Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Przewody elastyczne, tył...

Diuned - 24 Kwi 2021, 15:06
Temat postu: Przewody elastyczne, tył...
Nie mogę dostać przewodów elastycznych do fiesty mk3, 1.3 60 kW. Przewody mają mieć gwint wewnętrzny 10x1 i kołnierz o średnic 16 mm z podcięciem...

Tak wygląda gniazdo.



A tak przy belce.



Dali mi kiedyś przewód, ale był za mały i zamontowaliśmy go tylko tak prowizorycznie... Przewód nie był osadzony w gniazdach. W ogóle jest za krótki...



Teraz babka mi wyszukała przewód "podobny", ale jest od mk5 i de facto nie pasuje, trzeba było by albo rozwiercać gniazda w aucie, albo przetoczyć końcówki przewodu...



drugi raz dali mi inne przewody, byłem to teraz wymienić i znowu są nie dobre... Na allegro jest taki śmietnik, ze nie mogę się połapać.

Nie wie ktoś, gdzie można kupić pasujący przewód? Wiem ze za dużo wymagam, ale nie macie numeru części, albo nie wiecie skąd go pozyskać?

blood_brother - 24 Kwi 2021, 17:44

Najprościej to chyba byłoby kupić w oplocie, bo tam największy porządek panuje.
diodalodz - 24 Kwi 2021, 17:47

https://www.enzet.pl/inde...ectedItem95=406
Tu popatrz po katalogu a jak nie to wyślij im stary to ci zrobia.
Choć wygląda, że ktoś u Ciebie pozmieniał przewody metalowe i zrobił złe końcówki .
Powinno się założyć właściwe i zaprasować lejki na przewodach z dobrymi nakrętkami.

Diuned - 24 Kwi 2021, 17:59

Dobrze ze mam drugie auto i mogę podejrzeć. Okazało się, ze w 1.8 jest przewód elastyczny z dwoma gwintowanymi szpilkami...

Jak wymieniałem przewody na miedziane, były one tylko po długości, zakończone wystającym gwintem śrubowym. Oryginalne przewody mają inne gwinty, które są nie do dostania... Trzeba było by to robić na zamówienie, a Ja wtedy nie miałem na to czasu... Kupowałem cały komplet ii wcisnęli mi pod to wężyk, ten który jest za krótki...

Wygląda na to, ze fiesta mk3, nigdy nie miała tego typu wężyka... Dlatego nie mogłem go znaleźć... Ale co ciekawe, najpierw zamówiłem w sklepie przewód z wystającymi szpilkami, ale również nie pasował on w gniazda, także nie jest to element uniwersalny...

W sklepie motoryzacyjnym się krzywią, części do mk3 są tanie, mało zarabiają, a muszą zawracać sobie tym głowę...

Przetoczyłem te przewody, usunąłem wystające punkty bazowe, nie ingerując w średnice ścianki gwintu. Nawet nie widać, ze coś było robione. Amator tego nie rozpozna, dopiero pasjonat, który się na tym zna, rozpozna różnice...

Dla mnie, najważniejsze jest to, aby to po prostu działało i się nie uszkodziło, ale skoro obie końcówki przewodu elastycznego siedzą w gniazdach i są zablokowane, to co się może stać? W jednych autach jest tak w innych jest tak, nie jest zgodnie z oryginałem, ale działa...

Musze jeszcze nadkola tylne dopasować, bo mam połamane :| Niby coś tam znalazłem na allegro, ale źle opisane, nie wiadomo czy będzie pasować... Zdjęcia malutkie, z których nic nie wynika... Ehh...

Patrzcie na to, https://allegro.pl/oferta/ford-fiesta-mk4-1988-1995-przod-nadkole-nadkola-7556724998

W tytule jest ze do mk4, a w opisie ze do mk3... Tylko to są na przód...

kuba87 - 24 Kwi 2021, 20:16

Zasada pierwsza, jeśli u sprzedającego na allegro nie możesz dobrać odpowiedniego przewodu to po co ciągle tam kupujesz. Idź do intercarsu, czy nawet w ickatalogu sobie sprawdź, możesz odrazu zamówić i zapłacić. Sam sobie robisz problem
Diuned - 24 Kwi 2021, 20:57

kuba87 napisał/a:
Zasada pierwsza, jeśli u sprzedającego na allegro nie możesz dobrać odpowiedniego przewodu to po co ciągle tam kupujesz. Idź do intercarsu, czy nawet w ickatalogu sobie sprawdź, możesz odrazu zamówić i zapłacić. Sam sobie robisz problem


Takich części mechanicznych, drobnych nie kupuje na allegro... Sprawdzam tylko numery. Wolę zapłacić za cześć 10 czy 20 zł więcej, ale w sklepie stacjonarnym w którym kupuje, zawsze mam prawo zwrotu, na allegro to bym nie wytrzymał nerwowo, nie chciało by mi się tego odsyłać...

