Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:57 |
[MK5] Ford Fiesta 1.6 sport 103KM od Raffaello |
Autor |
Wiadomość |
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 17:40
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Nie wiem jaki sens był żeby ją mienić. |
A większa nieco moc i moment obrotowy to nie jest powód dla zmiany? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 17:45
|
|
|
Komp ci się sam dostroi to raz, a dwa przy spokojnej jeździe spalanie nie wzrośnie. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 19:20
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | A nie trzeba dostroić komputera?
A spalanie? |
Nie kumam tematu jak spalanie
Wiadomo od dawna aby auto jechało to potrzebuje paliwa.
Co do spalania mojej po modernizacji przy spokojnej obsługi gazu jest podobnie jak było
A jak da sie w palnik to wiadomo
Moim zdaniem warto się pobawić, Mój sport zaczyna przypominać mi rs ke
I o to chodziło.
Jestem ciekawy jak wyjdzie na kresce z mk3 1.8 2.0 |
_________________
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 22:16
|
|
|
Peedro napisał/a: | Qzyn, on zrobił to co inne auta lepiej wyposażone mają w standardzie |
Dokładnie o to mi chodziło z modyfikacją oświetlenia - mam teraz to co nowoczesne lub lepiej wyposażone auta w standardzie
Bezimienny napisał/a: | W tym przypadku dokładanie tych lampek jest uzasadnione bo służą one poprawie funkcjonalności a nie tak jak wielu autach pierdylion ledów gdzie popadnie. W autku brakuje jeszcze (no chyba że nie doczytałem) lampki pod maską, przydatna rzecz |
Oświetlenie pod maską to też dobra rzecz. Na razie o tym nie myślałem ale kto wie, może coś wymyślę .... Miałem jeszcze w planach oświetlenie pod drzwiami przy otwieraniu ale temat padł bo nie znalazłem dobrego estetycznego pomysłu na jego wykonanie, a poza tym w środku jest już dość jasno i część światła oświetla obszar na zewnątrz auta po otwarciu drzwi.
Ale kto wie ....
Na razie zostaje tak jak jest
Marcinowaty napisał/a: | Jak spalanie przy nowej przepustnicy? Nie wiem jaki sens był żeby ją mienić. Ale wszystkie inne modyfikacje bardzo fajne. Pozdrawiam. |
Co do spalania na nowej przepustnicy - cały czas robię testy. Na razie jest okres zimowy i siłą rzeczy auto więcej spala. Jak dotąd zauważyłem lekki wzrost spalania ale ocena obiektywna będzie dopiero po kilku tankowaniach do pełna.
Co do sensu zmiany - na pewno lepiej się kręci w okolicy 3500 obrotów i wskazówka prędkościomierza nie potrzebuje wiele czasu aby dojść do 180.
Ja nie ukrywam że ekonomiczność jest dla mnie ważna i priorytetowa, ale jeśli da się zmienić i dołożyć nieco mocy a przy tym nie stracić wiele na ekonomiczności to na takie zmiany jestem w stanie się zdecydować.
Zmieniłem przepustnicę i analizuję teraz plusy dodatnie i plusy ujemne |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 15:15 Modernizacja elektrycznego otwierania zamka bagażnika
|
|
|
Modernizacja elektrycznego otwierania zamka bagażnika
Znów coś się dzieje przy sporcie
Tym razem postanowiłem zmodernizować elektryczne otwieranie zamka bagażnika a dokładniej połączenie pomiędzy siłownikiem a zamkiem bagażnika.
Dotąd otwieranie działało za pomocą siłownika i cięgła połączonego z zamkiem - jak to widać na zdjęciu
Całość działała dobrze, jednak z czasem okazało się, żeby otworzyć zamek bagażnika trzeba było kilka razy załączyć siłownik przyciskiem.
Efekt ten nasilał się wraz ze spadkiem temperatury .
Cięgno łączące siłownik z zamkiem przechodziło przez otwór w zamku, a podczas otwierania ocierało się o ścianki otworu.
Połączenie to było sztywne więc w wyniku naprężeń cięgno napotykało spory opór i tarcie przy przesuwaniu się.
Stąd problemy z otwieraniem zamka siłownikiem.
W oryginalnym fordowskim rozwiązaniu cały mechanizm działa przy pomocy siłownika z linką. Jest on zamontowany w specjalnej obudowie z dźwigienką.
Na allegro można dostać kompletny mechanizm z siłownikiem, linkami i zamkiem za około 100 zł z przesyłką. Czy to drogo lub tanio - indywidualna sprawa
Postanowiłem zastosować podobne rozwiązanie i do tego potrzebna mi była druga linka.
Zakupiłem nowy zamek ze standardową linką do zamka z kluczykiem za całe 9 zł + koszty przesyłki (zdjęcie poglądowe poniżej)
Postanowiłem ją dołożyć do mojego zamka, zainstalować i połączyć z siłownikiem.
