Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Wywalenie stacyjki, zrobienie systemu przełączników a immo.

Grot - 24 Sty 2020, 01:49
Temat postu: Wywalenie stacyjki, zrobienie systemu przełączników a immo.
Witam, mam problemy z alarmem i stacyjką w mojej Astrze F (to bardzo biedny model, nawet wspomagania/ABSu nie ma).
Alarm był dokładany, niefabryczny, jakiś lewy.

Zastanawiam się (po uszkodzeniu stacyjki) czy może by ją szło zastąpić pakietem przełączników.


Oczywiście 1 to włącznik odpowiadałby za pierwszy ruch kluczykiem, włączenie pradu, 2 to też przełącznik, włączałby zapłon, 3 to zaś byłby rozruch i to byłby przycisk, który odbijałby się (nie był włącznikiem).
Oryginalny immobilizer by pozostał na miejscu, a sama stacyjka niczym nie podpięta, zostałaby w celu "bycia kieszonką" dla kluczyka.
Myślicie że to by mogło działać?

Wiem, koszt stacyjki i kostki to grosze, ale taki pakiet by fajnie wyglądał i myślę że sama stacyjka też zwiera tylko odpowiednie piny.

JoeMix - 24 Sty 2020, 08:07

Grot napisał/a:
Zastanawiam się (po uszkodzeniu stacyjki) czy może by ją szło zastąpić pakietem przełączników
Szło by :)
Grot - 25 Sty 2020, 00:02

Dzięki za odpowiedź, czyli teraz poszukać oznaczeń kabli i kombinować?

Auto prawdopodobnie jest uwalone (rozrusznik kręci, ale nie pali, Aku padnięty, ale próbowałem z kablami i boosterem, obstawiam że muszę znaleźć skąd alarm odcinał immo, elektryk/mechanik że mnie żaden, ale próbuje bo nie mam nic do stracenia) więc nie boje się o uszkodzenie. Wiem że to nie forum Opla, ale w Fieście zawsze fajnie pomagaliscie mi i wolę tutaj pytać :) .

A czy po przejściu z pozycji 1 na 2 pozycja 1 jest raczej "odłączana", czy raczej dalej "aktywna"?

Sama kostka zawierała dwa "krokodylki" łączące styki więc myślę że raczej jest "aktywna".

JoeMix - 26 Sty 2020, 10:40

A te stacyjkę masz uszkodzona elektrycznie czy mechanicznie?
vegetagt - 26 Sty 2020, 14:58

Grot napisał/a:
A czy po przejściu z pozycji 1 na 2 pozycja 1 jest raczej "odłączana", czy raczej dalej "aktywna"?


z obserwacji kilku aut - pozycja 1 zostaje aktywna.
Ale dla pewności warto by pogooglać za jakimś haynesem czy innym sam naprawiam (żeby w schemat zajrzeć). Patrzyłem w autodate online to nie mają schematów do astry f (aż dziwne)

JoeMix - 27 Sty 2020, 00:19

vegetagt napisał/a:
z obserwacji kilku aut - pozycja 1 zostaje aktywna
Jest masa aut, które w chwili uruchomienia rozrusznika odłączają światła, radio, dmuchawę, itp,,,

Dla wyjaśnienia pozycje stacyjki:
0 - wyłączone
1 - zasilanie podzespołów auta (bywa ze ta sekcja jest wyłączana na czas pracy rozrusznika)
2 - zapłon (zasilanie osprzętu silnika)
3 - włączenie rozrusznika

Grot - 27 Sty 2020, 00:58

Dzięki Panowie za odpowiedź. Faktycznie odcina radio podczas pracy rozrusznika, więc raczej odpada, chyba żeby temat olać i zostawić ON, wiele do stracenia nie mam ;) . Myślę że odcięcie 1 jest dopiero na pozycji 3.

Kostka rozwalona fizycznie, druga też (wyrobioną przez odpalenie nożyczkami), a sam zaczep (kostki do stacyjki) też walnięty (uroki braku doświadczenia, a auto kupiłem poniżej ceny złomu, lecz silnik jest super, vmax wg GPS prawie fabryczny, zużycie oleju zero/minimalne, jeżdżę nim ponad rok).
Czyli wystarczy zrobić przełącznik do zapłonu i odpalenia, pomijając pozycję 1, czy po włączeniu 2 (zapłon), czy wyłączać 1 przed wbiciem 3?

