Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, sonda lambda

[MK3] Pomiar , sprawdzenie sondy lambda
Autor Wiadomość
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2010, 12:52   

Najpierw sprawdziłem grzałkę, wbijając sondy od tyłu kostki (nie wyciągałem uszczelnień, wbiłem sondy właśnie w nie) i pokazało rezystancję na poziomie ~20 ohmów. Więc prawdopodobnie jest ona niesprawna. Obawiam się tylko, że coś źle mogłem zmierzyć, gdyż zrobiłem to na szybko, nie wyciągając właśnie tych uszczelnień. Nie przewodzą one prądu, więc oporu dodatkowego nie powodują, ale coś nie mam pewności. Sprawdzę jeszcze raz.

Teraz pytanie: od czego będzie pasować lambda? Z jakich silników mi podejdzie? Najchętniej kupiłbym używaną, licząc jej koszt około 50 zł.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Kwi 2010, 13:00   

Weź szpilki i zwyczajnie przebij przewód na wylot - wtedy połączenie elektryczne najpewniejsze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwi 2010, 13:10   

grzałkę mierzysz na rozpiętej kostce(kostce sondy a nie instalacji auta) . wtedy beda wystawać bolce i na nich dokonujesz pomiaru . sonda wyłączona silnik zgaszony - zimny .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Kwi 2010, 13:13   

JoeMix, izolacja na sondzie bywa twarda, u mnie np. nie dało rady przebić się na wylot...

JustMario, a jak zachowuje się Twój multimetr po włączeniu zakresu 20kohm? pokazuje coś, czy wartość 20?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2010, 13:46   

Nie pamiętam na jakie wartości zwiększałem, ale przy większym zakresie rósł też rzekomo opór.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Kwi 2010, 13:48   

bidżej napisał/a:
izolacja na sondzie bywa twarda, u mnie np. nie dało rady przebić się na wylot
To się przebija przewody w wiązce auta :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwi 2010, 22:41   

Cytat:
To się przebija przewody w wiązce auta

ucinam ręce za takie zabawy . to już lepiej wyjąć kompa i mierzyć sygnały na odpowiednich pinach wtyczki .

ustaw miernik na zakres 200 ohm .
Zewrzyj przewody miernika , powinien pokazać 00,6ohm albo podobnie max 01,2ohm to jest twój błąd pomiarowy rezystancji przewodów i samego miernika i złącz . Rozpinasz sondę i będą w jej gnieździe dwa bolce pod które wchodzą przewody . dotykasz do nich i odczytujesz wartość z miernika . Od tej wartości odejmujesz wcześniejszą wartość czyli coś koło 1ohm i masz precyzyjny pomiar oporu grzałki .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Kwi 2010, 13:10   

JustMario miał się tu odezwać bo wczoraj trochę powalczyliśmy, ale póki co widzę że cisza :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwi 2010, 15:25   

Jestem, jestem. Sonda wydaje się na sprawną, opór grzałki to niecałe 5 ohmów. Rozgrzałem silnik i przy NORM zacząłem pomiary. Może mój multimetr sczytuje zbyt wolno, ale napięcie samo skakało w odpowiednim zakresie (0,2 - 0,8V). Niezależnie od dodawanego gazu, cały czas samo skacze. Jedynie przy ujęciu gazu spadało do 0,01 na ułamek sekundy i wracało do swoich skoków.

Teraz szukam złącza diagnostycznego, którego nie ma przy akumulatorze. BJ sugerował żebym poszukał przy słupku kierowcy, ale tam też nigdzie nie widzę. Mam zamiar podłączyć buzzera do tego gniazda, ale nie mam gdzie :placz:
 
 
dj1987
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2010, 17:36   

Mam takie same objawy z sondą lambda jak limus. Tez mi duzo fiesta pali i dzisiaj przy wymianie przewodów wn zrobiłem pomiary sondy lambda miedzy czarnym przewodem do którego się podpiąłem igłą a masą akumulatora bo druga igła mi się złamała i nie miałem jak się wpiąć w szary przewód. Wartości jakie dostałem najlepiej widać na filmiku:)
Rozumiem że sonda uwalona i czym prędzej trzeba ją wymienić? Też mam kłopoty z odpaleniem tzn akumulator kreci ale silnik nie zaskakuje.

http://www.youtube.com/watch?v=2cToZnIO_Zk
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Kwi 2010, 18:55   

A jak myślisz czemu sonda ma 2 przewody sygnałowe? Bo pomiar między masą można sobie wsadzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwi 2010, 20:57   

Znalazłem to gniazdo diagnostyczne. Wisiało na kablu przy akumulatorze, a myślałem ze to jakoś bardziej będzie widoczne.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwi 2010, 21:44   

pomiar z masą gdzie indziej jest skazany na klęskę . nie widać jaki masz ustawiony zakres na mierniku .
 
