Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Odcina wtryskiwacz 1.1i mk3.5
Autor Wiadomość
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 27 Gru 2020, 11:03   

JoeMix napisał/a:
Silnik w miarę dobrze powinien chodzić bez czujnika,,, lekko niestabilne obroty na biegu jałowym i brak dynamiki,,, poza zdecydowanie większym spalaniem to praktycznie bezproblemowo można jeździć po mieście,,, a najlepsze w tym wszystkim ze 2 takie same fiesty i jedna bez CPP będzie jeździć normalnie a druga wcale,,,


Wiem ze tak jest, słyszałem o tym, ale wytłumacz mi jak to możliwe?
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Gru 2020, 11:45   

Brakuje wam podstawowej wiedzy elektronicznej.
CPP to rodzaj potencjometru
Wyróżniamy 2 rodzaje
Liniowe
Logarytmiczne
Do tego producent może skomponować ich mix.
Aby poprawnie dobrać taki potencjometr musisz mieć wykres oporu w funkcji drogi kątowej.
Do tego ECU sprawdza też poprawność działania.
Jeśli ma wydzielone zasilanie to rezystorem pomiarowym stwierdza czy jest właściwy prąd zasilania.
Do tego kontroluje zakres nominalny napięć np od 1-4V . Jeśli odczyt wykroczy po za zakres zgłasza błąd. Do tego jest jeszcze prowadzony test powiązany z innymi czujnikami. Czyli np jeśli CPP podaje 2V to map sensor może podać wartość od 20-70hz. Do tego są wykonywane cyklicznie testy emisji . Np po przez otwarcie zbiornika par paliwa i oczekiwanie na wzbogacenie mieszanki przed katalizatorem.
Mimo użycia prymitywnych procesorów w tych kompach , soft jest dość dobrze zoptymalizowany i przemyślany.

A co do pracy silnika to potrzebuje czujnika wału, czujnika MAP i od biedy czujnika temp cieczy. Na nich trzech uzyskasz poprawną pracę. Reszta jest potrzebna do spełnienia norm ekologicznych i wygładzenia pracy. CPP np jest potrzebny do hamowania silnikiem . Gdy tak robisz i sterownik widzi wysokie obroty i odpuszony gaz, zamyka wtryskiwacz aż do uzyskania 1000 obr/min. Wtedy sterowanie znowu wraca i wpada w mapę wolnych obrotów.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2020, 11:53   

diodalodz, i jak zwykle pozamiatane :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 27 Gru 2020, 12:29   

Cytat:
A co do pracy silnika to potrzebuje czujnika wału, czujnika MAP i od biedy czujnika temp cieczy. Na nich trzech uzyskasz poprawną pracę. Reszta jest potrzebna do spełnienia norm ekologicznych i wygładzenia pracy. CPP np jest potrzebny do hamowania silnikiem . Gdy tak robisz i sterownik widzi wysokie obroty i odpuszony gaz, zamyka wtryskiwacz aż do uzyskania 1000 obr/min. Wtedy sterowanie znowu wraca i wpada w mapę wolnych obrotów.


Staram się czytać na tym forum jak najwięcej postów związanych z mk3, z tego co pamiętam ktoś pisał ze odłączył MAPa i jeździł bez niego.

To ze nie da się jeździć bez czujnika położenia wału, to chyba wie każdy, nie da się go w żaden sposób zasymulować, wyliczyć, no po prostu musi być sprawny i tyle, ale jak się przewertuje dobrze posty, to nagle się okazuje ze ten jeździł bez tego, tamten bez tamtego, no to jak to w końcu jest?

Co z tym MAPem w końcu? Da się bez niego jeździć czy nie? Bo coś mi świta ze znowu podobna sytuacja o której mówi kolega JoeMix, ze jedni będą bez Mapa jeździć, a inni nawet auta nie odpalą.

