|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:01 |
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 13:16
|
|
|
W zasadzie nie. Czujnik temperatury olałem, bo szkoda mi na niego kasy (czy to zamiennik czy oryginał, trzeba liczyć jakoś 130zł) +wymiana.
Kat jest (już) wypruty, więc domniemania, że wydech jest zatkany też można między bajki włożyć. Jechałem już ~170-180 przez parę-paręnaście km i silnik nie wybuchł, dym spod maski nie poleciał i nie zdarzyło się nic, co powinno się stać, gdyby faktycznie głowica się przegrzewała. Wody w oleju nie mam, oleju w wodzie tym bardziej.
Zostałby więc do wymiany co najwyżej tenże czujnik temperatury, ale mam go w 4 literach. Auto jeździ, nic mu nie dolega, poza tym nie mam absolutnie żadnej pewności, że po jego wymianie wskazówka dalej nie będzie wychodzić poza skalę.
Szczerze mówiąc zacząłem już dopuszczać wersję, że "ten typ tak ma" - jadąc na ostatnim biegu, powyżej jakiejś prędkości - choćby i z górki, nawet na kole podbiegunowym, wskazówka zaczęłaby wychodzić poza połowę skali. Potrzebowałbym, żeby ktoś mi to sprawdził, ale niestety użytkowników mk5 w dieslu jest na tym forum tyle, co kot napłakał... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 13:22
|
|
|
Ja mam taką. Tylko że w tym egzemplarzu... nie ma wskaźnika temperatury. Jest jedynie czerwony termometr. |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 18:04
|
|
|
Yyy... masz możliwość zrobienia zdjęcia tego cuda? Bo nawet sobie tego wyobrazić nie umiem...
Swoją drogą - nawet jakbyś miał jakimś cudem wypruty wskaźnik temperatury, to da się do niej dogrzebać przez tryb diagnostyczny - wtedy masz wypisane w °C jaka jest temp. płynu w głowicy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 19:16
|
|
|
to jak ??? Nie widziałeś takiej wersji jeszcze ???
poniżej tego autka przy starcie zapala się kontrolka "czerwony termometr", mierzy coś sobie, miga parę razy i gaśnie. Zapaliła się też wtedy jak wziąłem auto od Niemca podczas dłuższej jazdy z prędkością 150-170km/h na autostradzie. Raz się zapaliła, trzeba było zwolnić i potem więcej już nigdy tego nie widziałem.
BTW mam kilka pytań może pogadamy prywatnie...
http://img853.imageshack....904/zegaryk.jpg |
Ostatnio zmieniony przez atseif 12 Cze 2011, 19:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 19:31
|
|
|
atseif napisał/a: | to jak ??? Nie widziałeś takiej wersji jeszcze ???
|
Takiego golasa w dieslu jeszcze nie widziałem... nie licząc wersji, którą miała sąsiadka (ale w tym aucie [mk4] nie było niczego, nawet głośników czy listew drzwiowych).
Kontrolki nie widzę, ale domniemuję, że gdzieś tam się zapala taka ikonka jaka występuje na normalnych zegarach (takich jak te).
Jak możesz, to wbij kiedyś w tryb diagnostyczny i zerknij, co się pokaże w czasie szybszej jazdy po autostradzie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 19:36
|
|
|
nie znam trików do tej fiesty, nie szukałem nigdy, auto zapala i jedzie bez najmniejszych problemów toteż nie potrzebowałem nigdy kopać w szczegółach. Ale ok, chętnie w to wejdę jak tylko się dowiem jak. Obaczymy. |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 20:34
|
|
|
Włóż kluczyk, trzymaj wciśnięty przycisk resetu licznika, przekręć na zapłon, czekaj aż wskazówki zaczną świrować. Puść reset i naciśnij go parę razy, aż trafisz na "C" - na zimnym silniku pokazuje 60. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu/silnika lub przytrzymaniu przycisku resetu na włączonym wszystko wróci do normy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:55
|
|
|
Dzięki za wskazówki. Byłem przedtem w dziale "elektryka" i też znalazłem. No w mieście po 10 minutach jazdy jest zaledwie 72, pojadę do Wrocławia to dam jej na autostradzie w kość to napiszę.
Ale...
sam mam też dziwne zjawisko: moja zasadniczo nie ma ogrzewania. Lecz gdy tylko zdejmę wąż powrotny nagrzewnicy z króćca zaworu i np zostawię go luźno (albo przedłużę i włożę do zbiorniczka żeby krążył płyn), to wtedy ogrzewanie JEST NATYCHMIAST. Ponowne wpięcie węża do zaworu powoduje, że powietrze stygnie całkiem.
