|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 17:56
|
|
|
wygląda na tranzystor |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Glaser [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 18:10
|
|
|
Marcin napisał/a: | wygląda na tranzystor |
Jutro spróbuje go wymienic ,dzis juz za ciemno..dam ci znac a na razie dzieki |
|
|
|
|
exequtor [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 14:02
|
|
|
Mam problem z ogrzewaniem. Zawsze mam ciepło sprawdziłem miernikiem napięcie na końcówce przypiętej do elektrozaworu, jest zgodnie z instrukcją czyli w miarę regulacji pojawiają się sygnały sterujące. Zatem podejrzewam że może to właśnie elektrozawór się nie domyka. Mam kilka laickich pytań:
1.Jak mam go odpowietrzyć po ponownym zamontowaniu, albo jak to w ogóle przeprowadzić żeby nie zapowietrzyć sobie czegoś?
2.Wcześniej ktoś napisał że pominął ten elektrozawór wstawiając rurki – ale wtedy ciągle grzeje i to mnie w maju nie satysfakcjonuje. Czy mogę przynajmniej tymczasowo zaślepić te kanaliki lub połączyć rurkami tak żeby nie doprowadzały ciepłego płynu do nagrzewnicy w kabinie?
3.Czy podejdzie mi w to miejsce elektrozawór z innego auta np. jakiego? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 16:25
|
|
|
1. teoretycznie układ powinien się sam odpowietrzyć, jak nie ucieknie Ci dużo płynu to nie będzie problemu.
2. można wywalić elektrozawór i zastąpić go rurkami, ale wszystko kwestia ich odpowiedniego podłączenia, jak dasz dwie na wprost, to masz cały czas ciepło, a jak połączysz te dwa węże od strony silnika, a od nagrzewnicy tylko czymś zaślepisz to masz zimno. nie zaślepiałbym tych od strony silnika nie pozwalając na przepływ płynu.
3. nie wiem. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:31
|
|
|
Witam,
mi też padł elektrozawór, a dokładnie cewka, nie wiem czy korozja czy przepalenie, ale pewnie jedno i drugie, cewkę udało mi się przewinąć, i nawet te parę zwojów mniej jej nie zaszkodziło bo nawiew jak na razie działa poprawnie. Mam tylko taki problem że po przejechaniu jakiś 150 km całkowicie wybył płyn chłodniczy. I teraz takie pytanie, czy przy wyciąganiu trzpienia mogłem uszkodzić zawór w środku? Czy iść raczej w stronę uszczelki pod głowicą lub nieszczelnej nagrzewnicy bo trochę mokro u pasażera? Ale żeby aż tyle płynu wyciekło..... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:41
|
|
|
Tym stwierdzeniem:
typniepokorny86 napisał/a: | nieszczelnej nagrzewnicy |
odpowiedziałeś sobie na to:
typniepokorny86 napisał/a: | bo trochę mokro u pasażera |
Jeśli elektrozawór byłby zniszczony w jakikolwiek sposób, to płyn by się lał w ściankę na podszybiu - co byłoby od razu widać. I ani gram płynu nie dostawałby się do środka kabiny. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:55
|
|
|
No ale żeby cały zbiornik...? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:59
|
|
|
Pytanie czy masz na myśli zbiornik = zbiornik wyrównawczy, czy calusieńki płyn w układzie. Piszesz niejednoznacznie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 14:13
|
|
|
W zbiorniku wyrównawczym było płynu nieco pod krezką 'min', więc dolałem. Zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki, nazwijmy to trasa (wieś). Ale ostatnio jechałem jakieś 40 km trasa i kilka km miasto i z powrotem, trochę w deszczu także nawiew chodził różnie, bo szyby parowały. Następnego dnia ta sama trasa, z tym że auto zostało na noc w mieście, i następnego dnia jazda po mieście w niezłym korku, no i wtedy temp pod czerwone, stanąłem a tu w zbiorniku pusto. Także dolałem na ponad 'max' i jeszcze kilka km w trochę mniejszym korku, potem auto stało kilka godz. Zaglądnąłem pod maskę i nie ma pół zbiornika. także znów dolałem na ponad 'max' i droga powrotna do domu w deszczu, także ogrzewanie nie schodziło z 'czerwonego', jechałem w miarę delikatnie, po powrocie zaglądnąłem pod maskę i nadal było ponad kreskę 'max' i tak jest do teraz. Pod autem nie ma plam. Olej na korku niby czarny, a w kabinie nie jest znów tak mokro żeby była kałuża, tylko trochę. Mam nadzieję że teraz to przejrzyściej opisałem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 14:46
|
|
|
Czyli zbiornik wyrównawczy. Nie wiem jaką dokładnie ma pojemność - przyjmijmy, że litr płynu się w nim mieści.
