie posypac komentarze ze tak sie nie robi itd. to podaje tez inny przyklad: wytnij stare progi i wstaw nowe i po problemie! jedz do lakiernika i niech to zakonserwuje, pomaluje i problem z glowy! (i z portfela) |
_________________ fiesta 1.1i C 1990 |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Lip 2006, 19:55
|
|
|
witam was serdecznie, fajnie chlopaki ze mowicie o wymiane progów, sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe
co do twojego pytania o konserwację, ja robię tak, totalna walka z rdzą do golego metalu, gdy duze dziury to zywica i wlokno szklane, jak male to szpachla i utwardzacz + preparat antyutleniający, osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą i bede miał w zadku rdzę, wodę i takie tam inne pierdólki.
Dróg do sukcesu jest kilka wszystkoi zalezy od tego ile masz niuch niuch pieniazków |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 5 Lip 2006, 20:30
|
|
|
Kam'ol napisał/a: | sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe | w każdym porządnym sklepie motoryzacjnnym nie bedzie problemu z zakupem progu (bez znaczenia to jest ze masz fieste 1,3 w automacie)
Kam'ol napisał/a: | osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą | nie wiem czy gratulować czy sie śmiać - pianka bedzie ciągła wilgoc wiec rdza szybciej ci zeżre progi niż myslisz |
_________________
|
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
|
|
|
|
Skolmi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Gru 2004 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 10:45
|
|
|
tomekxpl napisał/a: |
1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.
|
Dokładnie. Żeby ktoś normalną tarczą tnącą nie robił
Druga opcja to szczotka druciana pod wiertarkę.
Co do Cortanina F, to też zachwycony nie jestem.
Pełny reżim zachowany, a rdza mi wychodzi po 1.5 roku.
Oczywiście te cuda (Brunox itp.), to tylko w miejscach,
gdzie nie ma możliwości oczyszczenia!
Nikt chyba nie wspomniał o zabezpieczeniu od wewnątrz,
a to też ważne. Trzeba zastosować również środek do profili
np. Fluidol, APP, Tectyl. |
_________________ FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008) |
|
|
|
|
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 20:59
|
|
|
Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ?
Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
UPDATE:
Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
Zaślepione są takimi koreczkami ?
Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 02:18
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | A co powiecie na koserwacje profili zamknietych olejem?? |
a co powiesz na zalepianie dziur w oponach guma do zucia ..i smarowanie rdzy majonezem
..takie pytanie to skrzywiona odkrywczosc ..czy juz głupota
cium cium napisał/a: | Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ?
Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
UPDATE:
Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
Zaślepione są takimi koreczkami ?
Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi. |
jak robic zeby sie nie narobic co ....
jak robisz kolego zabezpieczenie to zdejmujesz boczki ..nadkola ..plasticzki ..i koła ens i bedzie efektywna ..wstrzykiwanie srodka w odpływy jest równie madre jak wlewanie oleju do silnika przez otwór bagnetu |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Gabrielo111 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 16:33
|
|
|
Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek?? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 03:11
|
|
|
Gabrielo111 napisał/a: | Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek?? |
bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Gabrielo111 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2009, 17:30
|
|
|
dziki I znowu jestem mądrzejszy!! |
|
|
|
|
kubakamer
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2007 Posty: 18 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Sie 2009, 10:21
|
|
|
LOY napisał/a: | bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu |
Niekoniecznie, są też baranki w spray-u. |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 3 Sie 2009, 11:24
|
|
|
nie ma baranka w spreju
jest tylko zabezpieczenie antykorozyjne w sprayu
mowiac baranek masz na mysli zabezpieczenie antykorozyjne czy specyficzna fakture nalozonego szajsu... |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
kubakamer
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2007 Posty: 18 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Sie 2009, 11:41
|
|
|
Mówiąc "baranek" mam na myśli specyficzną strukturę i kauczukowo-gumowy charakter warstwy odpornej na lekkie uderzenia. Widziałem takie preparaty w spray-u, co jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, kto nie ma pistoletu i sprężarki. |
|
|
|
|
|