Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Budowa skrzyni CVT/CTX schemat

micjar - 20 Mar 2021, 09:14
Temat postu: Budowa skrzyni CVT/CTX schemat
Witam, proszę was o pomoc z poskładaniem płyty sterownika.

Czy ktoś wie lub posiada jakich schemat, zdjęcia lub cokolwiek co pozwoli prawidłowo poskładać?
Fiesta mk4 97r 1,25 zetec, skrzynia automat CVT/CTX

Problem polega na tym, że podczas rozkręcania wyleciały dwie płytki. Dla jednej udało się odnaleźć miejsce, problem pozostał z drugą.
Na zdjęciu oznaczyłem miejsce gdzie pasuje jedna płytka, czy ktoś wie gdzie włożyć drugą?
Pomocna była by też informacja dotycząca kulek ile ich powinno być i w jakich miejscach, podejrzewam, że brakuje jednej.




JoeMix - 21 Mar 2021, 11:25

Jest kilka warsztatów w Polsce które ogarniają te skrzynie, gratuluję odwagi w rozebraniu i powodzenia w złożeniu,,, około 8 lat temu przerabiałem temat,,, sprawa liczona w tysiącach
micjar - 22 Mar 2021, 19:40

Skrzynia już złożona po regeneracji, działa jak należy. Dla potomnych udostępniam schemat montażu sterownika.

Jeśli ktoś posiada jakieś części lub nawet cała skrzynię uszkodzona to jestem zainteresowany kupnem lub postaram się pomóc w naprawie.
Gdyby ktoś potrzebował pomocy w przyszłości chętnie pomogę.


Escort CVT - 19 Cze 2021, 10:25

Cześć, potrzebuje pomocy z cvt/ctx ale w escorcie z 1996. Auto po odpaleniu silnika i wrzuceniu Drive rwie tak mocno że aż gaśnie. Po rozgrzaniu silnika podobno nie ma z tym problemu.
Jedyne informacje jakie udało mi sie uzyskać, to że do naprawy jest sprzęgło, ale ani nie mogę znaleźć tego sprzęgła na sprzedaż, ani nie mogę znaleźć serwisu zajmujacego się tymi skrzyniami/sprzęgłami.
Jesteście w stanie pomóc Panowie?

JoeMix - 20 Cze 2021, 00:28

Do naprawy sprzęgło? W automacie? Od którego biegu? ;)

Czy czasem nie jest tak ze zimny silnik ma dużo wyższe obroty?

Linka gazu idzie od gazu, na dźwignie gdzie się rozdziela i jedna cześć idzie do skrzyni a druga na przepustnice, trzeba odłączyć cięgno idące do skrzyni i zobaczyć co będzie,,,

Kondziu - 31 Gru 2021, 08:25

Witam. W końcu znalazłem temat .
Mam też taka fiestę MK4 98r 1,25 benzyna.

Po odpaleniu silnika elegancko działa , przełączam na D i albo zadusi silnik i zgaśnie albo obroty spadną na 300-400 obrotów i ledwo ledwo się podniosą . To samo jest że wstecznym.
Nie wiem kiedy był olej wymieniany . Żeby wymienić olej i umyć sterownik to zrzucamy miskę skrzyni czy cała skrzynie?
Domyślam się że jeszcze tu do wymiany jest filtr.
Po nagrzaniu się oleju w skrzyni pracuje jeszcze w miarę znośnie choc po wrzuceniu jazdy na wprost bardzo rwie auto do przodu .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group