Litr płynu załóżmy na 2 godziny (średnia prędkość 75km/h) to Ci daje 8 mililitrów na minutę. Czyli raptem 1/3 kieliszka wódki - tyle co nic. Niemniej - jak tak się zacznie ślimaczyć, to ziarnko do ziarnka i się potem nazbiera wody. To, że cieknie tego tak mało, przy stosunkowo dużym ciśnieniu w układzie, świadczy o tym, że nagrzewnica jest rozszczelniona tylko odrobinę. Weź się za to od razu, bo im dalej w las, tym będzie gorzej. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 15:11
|
|
|
Jeszcze przy okazji skoczę żeby mi sprawdzili olej, czy to czasami nie daj Boże uszczelka, a jak nie to szukanie "tutoriali" (mam nadzieję że znajdę), trochę jogi i naprawa nagrzewnicy. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 15:22
|
|
|
...wtedy byś nie miał wody w kabinie
Najpierw zrób nagrzewnicę, a potem jak jeszcze będzie uciekać (oby nie), to będziesz kombinował dalej. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 19:05
|
|
|
ale tylko zadziwia mnie to że akurat wtedy jak się wybrałem w "dłuższą" trasę tak się stało, co prawda w większości czasu było na "czerwonym" także ciśnienie szło na nagrzewnice, no ale żeby cały zbiornik....? a da się nagrzewnicę wyciągnąć do spodu czy trzeba drzeć całą deskę? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 21:27
|
|
|
typniepokorny86 napisał/a: | a da się nagrzewnicę wyciągnąć do spodu |
nie da się |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
szczur
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 67 Skąd: Izbica/Zamość
|
Wysłany: 2 Cze 2009, 11:55
|
|
|
Cytat: | Usterki dot. ogrzewania:
- uszkodzenie tranzystora sterującego (IRFL 4105) pracą elektrozaworu - mamy wtedy non stop ciepło albo zimno bez względu na pozycje pokrętła temperatury
- złe połączenie kostki z tyłu panela |
U mnie cały czas daje ciepełkiem. Podejrzewam uszkodzenie tranzystorka (przebicie). Na mojej płytce nie występuje tranzystor IRFL4105 (szkoda bo jest łatwo dostępny). Jest u nie tranzystor PH(tu nieczytelny fragment) 52-10A.
Oznaczenie płytki: XS6F-14608-BA.
Pod kątem płytki i występującego u mnie tranzystorka gogle, allegro to istne pustynie. Na gogle są pewne szczątkowe informacje ale wygląda to jak uganianie się za własnym ogonem.
Pytania: Ile może kosztować cała płytka XS6F-14608-BA? Czy tranzystor IRFL4105 może być zamiennikiem dla PH0...52-10A? Czy ktoś spotkał się z takim tranzystorkiem (PH0...52-10A) na swojej płytce i podzieli się doświadczeniem?
Wszelkie pomocne informacje i sugestie mile widziane. Uff znowu trzeba otwierać szyby. |
_________________ Lublin Squad
Agnieszka i Michał-03.10.2009
Izbica / Zamość / czasem Przeworsk |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Cze 2009, 15:56
|
|
|
szczur napisał/a: | Pytania: Ile może kosztować cała płytka XS6F-14608-BA? |
Nie dostaniesz samej płytki. Za panel w serwisie liczą sobie w okolicach 1000zł.
Poszukaj na Allegro taniego panelu sterowania ogrzewaniem, kup, wymień płytkę. Może nie najtaniej, ale za to pewnie i najszybciej. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Cze 2009, 16:51
|
|
|
przeważnie oznaczenia na elementach nie są właściwymi oznaczeniami elementów - celowe kodowanie nazw elementów producentów samochodów, kup tego IRFL i podmień, raczej nic się nie powinno stać jeśli faktycznie nie jest to zamiennik, a mi się wydaje że jest. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
arturor
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 18:32
|
|
|
hey
Mam problem z tym elektrozaworem(ciepłe powietrze non stop)chciałbym go wymienić ale nie wiem jak się do niego dobrać ??wszystko jest zabudowane z plastiku który znajduje się pod szybom wychodzą 4 rurki i nic nie widać,jak to wykręcić??mam fieste 97 endura-e 1.3 (44kW) a na fotce jest inny model.Tak to wygląda u mnie.
|
_________________ mk4 style 1.3endura efi
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:02
|
|
|
Na tych fotkach to wygląda tak, że Ty elektrozaworu nie posiadasz... (ktoś go wymontował i węże połączył ze sobą...)
To, gdzie te "4 rurki" pod szybą wchodzą, to nagrzewnica. Elektrozawór jest przed nią. Z nagrzewnicy te 2 węże gumowe winny się łączyć z elektrozaworem i z drugiej jego strony (a także z drugiej strony ścianki odgradzającej komorę silnika od podszybia) elektrozawór musi być podłączony do węży idących do silnika. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
arturor
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:36
|
|
|
Dzięki wielkie właśnie kupiłem to autko i wygląda na to że poprzedni właściciel bardzo lubił ciepło.Czy podłączenie elektrozaworu różni się w zależności od modelu fiestki?? |
_________________ mk4 style 1.3endura efi
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|