Musiałem jedynie wymyślić rozwiązanie i sposób, jak to wszystko ze sobą połączyć i zamontować.
Na początek wymontowałem siłownik i zamek z klapy bagażnika.
Jak dotąd połączenie zamka z siłownikiem było realizowane za pomocą sztywnego cięgła
Postanowiłem je zamienić na linkę. Wymontowałem je z drugiego nowo kupionego zamka. Żeby wyciągnąć z niego linkę, musiałem z jednej strony obciąć końcówkę linki kształtu litery L, ponieważ cała linka jest zamontowana na stałe w gnieździe przy zamku (kto się kiedyś zagłębiał w tym temacie wie o co chodzi), nie ma możliwości wyciągnięcia linki przez plastikowy uchwyt pancerza przy zamku - za mały otwór.
Kiedy już ją wymontowałem z nowo kupionego zamka, mogłem ją zamontować w moim. Zdemontowałem cięgło a w jego miejsce włożyłem linkę która idealnie siadła w gniazdo i zaczep
Linka do siłownika z jednej strony jest ucięta ale to nie problem bo mogę ją śmiało połączyć z metalową kostką, którą były połączone obie części cięgła.
W miejsce jednej z części cięgła wskoczy linka a druga część cięgła zostanie do połączenia z siłownikiem.
Musiałem wymyślić , jak zrobić mocowanie pancerza linki. Wzorowałem się na oryginalnym rozwiązaniu, żeby mocowanie pancerza było przymocowane do obudowy siłownika.
Do zrobienia uchwytu - trzymającego pancerz linki - i przymocowania do niego siłownika, wykorzystałem kawałek blachy mosiężnej, która mi została po zrobieniu podkładki pod przepustnicę.
Blacha ma grubość 1 mm, ale po odpowiednim jej wyprofilowaniu udało mi się uzyskać odpowiedni kształt oraz dużą sztywność całej konstrukcji.
W skrócie etapy powstawania tego elementu ...
Konstrukcja może nie jest najpiękniejsza, ale w 100% spełnia swoje zadanie
Po zamontowaniu w niej siłownika, zamocowaniu pancerza linki w gnieździe, połączeniu cięgła z linką, pozostało wyregulowanie skoku siłownika.
W tym rozwiązaniu z linką powstają dużo mniejsze naprężenia i dużo mniejsze opory dla siłownika, przez co cały mechanizm pracuje dużo lżej.
I tak oto cały zmontowany zestaw jest gotowy do montażu.
Przed montażem zestawu w klapie bagażnika najpierw musiałem odpiąć linkę od siłownika, przełożyć linki przez otwór w klapie, a po przykręceniu zamka w klapie ponownie podpiąć pancerz i linkę do siłownika.
Siłownik zamontowałem z prawej strony klapy, patrząc na klapę od środka auta - jak to widać na zdjęciu ...
Do przymocowania siłownika do klapy wykorzystałem otwór, który fabrycznie służy do dodatkowego przykręcenia wkrętem plastikowej osłony klapy.
Jednak ta osłona przede wszystkim mocowana jest w klapie na kilku mocnych spinkach i trzyma się mocno, więc brak jednej śrubki nie stanowi problemu.
Tak wygląda siłownik po jego zamocowaniu w nowym miejscu
Tu widać ułożenie obu linek - do zamka z kluczykiem w klapie i do siłownika.
Po całej tej modernizacji zamek klapy otwiera się bez najmniejszych problemów za każdym razem - za każdym jednokrotnym naciśnięciem przycisku.
I oto chodziło a cała modernizacja kosztowała mnie tylko 9 zł za zamek z linką i trochę pracy. Ale grzebanie przy sporcie to dla mnie czysta przyjemność
Gdybym wiedział, że z cięgnem mogą być problemy, to od razu zamontowałbym linkę.
Projekt elektrycznego otwierania zamka klapy bagażnika ostatecznie został udoskonalony i zakończony
O powyższy opis uzupełniona jest poprzednia fotorelacja z montażu siłownika otwierania zamka bagażnika. |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 22:09
|
|
|
Fakt z tym otwieraniem zimą
Jednak ja idę w fabrykę lecz używaną |
_________________
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 22:59
|
|
|
na początku też o tym myślałem jednak postanowiłem zrobić coś samemu - dla czystej satysfakcji - a przy okazji udało mi się zaoszczędzić troszku grosza (jak pisałem używka na allegro chodzi średnio po około 100 zł)
wiadomo - co fabryka to fabryka - ale mój pomysł też działa |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Sty 2013, 10:30
|
|
|
ja zrobiłem otwieranie na linkę z tego co akurat znalazłem w garażu działa już ponad 6 lat i tylko raz się poluzowała linka |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 16:28
|
|
|
witam i do Raffaello, odnośnie podświetlenia schowka fajny pomysł, ja wlożylem oryginalną oprawkę z żarówką w puste okrągłe miejsce w zaczepie klapy schowka tak jak w oryginale, plug&play + podłączenie się na stałe nie po stacyjce, to teraz kiedy czas na elektryczne lusterka ? )))) |
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 20:25
|
|
|
fajnie ff1890 że udało Ci się znaleźć oryginalne oświetlenie schowka
Co do projektu elektrycznych lusterek to jest to już poważniejszy projekt, który wymaga więcej uwagi i nakładów, bo trzeba by wymienić lusterka, zmodernizować wiązki elektryczne w drzwiach etc. - zobaczymy może kiedyś ...
