Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Pompa paliwa nie dostaje prądu
Autor Wiadomość
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lip 2021, 09:21   [MK3] Pompa paliwa nie dostaje prądu

Cześć,

Jestem po swapie z 1.4 rocznik '92 na 1.8 RQC.
Jestem też po konwersji EFi na gaźniki z Yamahy R1. Zapłon w tym przypadku jest niezależny od komputera i jest puszczony po module ESC. Ostatni problem jaki mi pozostał, to z pompą paliwa. Jest to SKV 0.2 bara który spasował idealnie w koszyk.

Kiedy jeszcze pracowałem przy 1.4 to znalazłem, że prąd na dolnych pinach od pompy powinien pojawiać się na moment po przekręceniu kluczyka na zapłon. Obecnie tego nie ma, prąd mam tylko na pływaku i poziom paliwa idzie przez zegar i działa.
Pompa sama w sobie też działa.
Słyszałem, że przy tak skonfigurowanym zapłonie, komputer auta blokuje pompę paliwa bo nie dostaje sygnału z czujnika położenia wału. Słyszałem też że można to próbować mostkować i patrzeć czy na zapłonie pompa nie wstanie. Nie wstała.

Szperałem po instrukcji Haynesa, i znalazłem schemat z opisem:



Tak wyglądają przekaźniki u mnie - na czerwono jest zaznaczone gdzie moim zdaniem wypada u mnie "B" a poniżej przekaźnik który stamtąd wyjąłem:




I tak to się ma na ten moment. Samochód byłby już do odpalenia ale szperałem przy tym wczoraj i rozłożyłem ręce. Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo na ile szukałem tematów z przeszłości to zwykle kończyły się one na poziomie kostek albo przekaźników. Aczkolwiek nie ukrywam że może to ja coś źle zrobiłem albo źle zrozumiałem.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18 Lip 2021, 15:12   

W haynesie jest też chyba schemat tego przekaźnika
Mostkujesz tak żeby podać plus na wyjście z przekaźnika czyli wejście do pompy i działa
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Lip 2021, 16:29   

Przekaźnik pompy jest sterowany masą. Wtyk pod maską znajdź i jeden z brązowych przewodów jest jego masą i biegnie do ecu silnika. Tobie bym proponował zrobić niezależne zasilanie pompy hebelkiem i przekaźnikiem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lip 2021, 23:15   

Tak komputer jak nie dostanie sygnału z czujnika to pompy nie włączy,,,

Rozwiązanie niezależne?

https://allegro.pl/oferta/ac-stag-2-g-przelacznik-centralka-centrala-gaznik-10926090964

Podłączasz zgodnie zgodnie z opisem, pompę podłączasz jako zawory gazowe, centralka w położeniu "jazdy na gazie" - włączasz zapłon, centralka podaje dawkę startowa gazu czyli włączy Ci na chwile pompę (jak długo ustawisz potencjometrem) po czym jesli nie uruchomisz rozrusznika ja wyłączy,,, z chwila jak silnik zacznie się obracać pompa znowu zostanie uruchomiona,,, jak zgaśnie to po chwili się wyłączy - jak oryginał :) i za 40 zeta :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Lip 2021, 07:39   

JoeMix, o widziałeś :-P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lip 2021, 09:06   

Dziękuję Wam bardzo za pomoc.

Czyli generalnie według tego opisu powinno to zacząć gadać?
https://www.enginebasics....mp%20relay.html
85 idzie w 12v, 86 idzie w masę, 30 idzie w aku, 87 idzie w pompę.
85 dostaje prąd, włącza przekaźnik, robi połączenie między 86 i 87 a jak wyłączam auto to zabieram 12v i pompa się wyłącza. Tak to rozumiem.

Czy JoeMix, widzisz w tym jakiś potencjalny problem? Bo na ile rozumiem w jaki sposób sugerujesz by wykorzystać ten przełącznik, tak zastanawiam się na ile jego funkcja jest faktycznie potrzebna? Chodzi o sam fakt, że nie ma sensu by pompa chodziła cały czas jak auto jest tylko na zapłolnie ale nieodpalone?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lip 2021, 00:30   

Pjoter napisał/a:
Chodzi o sam fakt, że nie ma sensu by pompa chodziła cały czas jak auto jest tylko na zapłonie ale nieodpalone?
No właśnie robiąc obejście komputera tak robisz,,, chwila postoju pod ciśnieniem i się pompa spali (chyba) dlatego jak silnik nie pracuje to powinna być wyłączona, nawet jak zostawisz włączony zapłon - z jakiegoś powodu takie rozwiązanie jest fabrycznie, pompa chłodzi się paliwem w którym jest zanurzona i które pompuje
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Lip 2021, 12:19   

Według mnie pompa paliwa musi być uzależniona od pracy silnika ze względów bezpieczeństwa.

Problem jest wtedy, gdy będziesz miał dzwona i z uszkodzonych przewodów paliwowych będzie waliło paliwem na rozgrzane elementy (np wydech). W normalnym aucie pompa przestanie pracować wraz z silnikiem, a w takich wydumkach masz pożar gwarantowany :-P
 
 
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Lip 2021, 10:59   

vegetagt, patrząc na schemat elektryczny 1.4 widzę że inertia switch jest na przewodzie zasilającym między pompą a przekaźnikiem. Elektryk ze mnie jak z koziej d trąbka ale domyślam się że zmieniając zasadę zasilania pompy raczej nie narażam się na problem o jakim piszesz? Chyba, że ta odcinka działa inaczej niż mi się wydaje ale wtedy by trzeba rozważyć czy wymiana samej uderzeniówki nie jest bezpieczniejsza.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Lip 2021, 19:07   

wyłącznik bezwładnościowy może nie wyłączyć się, powinien, ale czy chcesz sprawdzać czy zadziała przy dzwonie ? :fox:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lip 2021, 23:32   

Wyłącznik bezwładnościowy jest po to że w czasie wypadku czy innego zdarzenia niekoniecznie musi zgasnąć silnik,,, dlatego jak by jest sprzętowe odłączenie pompy od paliwa,,, chcemy spać spokojnie, to odcinkę fizyczną zostawiamy a zasilanie dajemy tylko kiedy silnik pracuje (nie kiedy jest włączony zapłon, bo to 2 różne stany), niby nigdy się to nie przyda,,, ale...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.