gaśnie przez kompresje? |
Autor |
Wiadomość |
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2008, 19:49 gaśnie przez kompresje?
|
|
|
silnik cvh, po uruchomieniu pracuje normalnie, obroty schodzą na ok 900. jezdzi ladnie, wkręca się.
problem w tym, ze jak zdejmę korek wlewu oleju na pokrywie zaworów, to silnik gaśnie.
czy moze to byc spowodowane słabą kompresją???
dziwna sytuacja.
kompresje sprawdze za tydzien.
info są dla mnie ważne, bo chce kupic auto, tzn na bank kupie ale moze jakos sie da to wyjasnic |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2008, 20:40
|
|
|
tak ksiazkowo myslac to kompresja tam juz cienka jest, albo i jej niema |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2008, 21:14
|
|
|
Obroty, jak na 900 się nie trzęsie to OK, jak się ładnie w górę wkręca t OK, jak z podwyższonych na wolne schodzi ładnie to tez OK...
Co do korka... nie pamiętam jak tam jest zrobione, ale generalnie silnik zasysa powietrze z pod dekla zaworów... w mk1/2 w węzyku jest specjalna zwężka, odpowiednia do silnika (np. inna w 0,9 a inna 1,1) i jak zdejmiesz korek to jest OK, jak to wyjmiesz to zgaśnie na wolnych... zobacz czy dziurą od korka zasysa powietrze. Na włączonym zdejmij korek i zatkaj ręką dziurę i zobacz co się będzie działo jak będziesz zwiększał zmniejszać szczelinę. Generalnie pod deklem powinno panować podciśnienie to utrudnia np. wycieki oleju z pod dekla. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 20 Wrz 2008, 22:05
|
|
|
No dziwne troche że jak korek ściągasz to gaśnie, bo przecież ciśnienie jako takie się pod deklem nie wytwarza, bo idzie wszystko w odme. U mnie ś.p. CVH 1.6 Mimo dużych przedmuchów, po ściągnięciu korka nie gasł (baaa, sam zwalał korek, lub wywalał bagnet , bo się odma zatykała). No i pytanie czy jak masz ściągnięty korek, to czy dmucha mocno? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2008, 23:27
|
|
|
to jest silnik w aucie ktore chce kupic. auto wezme na pewno, ale chce zrozumiec co moze byc przyczyną tego. w moim cvh nie bylo czegos takiego |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 21 Wrz 2008, 00:41
|
|
|
nie wiem jak silnik moze brac powietrze z pokrywy zaworow ? tam jest raczej nadcisnienie i po to jest odma zeby odpowietrzyc silnik.
ciekawe czemu gasnie |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Wrz 2008, 08:39
|
|
|
Pod deklem zaworów powinno być podciśnienie (ja by było nadciśnienie to by korek wywalało i jak się tak dzieje to nie jest dobrze, by olej z pod dekla wypychało), w mk3 w chv jeszcze na pewno był wężyk idący z pod dekla w okolice filtra i tamtędy silnik zasysa powietrze. Odma usuwa szkodliwe nadciśnienie z dołu silnika (ze skrzyni korbowej) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 21 Wrz 2008, 23:32
|
|
|
nie ma podcisnienia. zdejmij korek od wlewu oleju i zobaczysz ze dmucha, niezaleznie od obrotow. wiadomo ze jak pierscienie mowia papa, do dmucha konkretnie i moze wywalac korek czy tez bagnet, ale w dobrym silniku tez bedzie dmuchac. dokladnie to jest nadcisnienie na przemian z podcisnieniem, z wieksza tendencja do dmuchania. |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 07:55
|
|
|
No może w CVH tak jest, ale jak w OHV w Mk1 zdejmiesz korek na pracującym silniku lub tuż po zgaszeniu to będziesz dobry siłacz... przynajmniej u mnie się nie da bo korek jest zassany. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 08:42
|
|
|
a moze jest to wina silnika krokowego? moze jest juz tak padnięty ze po zdjeciu korka robi się zbyt duza róznica cisnien i gasnie? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
|