Na razie lusterka zostają w manualu |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 4 Sty 2013, 22:21
|
|
|
Raffaello napisał/a: | fajnie ff1890 że udało Ci się znaleźć oryginalne oświetlenie schowka | Mam takowe wydłubane z MK4 na Strażackiej... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 14:58 Chromowane klamki wewnętrzne z podświetleniem
|
|
|
Kilka dni temu w sporcie zagościła kolejna zmiana, modyfikacja - wymieniłem wewnętrzne klamki z czarnych na chromowane z wersji ghia.
Poniekąd kierowałem się względami estetycznymi ale i praktycznymi.
Niejednokrotnie zdarzało się, iż wieczorem lub w nocy niektóre osoby (pasażerowie) mieli problem ze znalezieniem klamki - była słabo widoczna. Trzeba było zapalać światło wewnątrz auta, aby mogli ją znaleźć.
Wychodząc naprzeciw tej potrzebie, zamontowałem chromowane klamki które są lepiej widoczne w ciemności, a dodatkowo zamontowałem białe diody podświetlające klamkę. Światło jest dyskretne i delikatne, aby nie przeszkadzało, ale w ciemnościach pozwalało namierzyć klamkę.
Zasilanie diod wziąłem z wiązki zasilającej przyciski sterowania elektrycznymi szybami, które są podświetlanie i zapalają się z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję zapłonu.
Fajnie się to synchronizuje, bo wchodząc do auta świeci się lampka kabinowa a z chwilą przekręcenia kluczyka lampka gaśnie a zapala się podświetlenie klamek i przycisków sterowania szybami, a po zgaszeniu auta gaśnie podświetlenie klamek i sterowania szybami a automatycznie zapala się lampka kabinowa.
Efekt jest zadowalający.
Ciężko zrobić zdjęcie w nocy aby przedstawić efekt podświetlenia, bo światło podświetlenia jest słabe ale poniżej widać jak fajnie wyglądają chromowane klamki.
montaż podświetlania klamek
Chromowane klamki
|
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 30 Sty 2013, 14:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 15:21
|
|
|
ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 15:42
|
|
|
bidżej napisał/a: | ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> |
To się lepiej rdzą zajmij, zanim ci fieste zezry a nie tu marudzisz
Wujek w mondziole mk1 ma podświetlenie klamek fabryczne i nie powiem, jest to bardzo fajny, przydatny patent, z tym że w mondeo jest to chyba na jakichś słabych żarówkach i światło jest baaardzo delikatne, i nie rozprasza kierowcy w nocy... A jak w przypadku ledów? (warto w ledzie spiłować główkę, wtedy światło się ładnie rozprasza, a nie świeci punktowo ) |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 16:16
|
|
|
tak właśnie zrobiłem - ledy są spiłowane aby rozpraszały światło i dodany jest opornik aby świeciły słabiej niż nominalnie, dlatego w nocy podświetlenie jest tak delikatne że nie wychodzi nawet na zdjęciach
a sam pomysł z podświetleniem podejrzałem u szwagra w skodzie superb
poza tym miałem ostatnio dokładać klimatyzację ale ten projekt na razie został odłożony w czasie |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 20:45
|
|
|
Widzę że kolega lubi oświetlenie w aucie.
Podziw
Ps Klima to dla mnie był by priorytetem |
_________________
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 21:56
|
|
|
bidżej napisał/a: | ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> |
idąc tym tokiem rozumowania to współczesne nowe auta są choinkami bo mają wiele podświetlanych rzeczy
Ja jedynie podpatruję takie rozwiązania i montuję je tylko dla polepszenia komfortu w aucie.
Co niektórzy forumowicze to rozumieją a inni nie - i ja to rozumiem.
modell1 napisał/a: | Ps Klima to dla mnie był by priorytetem |
a kwestia klimy jest aktualna lecz trochę odroczona w czasie ale kiedyś doczeka się realizacji - w miedzy czasie muszę jeszcze rozkminić kwestię elektryczną sterowania klimą i schematy. |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 27 Sty 2013, 22:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 21:57
|
|
|
to nie wszystkie sporty miały klimę? |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 22:02
|
|
|
niestety nie wszystkie |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
|