 
 
dj1987
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2010, 22:07   

Jutro się zaopatrze w więcej igiełek i sie normalnie podłącze. Zmierze też rezystancję grzałki. Zakres miernika był ustawiony na 2V napięcia stałego.

No i zrobilem jeszcze raz pomiary. Tym razem się podłączyłem między czarny a szary przewód. Rezystancja grzałki 6,7ohma. Na poczatku pomiarów zgłupiałem bo na napięciu stałym nic sie nie działo to mierzyłem zmienne i latało między 0,01V a 1,5V. spróbowałem jeszcze raz napięcie stałe i sie okazało ze jednak się coś zmienia. Ale i tak głupoty wychodza bo wskazania są od wartości 0,01 do 0,9 a nieraz nawet minus sie pojawia. Zakres miernika 20V. Zobaczcie na filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=g8POqxOgmN0

Zapewne musze kupić sonde powiedzcie teraz czy może być taka najtańsza 4 przewodowa z allegro firmy ntk | Ngk za jakieś 80zl?
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 16 Kwi 2010, 23:44   

Dzisiaj została sprawdzona sonda , która ostatnio założyłem i wszystko jest ok.
Niestety coś chyba jest nie tak z przewodami sterującymi , bo tam powinno być napięcie 0,5 v , a jest jedynie 0,5 mv , mierzone na zakresie 2000 mv , na innych miernik niczego nie chciał pokazać .
Jednak wskazania sondy na pracującym silniku są jak najbardziej prawidłowe .
Czy szukać przyczyny tego małego napięcia na przewodach sterujących , czy tez nie ma to znaczenia ?
Jeżeli jednak owe napięcie na przewodach sterujących jest istotne , to gdzie szukać przyczyny owego niskiego napięcia ?
Dodam , że rurę mam okopconą , a świece mają kolor jasno popielaty .
CPP tez sprawdzony - wartości płynnie się zmieniają od 15,8 do 4,2 , mierzone na zakresie 200 kohm.
Czujnik temperatury płynu pod kolektorem tez sprawdzony , mierzone również na zakresie 200 kohm :
5 st 68
20 - 50
40 - 27
60 - 11
80 - 6

Proszę o jakąś rade , bo auto nadal mało ekonomiczne jest .

Pozdrawiam.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Kwi 2010, 07:03   

limus napisał/a:
Jednak wskazania sondy na pracującym silniku są jak najbardziej prawidłowe
i to jest najważniejsze. chodzi Ci o to że wyciągnięta sonda pokazuje takie małe napięcie?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Kwi 2010, 07:57   

Jakie przewody sterujące? Sonda ma 4 przewody, na 2 ma być 12V, to mierzysz we wtyczce po stronie auta, to samochód daje 12V do grzania sondy, na 2 przewodach ma być 0-1V i to mierzysz na przewodach sondy,,, na gorącym pracującym silniku i podłączonym tym 12V na grzanie. I Tyle jak rozepniesz wtyczkę sondy to ma zostać 12V od grzałki i żadnych innych napięć, bo to sonda daje takie napięcie (do 1V) - żadnych sygnałów sterujących, żadnych pomiarów względem masy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 17 Kwi 2010, 09:44   

Nie mogę teraz znalezć i zacytować odpowiedniego fragmentu , ale było tam napisane ,że po rozpięciu kostki na uruchomionym silniku napięcie na przewodach sygnałowych powinno wynosić 0,5v.
W moim aucie jest 0,5 mv.
Po za tym niech jest ile chce , i gdzie chce , ale niech auto będzie trochę ekonomiczniejsze .


Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Kwi 2010, 10:31   

limus napisał/a:
ale niech auto będzie trochę ekonomiczniejsze
Katalogowo to auto powinno palić 6,8L /100, tylko ze względu na styl jazdy kierowcy może wzrosnąć do 8,2L /100 bez uszkodzeń auta,,, do obliczeń trzeba dodać wiek samochodu i zużycie, więc myślę 8,5L /100 można uzyskać na sprawnym aucie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:36   

bo powinno być napięcie podciągające . Robi się to na wypadek gdyby coś stało się sondzie , wtedy komputer widzi że dawka jest optymalna i się nie zmienia . zrób diagnostykę i zobacz czy komp widzi uszkodzenie sondy . Jeśli nie widzi trzeba jeszcze dokonać pomiaru na kostce komputera .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2464 26 Maj 2024, 20:31
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Sprawdzenie historii pojazdu online
https://www.historiapojazdu.gov.pl
vegetagt Ubezpieczenia i rejestracja aut 15 13 Mar 2016, 14:28
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.