JoeMix - 27 Sty 2020, 13:34

Grot napisał/a:
Myślę że odcięcie 1 jest dopiero na pozycji 3
Jesli jest odcienie to tak jest,,,
Grot napisał/a:
Czyli wystarczy zrobić przełącznik do zapłonu i odpalenia, pomijając pozycję 1, czy po włączeniu 2 (zapłon), czy wyłączać 1 przed wbiciem 3?
Na kostce stacyjki ustalasz przewód, który idzie z akumulatora (jest na nim 12V zawsze) oraz przewód który uruchamia rozrusznik,,, przez pstryczek łączysz te 12V na stałe z wszystkimi innymi przewodami w kostce (włącznik zapłonu) a te wszystkie przewody z 12V po włączeniu przełącznika poprzez chwilowy przycisk z przewodem włączającym rozrusznik,,,
Grot - 27 Sty 2020, 16:41

Czyli jeden włącznik zwierający 12V i resztę bez rozrusznika, a rozrusznik na guziku z kablem 12V (pewnie dobrze by było się podpiąć za przełącznikiem). Odcięcie jest 1 i 3 jest zbędne?

"Skradzione z innego forum":
W stacyjce są styki:
30 +12V z akumulatora - czerwony
15 +12V po stacyjce druga pozycja - czarny
15A +12V po stacyjce pierwsza pozycja
50 +12V do rozrusznika po stacyjce trzecia pozycja- czarno-czerwony
W +12V po wyłączeniu stacyjki "zerowa" pozycja z włożonym kluczykiem - czerwony 0,75

Czyli tak 30 to prąd z aku, który musi być w spięty z włącznikiem i ma włączać jednocześnie 15 i 15A.
Ponadto oprócz tego 30 należałoby spiąć z 50 jako rozruch.

A pozycję W olać, czy podpiąć pod wcześniejsze? Osobiście mam ten kabel, lecz nie widzę jego działania (chyba że był do alarmu).

JoeMix - 27 Sty 2020, 19:08

W,,, ciekawe co ma być zasilane na tej pozycji, stacyjka w pozycji 0 - czyli wszystko wyłączone, ale włożony kluczyk,,, pytanie czy napięcie tam jest podawane zaraz po włożeniu kluczyka czy też na zasadzie, wkładasz kluczyk, nic, przekręcasz zapłon, załącza się, wyłączasz zapłon, nadal włączone, wyjmujesz kluczyk wyłącza się,,,

Zrobił bym tak, 15, 15A i W razem do kupy,,, między ta kupą a 30 dałbym przełącznik, włączający zapłon, a miedzy kupą a 50 przycisk chwilowy,,, - stracisz wtedy np. możliwość słuchania radia na postoju bo będzie albo wszystko włączone, albo wyłączone,,, można dodać przekaźnik by jednak mieć radio na postoju albo przepiać radio na stałe 12V ale jak nie wyłączysz to rozładuje Ci akumulator, grając cała noc

Grot - 27 Sty 2020, 19:42

Brak radia na postoju to nie problem. W sumie nic się nie działo na W, radio ruszało dopiero na 1.

Może te W było na wyższe wersję/inne auto.

vegetagt - 28 Sty 2020, 09:26

JoeMix napisał/a:
Jest masa aut, które w chwili uruchomienia rozrusznika odłączają światła, radio, dmuchawę, itp,,,


a czy pozycja 2 to moment uruchomienia rozrusznika? ;-) No i które z tych aut mają dmuchawę na pozycji 1 ;-P
Wszystkie moje ople, vagi, tojoty i fordy miały dmuchawę oraz inne super moce(światła mijania czy kierunkowskazy) dopiero na zapłonie, czyli pozycji 2.

Grot - 29 Sty 2020, 00:24

Moja astra ma światła mijania bez stacyjki, dopiero kierunkowskazy idą na zapłonie. ;)

Pozycja 2 to zapłon, nie rozrusznik dla nas ;) .

Pamiętam że w Fieście MK4 padł mi Aku od nie wyłączenia świateł (chyba mijania), choć możliwe że zostały pozycję. Jednak fiesta 1.3 MK4 (nie 1.25) zawsze na pych dawała radę :D .

JoeMix - 29 Sty 2020, 00:32

vegetagt napisał/a:
a czy pozycja 2 to moment uruchomienia rozrusznika? ;-)
No tak, nie zwróciłem uwagi że chodzi o pozycję 2,
vegetagt napisał/a:
No i które z tych aut mają dmuchawę na pozycji 1 ;-P
Tak naprawdę to nie chodzi o to czy dany odbiornik jest dostępny na pozycji 1 czy dopiero 2, bo nawet te z 2 mogą być odcinane w chwili rozruchu,,, generalnie chodzi o samą kostkę stacyjki, jak działa,,, reszta to tylko przykład i nie ma co drążyć, bo dojdziemy do zawiłych opcji dostępnych w skodzie i pewnie innych nowych autach, gdzie pstryk to tylko pstryk a i tak wszystkim steruje komputer,,,
vegetagt - 29 Sty 2020, 08:16

Grot, fakt, ze i w kadecie i w corsie swiatła były zawsze.
Z kolei w jeepie bez zapłonu światła mijania włączam, natomiast nie moge ich już wyłączyć :O.
Fiesta natomiast nie ma świateł stop bez zapłonu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group