Tu uwaga, króciec zaworu zaślepiam podczas próby bo tam jest cały czas przepływ.
No i jeszcze powiem, że sprawy zaworu, sterowania zaworem etc można sobie darować bo jest perfekt. Zresztą wystarczy zdjąć wtyk by zawór był zawsze otwarty.
No i co ?? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez atseif 13 Cze 2011, 18:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:01
|
|
|
No to ogólnie napraw układ chłodzenia. Po 10 minutach jazdy 72 tylko? Nie powinien siedzieć już w okolicach 90? Czy czasami termostat nie jest strzelony? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:04
|
|
|
No samteraz tak pomyślałem, że otwarty może być. Może to była za słaba próbka czasowa te parę minut, do tego ja jeżdżę raczej łagodnie.
No to teraz w drugą stronę proszę, może ktoś mi napisze ile temp ma po 10-15 minutach spokojnej miejskiej jazdy. Nie musi być ten sam silnik, ale chodzi o odczyt z ekranu.
Swoją drogą baardzo podoba mi się ten tryb, jestem wręcz zachwycony czymś takim. W tak prostym aucie? Ludzie to mają łby. |
_________________
|
|
|
|
|
Qnik
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:34
|
|
|
miałem identyczny problem w Foce 1.8TDCI po wymianie przez ASO wszystkiego (termostatu, chłodnicy, zbiorniczka) pozostała uszczelka, dopiero po jej wymianie i splanowaniu głowicy wszystko wróciło do normy, temp na 5 biegu przy jeździe 160 i więcej nie przekracza 100 stopni. |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:53
|
|
|
Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Qnik
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 19:22
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić? | U mnie wystarczyło maluteńkie uszkodzenie uszczelki, a też teoretycznie nie było oleju w zbiorniczku wyrównawczym, "masła" na korku oleju itp. |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 19:41
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić? |
Uszczelka może być na tyle mało uszkodzona że nie bardzo da się to bez ściągania określić. Może też również być inne pęknięcie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 21:43
|
|
|
Nauczony doświadczeniem, że mam zlewać coś, jeśli działa, teraz też to oleję - nawet jeśli rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bo nie uśmiecha mi się wydawać kilku stów, żeby taką pierdołę zrobić, serio. Po tych wydatkach mi się odechciało. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 16:35
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Nauczony doświadczeniem, że mam zlewać coś, jeśli działa, teraz też to oleję - nawet jeśli rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bo nie uśmiecha mi się wydawać kilku stów, żeby taką pierdołę zrobić, serio. Po tych wydatkach mi się odechciało. |
Uważam, że słusznie.
Szkoda, że o tym ogrzewaniu co pisałem wyżej, nikt pogadać nie chce.
Ok,
to w międzyczasie temperatury miejskie z dziś: start: 49st, po 5 minutach około 62, po 10 minutach 74, jeszcze 5 minut i 88 podczas jazdy, następnie postój i spadek do 78st, potem krótka jazda i doszło tylko do 84. Stop. |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 16:39
|
|
|
Rozważyłbym sprawdzenie termostatu. Ja wsiadam, odpalam, i po 3km mam 90-92 stopnie przez cały czas |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 16:46
|
|
|
Ja koledze sugerowałem zawór, ze zamiast przez nagrzewnice płyn koledze ucieka tym obejściem w zaworze, ale ponoć sprawdził na innym aucie i nawet jak zawór otwiera na nagrzewnice to nie zamyka tego obejścia,,, wniosek - zapchana nagrzewnica i płyn zamiast nią woli obejściem i/lub zawór za mało zatyka to obejście. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 21:54
|
|
|
Zgadza się, JoeMix, tak było. Tyle tylko, że chodziło o zawór w sklepie forda. Coż to za filozofia zatkać 2 tylne króćce w zaworze, dmuchnąć we wlot i zobaczyć że jest przedmuch do wylotu. Ten w moim aucie działa tak samo.
Nagrzewnica... możliwe. Ale wtedy nie było by ogrzewania po zdjęciu węża powrotnego z zaworu. A jest. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez atseif 14 Cze 2011, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 22:04
|
|
|
atseif napisał/a: | Szkoda, że o tym ogrzewaniu co pisałem wyżej, nikt pogadać nie chce. |
jest odpowiedni temat o tym, tam na pewno się ktoś znajdzie, jak już odpowiedzi wcześniej nie było.. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|