Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami

Szymon - 16 Lis 2020, 08:52
Temat postu: Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami
Witam,

Posiadam fieste rocznik '96 benzyna 1.1 37kW.

Miałbym pytanie o różnice w układzie hamowania między wersją 1.1 37KW a 1.6 I TURBO lub XR2i,.

W związku z prawdopodobną potrzebą wymiany serwa. Przy niskich temperaturach twardy pedał hamulca przez pierwsze kilka minut, na ostatnim przeglądzie okazało sie że jest słaba siła hamowania na tylnej osi mimo niedawnej wymiany klocków.

Od jakiegoś czasu rozważam swap silnika na mocniejszy np od 1.6 I TURBO lub XR2i, przed tym (o ile to wogóle nastąpi :) chciałbym dostosować układ hamulcowy. Stąd moje pytanie jaka jest różnica dla tych modeli.

Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.

Pozdrawiam

JoeMix - 16 Lis 2020, 11:03

Trudno mk3 z tyłu wymienić klocki,,, poczytaj forum masa pewnie tematów jest o tym co Cię interesuje, bo takie rzeczy robiło już wiele osób,,, hamulce całe są inne, generalnie większe,,,
kuba87 - 16 Lis 2020, 18:32

JoeMix, i tak i nie
Szymon, generalnie 1.1 i 1.3 i1.4 miały lite tarcze z przodu, i bębny 180mm. ale jeśli były wyposażone w scs to miały tarcze wentylowane i bębny 203mm. xxr2i, s, rs, i rst miały tarcze wentylowane i bębny 203mm z lub bez scs. serwo również było inne, podobnie pompa ham. pompa do scs jest zupełnie inna, i raczej niespotykana. jeśli planujesz swap hamulców, to swapnij je z fiesty mk4 jest niemal to samo a szybciej dokupisz zestawy naprawcze

SCHWARZ 1.4S - 16 Lis 2020, 20:57

Z tą S-ką zwłaszcza z pierwszych lat produkcji to nie do końca tak... mam oryginalną, bez przeróbek w wersji gaznikowej 1.4 i tarcze są lite, oraz bębny rozmiar 180 mm. Równorzędna S-ka z silnikiem 1.6 CVH (90 KM) miała te wentylowane tarcze z przodu oraz bębny z tyłu 203 mm. No i tam było to sprzężone z układem SCS. Kontynuatorem tej ostatniej wersji jest odmiana S po '92 roku kiedy to zmieniono motor na 1.8 16V(105 KM). Tam były standardem te topowe hamulce.
zwardek - 17 Lis 2020, 16:36

Szymon napisał/a:
Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.


kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu

luk-90 - 17 Lis 2020, 18:40

zwardek napisał/a:
Szymon napisał/a:
Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.


kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu


+1 To nie jest czas na zaczynanie przygody z mechaniką z fiestą mk3, kup gotowca lub zmień obiekt obiekt nauki na coś nowszego z dużo większą dostępnością części. Do fiesty nie ma już praktycznie żadnych części.

zwardek - 17 Lis 2020, 18:48

koszty swapu silnika, hamulców, zawiasu do zapewne podgnitej budy 1.1 wykonywane przez początkującego mogą się okazać za wysokie

koniec końców lepiej i szybciej wyjdzie kupić ikserkę i o nią dbać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group