|
[MK6] Sprzęgło łapie za wysoko |
Autor |
Wiadomość |
siesta-man [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 21:14 [MK6] Sprzęgło łapie za wysoko
|
|
|
Witam,
Jestem stosunkowo młodym kierowcą (prawko od kilku tygodni ;p) ale już miałem okazję przejechać się kilkoma samochodami m.in. Fordem c-max'em, oplem vectrą b, Toyotą yaris(L) no i oczywiście Fordem Fiestą, którą jeżdżę, można powiedzieć, regularnie. Ale coś mi się w niej nie podoba, coś z czym nie spotkałem się w żadnym innym samochodzie, a mianowicie sprzęgło, które łapie bardzo wysoko... jak to powiedzieć, żeby było wiadomo o co chodzi... Muszę je odpuścić przynajmniej do połowy, aby moc została doprowadzona do kół. Jest to denerwujące i bardzo utrudnia płyną jazdę, szczególnie ruszanie, a przy zwykłej zmianie biegów też jest to odczuwalne gdyż, silnik wpada na wysokie obroty, a potem dopiero sprzęgło odpuszcza, zdaje mi się, że praca silnika pod takimi obciążeniami nie jest za dobra dla samochodu.
Czy to normalne w fieście? Mam felerny egzemplarz? Można to może jakoś wyregulować?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo to sprzęgło odbiera mi ogromną część zabawy z jazdy^^ |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Mar 2010, 22:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 09:27
|
|
|
Jeśli sprzęgło bierze w połowie to dla mnie jest to jak najbardziej OK. Jeśli jednak bierze faktycznie Ci wysoko to raczej nic nie wyregulujesz i oznacza to zużytą tarczę sprzęgłową. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 10:12
|
|
|
siesta-man napisał/a: | Jestem stosunkowo młodym kierowcą (prawko od kilku tygodni ;p) | I to jest przyczyna Twojego "problemu"
To jak wysoko czy ja nisko bierze sprzęgło jest bez znaczenia dla silnika i samochodu, po warunkiem że rozłącza prawidłowo,,, jedyny problem to umiejętności kierowcy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 13:18
|
|
|
siesta-man, podjedź w niedzielę na SPOTA porównamy i sprawdzimy, czy rzeczywiście jest problem z tym sprzęgłem... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 14:31
|
|
|
Mnie też się wydaje, że jest wsio dobrze, no ale to potwierdzą chłopaki z Wawa teamu jak podjedziesz do nich na spota |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:11
|
|
|
Sprawdź czy masz regulacje skoku pedału sprzęgła, oczywiście jeżeli położony jest za wysoko W kabinie za dźwignią pedału od strony wykładziny szukaj śruby z kontrą |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|