Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:42 |
[MK1] Silnik 1.6 Kent |
Autor |
Wiadomość |
pulp
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 6 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 12:42 [MK1] Silnik 1.6 Kent
|
|
|
Witam.Zbieram informacje na temat silnika kent 1.6 do fiesty mk1.Chodzi mi o dostepnosc i koszta.Czy wogule w Polsce jest szansa na taki motor??Czy konwersja rwd na fwd jest problematyczna??Na szrotach pytac tylko o fieste,escorta mk1,2 i capri czy wystepowały gdzies jeszcze.Będę wdzieczny za info. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Sty 2013, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 17:58
|
|
|
Marcinowaty, bo jacyś szaleńcy tam wałki kupują do tego i gaźniki, a potem pali im to 30/100 i sie cieszą |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 20:20
|
|
|
Marcinowaty, Wpisz sobie na ebay.co.uk w wyszukiwarce Kent. Do tego jest od groma różnych pierdół, po prostu stara dobra konstrukcja do dłubania dodatkowych koników. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 20:42
|
|
|
po pierwsze w PL kentów jest tylko kilkanaścieset
do tego tych które są do zakupu jest kilkanaście
do tego tych które pasują do fiesty czyli do FWD nie ma wcale
nie da się zastosować kenta przykłądowo z escorta czy capcia do fiesty(temat przegrzebał Maćko a dość poważne różnice opisał w moim temacie Smerfetki)
Oczywiście możesz szukać i znaleźć(mi się udało ale to tylko 1,5 roku zajęło)
Do kenta jest dużo fajnych zabawek ale wszystko na wyspach i w cenach trzy cyfrowych w funtach.
Twój wybór rzeźbić w klasyku czy bawić się coś co można kupić na każdym szrocie za nie duże pieniądze a efekty będą lepsze(np. zetec na gaźnikach z motocykla)
Moda proszę o przerzucenie tematu do działu mk1/mk2 |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 22:18
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Czyli nie ważne w jakim stanie kent jest warty kupe forsy? Jak szybko poznać kenta? | towar jest wart tyle ile klient jest w stanie za niego dać, w Pl tych klientów może było by kilku a tych którzy jak przyjdzie co do czego mają zapłacić jeszcze mniej
W Anglii można kenta kupić kompletnego za 100funtów
Kent ma świece ustawione tak patrząc od przodu auta \ / \ / |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
pulp
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 6 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:16
|
|
|
Wielkie dzięki Van!Właśnie takiej informacji potrzebowałem Bo juz zaczynała sie robić atmosfera jak na ''bmw syndykat" albo ''password jdm''gdzie ''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac.... Jestem doswiadczoną motoryzacyjnie osobą wiem czego sie można spodziewać po silniku 1.6 z wałkiem w bloku i na gazniku.Nie szukam mocnych wrażeń bo miałem i mam czym ''pojechac''....Teraz wracam do dawnych pasji czyli starych samochodów,kupiłem mk1 xr2 z nieoryginalnym silnikiem i ciekawi mnie ile zachodu i pieniedzy kosztowałoby przywrócenie stanu oryginalnego.Jak dojde do wniosku że gra nie warta świeczki to zostanie to co jest,ogarnę wygląg i będę jezdził na spoty youngtimerów w tepie 0.95cm lpg Jeszcze raz dziękuję za info i jak ktoś będzie wiedział o ofercie sprzedaży proszę o wiadomość.Pozdrawiam i do zobaczenia |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:34
|
|
|
Czyli już większość wie które auto kupiłeś silnik ciężko znaleźć ale pewno są tylko trzeba intensywnie szukać, i nie chodzi tu o przeglądanie allegro. Powodzenia w realizacji planów |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:39
|
|
|
pulp, równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
pulp
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 6 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 16 Sty 2013, 00:16
|
|
|
Tak to ta biała z okolic Torunia.Aż dziw bierze że nikt jej nie wylicytował...Nowy przegląd,nowy akumulator,15 kół w tym alu,oc na 4 miesiące i zabytkowe radio Bavaria w bagażniku .Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sty 2013, 06:06
|
|
|
pulp napisał/a: | ''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac... | Wystarczy w wyszukiwarkę na forum wpisać "kent" - tak pospolite hasło, że wyrzuca jakieś 50 wpisów,,, to kolejny temat gdy ktoś pyta o kenta, a inni nagle zaskoczeni co to za silnik że taki mityczny,,, kuba87 napisał/a: | równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie. | nie w mk1 pulp napisał/a: | Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko? | Tak, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2013, 12:52
|
|
|
no to już wiemy gdzie pojechała biała xrka. Nikt jej nie chciał bo Ci co chcieli to nawet jak mieli by na zakup i ogólne naprawy to nie mieli by na remont blacharsko-lakierniczy który temu auto widać mocno by się przydał.
