Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta 1.1 Benzynowy 75 KM czy wystarczy?
Autor Wiadomość
Marcel 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 18 Lip 2021
Posty: 0
Skąd: fddv
Wysłany: 18 Lip 2021, 17:16   Fiesta 1.1 Benzynowy 75 KM czy wystarczy?

Witam,

finalizujemy zakup nowej Fiesty (1.1, Benzyna, 75KM (z ASS), M5 Connected 5Dt)

jazda próbna oczywiście była, ale generalnie pytanie jest jedno. Czy wystarczy?

1.1, 3 cylindry, 75 KM, ponad 14 s do setki - wydaje się słabo. Z drugiej strony to miejskie autko, ale bywają bardziej zrywne miejskie autka.

Wiem, że obecnie jest moda na 3cylindrówki, ale jakoś tak mam sentyment do 4.

Ma ktoś taką wersję? Wystarczy do takiej normalnej jazdy po mieście i czasem dalej, czy jednak brać większa moc?
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 19 Lip 2021, 10:01   

Skoro już się zastanawiasz nad mocniejszym silnikiem i sam przytaczasz te 14 sekund, to od razu konfiguruj auto z większą mocą. ŻADNE dodatki w aucie nie przebiją słabego silnika.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Marcel 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 18 Lip 2021
Posty: 0
Skąd: fddv
Wysłany: 19 Lip 2021, 14:39   

bardziej mi chodziło o to, czy potrzebny jest mocniejszy. Jak działa itp. To auto dla żony - przesiada się z Corsy też nie najmocniejszej.

A nie mam jak sprawdzić, bo do jazdy testowej tylko 100 KM... żenada.
 
 
Marcel 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 18 Lip 2021
Posty: 0
Skąd: fddv
Wysłany: 21 Lip 2021, 20:18   

szał ile opinii na forum Fiesty :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lip 2021, 00:37   

Kolego 45KM wystarczy, pół życia jeździłem takim mocnym autem,,, teraz mam poniżej 100 i też daje radę,,, jak się wypowiadasz ze to tylko 100KM i to żenada to na co liczysz? kup auto co będzie miało 200 i będzie dobrze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 23 Lip 2021, 08:04   

Przed zmianami fiesta miała wersje 1.1 - 75KM i 85KM. Silnik pewnie został ten sam. Wycofali tylko wersje 85KM. Na temat 85KM dużo było w wątku o nowej fieście. Czy wystarczy ci 75KM (85)? Jeśli nie oczekujesz żadnej dynamiki i jeździsz spokojnie to pewnie tak. Na trasie raczej trzy razy się zastanowisz zanim weźmiesz się za wyprzedzanie. Mi 85KM wystarcza, ale jeżdżę spokojnie. Może przejedź się jeszcze raz 100KM z włączonym trybem ECO.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 30 Lip 2021, 12:07   

W moim odczuciu silniki z 3 cylindrami. Są bardziej narażone na szybsze zużycie i częstsze awarie. W porównaniu z 4 i więcej garami. A co do mocy silnika. W sumie lepiej mieć więcej mocy niż mniej. Czasami są takie sytuacje na drogach, iż trzeba mieć kopa pod maską. Oczywiście to się również przekłada na polisę OC.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Paź 2021, 09:43   

Jakos nie mialem nic madrego do napisania, wiec nie logowalem sie na forum. A szkoda.
Bo jezdzilem dokladnie taka fiesta 75 KM (samochod zastepczy z serwisu) i bylem w szoku, jak dobrze jezdzi!

Serio!

A jezdzilem nawet po ekspresowce/autostradzie, z niemal pelnym obciazeniem.

Juz pewnie za pozno, ale
1. 3 cylindry ida lepiej niz 4 cylindry o tej samej pojemnosci
2. jak ktos jest slabym kierowca, to musi miec 600 KM, bo i tak nie ogarnia obrotow powyzej 3500 i inaczej do ruchu bezpiecznie sie nie wlaczy
3. 3 cylindry maja fajny i ciekawy dzwiek. Choc ogolnie dzwiek silnika w dobie elektrykow to troche obciach (jak rzenie konia), to jak mam juz slyszec halas silnika wybieram zdecydownie 3 gary.
4. Rodzice maja wersje 85KM i nie widze duzej roznicy pomiedzy tym, a naszym 100 KM (powyzej 150 kmh tak, pozniej nie). A roznicy pomiedzy 75 a 85 KM to juz kompletnie nie czuje. Zapewne jest wyczuwalna przy przesiadaniu sie drzwi w drzwi i w zakresie 5500-6500 rpm.
5. W miescie nic wiecej nie potrzeba.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 5 Paź 2021, 09:47   

"doba elektryków"? Jaka doba elektryków? Ona się jeszcze dobrze nie zaczęła, i jeszcze nie wiadomo jak się potoczy.

Swoją drogą ciekawe że 3 cylindry "idą lepiej" od 4. Ciekawe z czego mogło by to konkretnie wynikać.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Paź 2021, 21:37   

Jaszczur napisał/a:
ciekawe że 3 cylindry "idą lepiej" od 4. Ciekawe z czego mogło by to konkretnie wynikać.
Z konstrukcji silnika i całej tej reszty z której jedne silniki 4 cylindrowe przy tej samej pojemności są zwinniejsze od innych,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Paź 2021, 16:05   

Doba elektryków to taki skrót myślowy. W Warszawie jeździ dużo hybryd, a w takiej Danii to już praktycznie nie ma nowych samochodów nielektrycznych, co 5. w ruchu samochód to pełen elektryk.
A 3 cylinderki lepiej ciągną niż 4 o tej samej pojemności. Na pewno na rzeczy jest waga pojedynczego tłoka, jak i układ wykorbień na wale korbowym.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 19 Paź 2021, 14:10   

Ja dorzucę nieco do ognia ;)

Jednemu 75KM mało, innemu 200KM mało. A ceny paliwa ultra drogie, więc dziś do miasta ma znaczenie nie moc, a spalanie. Wiadomo, silnik 75KM spali mniej niż 200KM, bo mniejszy, lżejszy i bardziej oszczędny.
Ceny paliw kiedyś spadną? Może tak, może nie. Europejska tendencja nie jest korzystna. Zresztą jak komuś za kilka lat 75KM Fiesta pasować nie będzie, może zawsze ją sprzedać i kupić coś mocniejszego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.