Na prawdę ten komputer forda skrywa dużo tajemnic... Chciałbym w miarę możliwości ten komputer jakoś poznać, ogarnąć i go zrozumieć, a nie tak zgadywać, a może to, może tamto tylko ze takiego ewidentnego schematu działania z tymi wszystkimi algorytmami przecież nie ma...
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Gru 2020, 14:07   

pewnie się da . Wtedy komputer porusza się na mapie z uśrednionym obciążeniem po funkcji obrotów.
To że nowsze silniki tak nie potrafią to wina ekologii. Pierwsze wtryski miały być trudne do zatrzymania.
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 27 Gru 2020, 18:02   

U mnie z odpiętym CPP, nawet auta się nie odpali. A z uszkodzonym, cyrki się działy na drodze. A w obrotach biegu jałowego, bardzo duży wpływ ma ten zaworek gumowy w filtrze powietrza + ten otwór wielkości igły lekarskiej. Vss ma duży wpływ na spadanie obrotów na luzie, podczas dojazdu np. do skrzyżowania.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2020, 19:41   

Diuned napisał/a:
Staram się czytać na tym forum jak najwięcej postów związanych z mk3, z tego co pamiętam ktoś pisał ze odłączył MAPa i jeździł bez niego.
w sumie czujnik położenia wału jako jedyny jest niezbędny,,, cała reszta jest mnie lub bardziej potrzebna, ale jak mówiłem, sprawne będzie 5 fiest, w każdej odłączysz to samo i pewnie każda inaczej będzie sie zachowywać,,,
murgrabia napisał/a:
bardzo duży wpływ ma ten zaworek gumowy w filtrze powietrza + ten otwór wielkości igły lekarskiej.
Bo tamtędy leci powietrze bokiem poza przepustnicą,,, wiec jak jest za dużo, to komputer nie ma jak "zamknąć" dopływu powietrza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 28 Gru 2020, 07:10   

JoeMix napisał/a:
jak mówiłem, sprawne będzie 5 fiest, w każdej odłączysz to samo i pewnie każda inaczej będzie sie zachowywać


To są samochody z innego wymiaru... Muszę się pochwalić ostatnim moim odpałem jaki zrobiłem z tym autem...

Wymontowałem cały wtryskiwacz, aby odkręcić czujnik powietrza. Wymieniłem czujnik na nowy, dałem oryginalny TPS i myślałem ze wszystko jest ok.

Przejechałem parę metrów autem, odkurzyłem sobie w środku, wziąłem pasażera i jedziemy na miasto ;) Wyjechałem za bramę, auto zdechło. Poleciałem po bańkę z paliwem, wlałem dwa litry, przejechałem 100 metrów, auto zdechło na drodze, nie będę ryzykował wziąłem inne auto i załatwiłem sprawę. Kupiłem 5 litrów benzyny do fiesty, wlałem i jadę na stację oddaloną o 4 km.

Czuje jak auto w połowie drogi coś się dusi kurde, myślę sobie chyba wina tego czujnika... 100 metrów od stacji auto mi zdechło, zjechałem ostatkiem sił na chodnik, czekam minutę, dwie odpalam i dalej jadę.

Podjechałem krzywo pod dystrybutor LPG, nie mogę odpalić auta. Zajrzałem pod maskę, a tam nie podłączony wąż od powrotu.... Znam ten silnik na pamięć, nie wiem jak to się stało, zapomniałem podłączyć powrót! Wywaliłem w powietrze ponad 7 litrów benzyny, to był mój najdroższy w życiu przejazd tym autem, ale to co mi się podoba, mimo wycieku paliwa, auto na stacje zajechało...

Także jaki z tego morał? To auto jest w dużej mierze prowadzone siłą woli, a benzyna odgrywa tutaj tylko drugorzędne znaczenie... :hahaha:

A tak na poważnie, to cud ze się coś w silniku nie zapaliło, gdyż mam tam wszystko malowane... Rutyna ludzi gubi, tu na szczęście nic złego się nie stało, ale przez takie błędy, czy niedopatrzenia można zwyczajnie stracić życie, zwłaszcza jak pracuje się przy ciężkich, przemysłowych maszynach, lub rzeczach niebezpiecznych :( Dlatego zawsze powtarzałem ze zmęczenie w pracy, jest równie niebezpieczne co alkohol.

Nawet nie pamiętam jak to się stało, ktoś mnie zawołał, czy zagadał... Jakoś tak. Byłem przekonany ze wszystko podłączyłem a tu taki zonk.
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.