Dużo kupiłem części do fiesty mk3 na allegro, ale albo to były rzeczy wielkogabarytowe takie jak nowe czy używane zderzaki, które odbierałem osobiście, albo kupowałem coś w skrajnie niskich cenach, wtedy liczyłem się z ryzykiem...

Raz miałem taki przypadek, ze kupiłem nową półośkę i nie była do mojego auta, ale oddał mi facet kasę, także wszystko przebiegło bez problemu.

Części do fiesty są, tylko ludzie źle je opisują. Czasami widziałem zderzaki od fiesty mk5 podpisane jako mk3, dużo jest takich "kwiatków" jak to się mówi...

Z moim autem to był taki problem, ze miał praktycznie wszystkie części oryginalne od nowości, poprzednik nie wymieniał nic. Przewody hamulcowe sypały się w rękach, po demontażu tego wszystkiego, to był jeden wielki złom. Poza tym robiłem to poza domem, no i nie mam fizycznie u siebie tych starych części, musiały zostać u kolegi, ale najprawdopodobniej wywalił to na złom.

Na szczęście te przewody to już ostatni element w 1.3 jaki muszę wymienić...

Remont w 1.3 prowadziłem bez dokładnych zdjęć, co zmuszało mnie do analizowania wszystkiego, teraz w 1.8 tak nie będę robił, po prostu nie mam na to siły, zanim zacznę rozbierać auto, zrobię 10 różnych zdjęć z każdej strony.

W ogóle już od dłuższego czasu prowadzę taką dokumentacje fotograficzną, gdyż w książkach nie ma wszystkiego...

Niby proste auto, ale jednak się o pewnych rzeczach zapomina... Zwłaszcza jak coś się robi w odstępach rocznych, czy półrocznych.

A jak już jesteśmy przy temacie przewodów, to na allegro są przewody hamulcowe w oplocie za 380 zł, jest ktoś na forum, kto stosował takie przewody? Na prawdę jest jakaś wyczuwalna różnica? Bo Ja po dobrym odpowietrzeniu hamulców to mam twardy pedał, więc nie bardzo potrafię sobie wyobrazić tą różnicę...

diodalodz - 24 Kwi 2021, 21:12

Z całym szacunkiem ale nie poświęciłeś ani chwili by dobrać właściwe części.
https://allegro.pl/oferta/koncowki-nakretki-wew-przewodu-hamulcowego-m10x1-4986049815

Czasami zdarzają sie w fordach i takie
https://allegro.pl/oferta/koncowki-nakretki-wew-przewodu-hamulcowego-m12x1-7485298056

Tu masz najtańszy zestaw który powinien poradzić sobie z miedzią bez problemu.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-9el-7672984837
Reszta wiedzy jest na YT

Jak potrzebujesz jakieś części do produkcji przewodów dostaniesz je w firmie:
http://pwpnet.pl/index.ph...=pl&s=pro&f=del

GZ- Gwint Zewnętrzny GW-Gwint Wewnętrzny. To standard opisu w hydraulice.

Diuned - 24 Kwi 2021, 21:28

diodalodz napisał/a:
Z całym szacunkiem ale nie poświęciłeś ani chwili by dobrać właściwe części.
https://allegro.pl/oferta/koncowki-nakretki-wew-przewodu-hamulcowego-m10x1-4986049815

Czasami zdarzają sie w fordach i takie
https://allegro.pl/oferta/koncowki-nakretki-wew-przewodu-hamulcowego-m12x1-7485298056

Tu masz najtańszy zestaw który powinien poradzić sobie z miedzią bez problemu.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-9el-7672984837
Reszta wiedzy jest na YT

Jak potrzebujesz jakieś części do produkcji przewodów dostaniesz je w firmie:
http://pwpnet.pl/index.ph...=pl&s=pro&f=del

GZ- Gwint Zewnętrzny GW-Gwint Wewnętrzny. To standard opisu w hydraulice.