CVH było w mk2 i to nie będzie oryginalne w mk1, już lepiej wtedy Zetecka wsadzić.
Jak się uprzesz to szukaj na wyspach, problem jest tylko z transportem takiej zabawki do polski. Są firmy które się tym zajmują ale też trochę kosztują. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 16 Sty 2013, 13:08
|
|
|
No chyba że rodzinka ew znajomi w UK |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:25
|
|
|
Edycja i zbędne OT w koszu.
Panowie bez emocji bo zaraz polecą wyzwiska a walka na słowa przerodzi się w iście dramatyczną epopeję. Będę musiał pójść po dodatkowe piwo, chipsy a na końcu każdemu dać wafla.
Kent tak jak w linku od Joe-go nie ma nic wspólnego z późniejszymi hcs, durateckami itd.
Owszem z tej rodziny się wywodzi i zastąpił kenta ale ma z nim mało wspólnego no chyba żeby porównywać że ma cztery cylindry, jest chłodzony cieczą itp. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:38
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Ja wszystko rozumiem, ale co jest w tym silniku mitycznego? |
Otóż silnik kent - powstał zasadniczo w latach 50tych , miał oba kolektory (ssący i wydechowy) po tej samej stronie i napędzał Anglie , Cortiny i sporo modeli brytyjskiego oddziału Forda. Później zmodyfikowano głowicę i kolektor ssący znalazł sie po drugiej stronie (Cortina Mk2, Escort Mk1, Capri)- zachowano natomiast przepływ X (crossflow) ... Na bazie tego silnika powstały wersje Lotus Twincam - 2 wałki rozrządu 8v, rozrząd na łańcuchu - stosowane Lotus Cortina oraz Escort Mk1 Twincam - i rozpoczęły sportową karierę Forda oraz wersje bardzo szybkich drogowych edycji Fordów dostępnych w salonie.
Na bazie kenta powstało również słynne rajdowe BDA (współpraca z firmą Cosworth) z paskiem rozrzadu i głowicą 16v do rajdowych mistrzów świata Fordów Escortów (moc miedzy 220 a 270 KM - wolnossący) , które to Escorty na długie lata zdominowały klasyfikacje generalną rajdów. Ostatnim autem w którym Ford zastosował ten silnik był RS 1700 T - tylnonapędowa wersja Escorta Mk3 z przeznaczeniem sportowym oraz Ford RS200 -- w którym wersja Turbo osiągała nawet 560 KM (fabrycznie 456 KM ?).
Oprócz tego silnik kent napędzał również przez długie lata bolidy Formuły Ford - coś jakby przedszkole Formuły 1 (zaczęto cykl w 1967 roku - pózniej - bodaj w 1993 roku zastąpił go Zetec) http://media.ford.com/art...rticle_id=31216
Oprócz tego modyfikowany silnik Kent napędzał również Zakspeed Capri na początku lat 80tych - w mistrzostwach samochodów turystycznych - silniki 1.4 Turbo - 380 KM i 1.7 Turbo (moce nawet mocno ponad 500 KM)
To chyba daje prawo nazywać go legendarnym Ale ja sie tam nie znam .... |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 23:06
|
|
|
Aha -- co do dostępności tego silnika ..... to jest z nią słabo --- w zeszłym roku dwóm szczęśliwcom udało się zakupić takie silniki po długich poszukiwaniach... i to tylko dlatego, że przytomnie skupiłem jak była okazja i stały sobie u mnie w garażu - no , ale stwierdziłem , że muszą iść w świat. Oprócz tego przewinęły mi się jeszcze inne 2 kenty 1600 pare lat temu - jednego sprzedałem do Escorta Mk2 , drugi zostal kupiony przez kolegę i pojechał do Warszawy - a dalszy jego los jest mi nieznany. Oczywiście mowa o Fiestowych kentach -- te w konfiguracji z tylnonapędówek są nieco lepiej dostępne -- ale do Fiesty się ich nie wciśnie...
Podsumowując - szansa kupienia tego na złomie jest znikoma, a jeśli będzie -- należy NATYCHMIAST zabrać z całym autem - bo różnic jest więcej. Przepytałbym też poprzedniego właściciela Fiesty co zrobił z tym oryginalnym silnikiem który sie uszkodził i czy wymienił ten w Twojej z półosiami, belką i skrzynią czy nie .... Największa i najbardziej realna szansa to ściągnąć taki silnik z Anglii -- ale to dopiero połowa sukcesu bo musi mieć kompletny osprzęt , mocowania i belkę pod silnik a najlepiej i skrzynię I wtedy jest sens to przekładać. |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
|