Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014, 14:32 |
[MK2] Ślizgające i piszczące sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 22:56 [MK2] Ślizgające i piszczące sprzęgło
|
|
|
Uszanowanko,
ostatnio po paru tygodniach nie używania fiesty, gdy ją odpaliłem i ruszyłem, zacząłem słyszeć piszczenie z okolic sprzęgła. Gdy naciskam pedał sprzęgła piszczenie ustaje z sekundowym opóźnieniem. Sprzęgło ewidentnie ślizga się, czuć, że moment z wału silnika nie jest przekazywany w 100% na wałek sprzęgłowy w skrzyni. Gdy chwilę tak po gazuje piszczenie po chwili ustaje i dalej jedzie normalnie, moc wraca. Dodam,że piszczenie pojawia się losowo, raz jest raz go nie ma. Cały zestaw sprzęgła był wymieniany rok temu. Macie pomysł co to może być? |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15 Lis 2013, 09:07
|
|
|
Chodzi mi o to jakie mogą być przyczyny, czyli co mogę sprawdzić zanim się zabiorę do rozbierania. Nic nie czuć. |
|
|
|
|
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 07:59
|
|
|
a może to być wina samoregulatora? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 14:35
|
|
|
A robiłeś coś ostatnio w okolicach linki/sprzęgła/pedałów? Bo samoregulator conajwyżej ci nie podciąganie linki i nie będziesz mógł biegu wrzucić. Chyba, że miałeś jakąś akcje w stylu wyciąganie skrzyni biegów, wymiana linki, wymiana sprzęgła, to wtedy mechanior mógł nie wyzerować regulatora i przez cały czas jeździłeś na półsprzęgle, a przez to zużyłeś docisk w 2x szybszym czasie.
Mi też piszczało, ale tylko przy ruszaniu pod obciążeniem. Wymieniłem silnik skrzynie i sprzęgło to przestało Ale docisk i tarcza wyglądały bardzo uczciwie, do tego były motorcrafta. Obecne sprzęgło jest gorsze, a nie piszczy |
|
|
|
|
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 20:01
|
|
|
Przyczyną był nieprawidłowo naciągnięty pasek od alternatora. Ktoś mądry powie mi o co chodzi ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 23:04
|
|
|
Piszczeć mógł pasek,,, ale jego naciąg na pewno nie ma wpływu na ślizganie sprzęgła,,, wiec albo dalej się ślizga albo się nigdy nie ślizgało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 23:35
|
|
|
No tak, piszczał zapewne pasek. Tylko skąd ta strata mocy? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2014, 07:34
|
|
|
Efekt uboczny,,, faktycznie na piszczącym pasku w chwilach kiedy poślizg paska się pojawia/znika można odczuć zmianę mocy silnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|