Dziękuje Krzysztofie, na pewno przyda się w przyszłości do innych aut, bo oprócz mk3 rodzinnie są jeszcze inne...

Mój kolega, to mi mówił ze kupuje się przewód i zakłada się jakąś baryłkę... W przypadku tego zestawu dochodzi do spłaszczenia rurki co wydaje mi się takim pewniejszym rozwiązaniem.

Nie wiedziałem w ogóle ze są takie zestawy do zarabiania przewodów hamulcowych, zwłaszcza w tak niskiej cenie, myślałem ze potrzeba jest to tego jakaś większa prasa... Ogólnie rzecz biorąc, super sprawa, na pewno się to jeszcze do czegoś przyda ;)

murgrabia - 25 Kwi 2021, 01:52

Nie wiem o co ten raban. U mnie to 89FB2282AB m10x1. Zwykły standard/gwint. A że nie było typowo do fiesty mk3 w sklepie forda. To w sumie nie wiem do czego mi sprzedali :) . Ciut był krótszy. Natomiast z przodu też jest m10x1, ale z jednej strony gwint jest dłuższy. Gwinty są te same, ale kluczyki mogą być różne - zależy od producenta.
diodalodz - 25 Kwi 2021, 10:40

DObra
Widzę, że lekko nie będzie. Kup przewody elastyczne od seicento tył. Mają 300mm i gwinty jak trzeba.

Diuned - 27 Kwi 2021, 14:30

Jak tylko nie zatrzyma mnie FORDowska kontrola oryginalności na drodze, to może jakoś przejdzie...

Przewody firmy ABE o numerze C83109ABE, przewody fabrycznie dedykowane do fiesta V.

Co jako druciarz, musiałem zrobić aby to spasować?

Po pierwsze nadanie otworom montażowym cylindrycznego kształtu, zrobiłem to w 30 sekund kamieniem szlifierskim na założonym na wiertarce o kształcie kulistym.

Następnie musiałem usunąć wystające punkty bazowe, za pomocą szlifierki stołowej. Aby wyrównać powierzchnie, przetoczyłem szlifowane miejsce.

Ponieważ uszkodziłem warstwę ochronną, musiałem to na nowo zabezpieczyć. Korzystając z okazji, lekko odświeżyłem okolice z użyciem środka antykorozyjnego...

Ingerencja w końcówkę przewodu, nie spowodowała jej osłabienia, gdyż nie ma to wpływu na grubość ścianki gwintu. W przypadku takich przeróbek, niedopuszczalne jest np. zwiększenie podtoczenia na zaczepy montażowe, aby komuś do głowy nigdy nie przyszło podbierać ze ścianki samego zaczepu, bo to osłabi ściankę gwintu i może doprowadzić do rozerwania całej końcówki, także nie można przekroczyć pewnej granicy, którą wyznaczył już producent... Tu chodzi o to, ze każdy element jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo, w przypadku tych końcówek najsłabszym ogniwem jest podtoczenie pod zaczepy... To co wystaje poza ogólnym przekrojem zewnętrznej średnicy, może zostać usunięte gdyż nie bierze udziału w przenoszeniu siły, albo inaczej dodatkowe wzmocnienie w punkcie bazowym i tak nic nie da, jeżeli jest gdzieś indziej słabszy punk, także można bez problemu to dostosować pod siebie.






zwardek - 28 Kwi 2021, 01:00

Trzeba było kupić przewody w oplocie zrobione na wymiar i z jakimi chcesz końcówkami
Nie dość, że lepsze to tylko niewiele drozsze i dłużej wytrzymają

Diuned - 28 Kwi 2021, 03:01

zwardek napisał/a:
Trzeba było kupić przewody w oplocie zrobione na wymiar i z jakimi chcesz końcówkami
Nie dość, że lepsze to tylko niewiele drozsze i dłużej wytrzymają


Jeszcze nic straconego, bo w drugim aucie również czekam mnie za jakiś czas wymiana "również" i tych przewodów.

Dziękuje za pomoc, będę miał wszystkie informacje z tematu na uwadze, bądź co bądź to jeszcze dopiero się uczę ;)

murgrabia - 14 Maj 2021, 12:27

Muszę, aż u siebie sprawdzić jakie przewody siedzą z tyłu. Może takie udziwnienie było montowane fabrycznie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group