Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

OP 629 vs OP 629/1
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 13 Maj 2021, 13:21   OP 629 vs OP 629/1

Jakie są różnice w tych dwóch filtrach? W katalogach do mk3, OP 629/1 nie występuje jako zamiennik. Na oko OP 629/1 jest krótszy. Inne rozmiary są identyczne jak w OP 629. Sprzedawca jedynie poinformował, iż pomimo mniejszego rozmiaru. Lepiej filtruje olej. Podobno /1 do oznaczenie klasy filtra? Ale jeżeli jest tam więcej upakowanej masy filtrującej. To czy ciśnienie oleju w mk3 jest na tyle duże. Aby przez niego przepychało olej. A nie przez zawór bezpieczeństwa w filtrze? Kupiłem filter MANN W 7008 (czyli OP 629/1). Niby wszystko w porządku. Ciśnienie już pokazuje przy samym kręceniu rozrusznikiem. Ale mam pewne obawy...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2021, 00:41   

jeden ma 76.5mm wysokości drugi 85 mm
Oba mają zawory nadmiarowe i oba maja zawory zwrotne.
/1 jest dedykowana do nowszych silników, ale moim zdaniem spełni swoje zadanie i tu i tu.
Z mojego doświadczenia radzę omijać filtrona. Miałem wadliwe filtry z tej firmy i były to grube wpadki.
Mann knecht sa na pewno spoko.
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 14 Maj 2021, 11:24   

Zawsze jeździłem na knecht'cie. Ale później z pudełek wynikało, iż w zasadzie knechta już nie ma. Tylko została nazwa. Kilka razy na filtronie. Teraz na mann'ie. Omijajcie filtry norauto. Na tym badziewiu. Po odpaleniu silnika po kilku lub nawet kilkunastu sekundach wskakuje smarowanie. Na dobrym filtrze już podczas kręcenia rozrusznikiem gaśnie kontrolka.

A co do tych różnic, w tych dwóch filtrach. Zasadnicze pytanie : dlaczego są dedykowane do nowszych silników? Jeżeli pasuje bez problemu w miejsce OP629? Ja uważam nadal, iż jest to związane coś z ciśnieniem na magistrali olejowej.

Jak kupiłem ten samochód. To miałem wkręcony filtr dwa razy dłuższy od OP 629. I teraz żałuję, iż wtedy podczas wymiany nie zapisałem modelu. Długość ten walec miał z 16 cm. Albo i więcej....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2021, 21:40   

Uzyskałem info ze często z czasem coś się zamienia w konstrukcji silnika czy auta i wtedy deczko zmienia się filtr,,, zazwyczaj jest nieco mniejszy czy takie tam sprawy,,, i zamiast zapodać nowy numer to dają /1 dlatego też jak masz stary filtr to możesz wkręcić nowszy i będzie Ok, a jak masz nowszy (/1) to stary zazwyczaj zwyczajnie się nie mieści, dlatego w katalogach się nie zamienia na starszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.