Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Pompa paliwa nie dostaje prądu

Pjoter - 18 Lip 2021, 10:21
Temat postu: [MK3] Pompa paliwa nie dostaje prądu
Cześć,

Jestem po swapie z 1.4 rocznik '92 na 1.8 RQC.
Jestem też po konwersji EFi na gaźniki z Yamahy R1. Zapłon w tym przypadku jest niezależny od komputera i jest puszczony po module ESC. Ostatni problem jaki mi pozostał, to z pompą paliwa. Jest to SKV 0.2 bara który spasował idealnie w koszyk.

Kiedy jeszcze pracowałem przy 1.4 to znalazłem, że prąd na dolnych pinach od pompy powinien pojawiać się na moment po przekręceniu kluczyka na zapłon. Obecnie tego nie ma, prąd mam tylko na pływaku i poziom paliwa idzie przez zegar i działa.
Pompa sama w sobie też działa.
Słyszałem, że przy tak skonfigurowanym zapłonie, komputer auta blokuje pompę paliwa bo nie dostaje sygnału z czujnika położenia wału. Słyszałem też że można to próbować mostkować i patrzeć czy na zapłonie pompa nie wstanie. Nie wstała.

Szperałem po instrukcji Haynesa, i znalazłem schemat z opisem:



Tak wyglądają przekaźniki u mnie - na czerwono jest zaznaczone gdzie moim zdaniem wypada u mnie "B" a poniżej przekaźnik który stamtąd wyjąłem:




I tak to się ma na ten moment. Samochód byłby już do odpalenia ale szperałem przy tym wczoraj i rozłożyłem ręce. Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo na ile szukałem tematów z przeszłości to zwykle kończyły się one na poziomie kostek albo przekaźników. Aczkolwiek nie ukrywam że może to ja coś źle zrobiłem albo źle zrozumiałem.

zwardek - 18 Lip 2021, 16:12

W haynesie jest też chyba schemat tego przekaźnika
Mostkujesz tak żeby podać plus na wyjście z przekaźnika czyli wejście do pompy i działa

kuba87 - 18 Lip 2021, 17:29

Przekaźnik pompy jest sterowany masą. Wtyk pod maską znajdź i jeden z brązowych przewodów jest jego masą i biegnie do ecu silnika. Tobie bym proponował zrobić niezależne zasilanie pompy hebelkiem i przekaźnikiem
JoeMix - 19 Lip 2021, 00:15

Tak komputer jak nie dostanie sygnału z czujnika to pompy nie włączy,,,

Rozwiązanie niezależne?

https://allegro.pl/oferta/ac-stag-2-g-przelacznik-centralka-centrala-gaznik-10926090964

Podłączasz zgodnie zgodnie z opisem, pompę podłączasz jako zawory gazowe, centralka w położeniu "jazdy na gazie" - włączasz zapłon, centralka podaje dawkę startowa gazu czyli włączy Ci na chwile pompę (jak długo ustawisz potencjometrem) po czym jesli nie uruchomisz rozrusznika ja wyłączy,,, z chwila jak silnik zacznie się obracać pompa znowu zostanie uruchomiona,,, jak zgaśnie to po chwili się wyłączy - jak oryginał :) i za 40 zeta :hihihi:

kuba87 - 19 Lip 2021, 08:39

JoeMix, o widziałeś :-P
Pjoter - 22 Lip 2021, 10:06

Dziękuję Wam bardzo za pomoc.

Czyli generalnie według tego opisu powinno to zacząć gadać?
https://www.enginebasics....mp%20relay.html
85 idzie w 12v, 86 idzie w masę, 30 idzie w aku, 87 idzie w pompę.
85 dostaje prąd, włącza przekaźnik, robi połączenie między 86 i 87 a jak wyłączam auto to zabieram 12v i pompa się wyłącza. Tak to rozumiem.

Czy JoeMix, widzisz w tym jakiś potencjalny problem? Bo na ile rozumiem w jaki sposób sugerujesz by wykorzystać ten przełącznik, tak zastanawiam się na ile jego funkcja jest faktycznie potrzebna? Chodzi o sam fakt, że nie ma sensu by pompa chodziła cały czas jak auto jest tylko na zapłolnie ale nieodpalone?

JoeMix - 23 Lip 2021, 01:30

Pjoter napisał/a:
Chodzi o sam fakt, że nie ma sensu by pompa chodziła cały czas jak auto jest tylko na zapłonie ale nieodpalone?
No właśnie robiąc obejście komputera tak robisz,,, chwila postoju pod ciśnieniem i się pompa spali (chyba) dlatego jak silnik nie pracuje to powinna być wyłączona, nawet jak zostawisz włączony zapłon - z jakiegoś powodu takie rozwiązanie jest fabrycznie, pompa chłodzi się paliwem w którym jest zanurzona i które pompuje
vegetagt - 26 Lip 2021, 13:19

Według mnie pompa paliwa musi być uzależniona od pracy silnika ze względów bezpieczeństwa.

Problem jest wtedy, gdy będziesz miał dzwona i z uszkodzonych przewodów paliwowych będzie waliło paliwem na rozgrzane elementy (np wydech). W normalnym aucie pompa przestanie pracować wraz z silnikiem, a w takich wydumkach masz pożar gwarantowany :-P

Pjoter - 28 Lip 2021, 11:59

vegetagt, patrząc na schemat elektryczny 1.4 widzę że inertia switch jest na przewodzie zasilającym między pompą a przekaźnikiem. Elektryk ze mnie jak z koziej d trąbka ale domyślam się że zmieniając zasadę zasilania pompy raczej nie narażam się na problem o jakim piszesz? Chyba, że ta odcinka działa inaczej niż mi się wydaje ale wtedy by trzeba rozważyć czy wymiana samej uderzeniówki nie jest bezpieczniejsza.
luk-90 - 28 Lip 2021, 20:07

wyłącznik bezwładnościowy może nie wyłączyć się, powinien, ale czy chcesz sprawdzać czy zadziała przy dzwonie ? :fox:
JoeMix - 29 Lip 2021, 00:32

Wyłącznik bezwładnościowy jest po to że w czasie wypadku czy innego zdarzenia niekoniecznie musi zgasnąć silnik,,, dlatego jak by jest sprzętowe odłączenie pompy od paliwa,,, chcemy spać spokojnie, to odcinkę fizyczną zostawiamy a zasilanie dajemy tylko kiedy silnik pracuje (nie kiedy jest włączony zapłon, bo to 2 różne stany), niby nigdy się to nie przyda,,, ale...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group