Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Słabe Światła do jazdy w Nocy

AdrianmoPl - 27 Gru 2018, 18:39
Temat postu: Słabe Światła do jazdy w Nocy
Hey mam pytanie do was , czy u was światła mijania też są takie słabe czy robię coś nie tak ?? Często jak jadę w nocy to mam wrażenie że są za słabe muszę sobie pomagać przeciwmgielnymi z przodu żeby widoczność była w miarę ok . Mam czujnik światła ale mam wrażenie że te Originale są mega słabe. Przyczym LEDy mam tylko światła dzienne i sam już nie wiem jak przełączyć to pokrtełko do świateł żeby było naprawdę dobrze w Nocy :bezradny:
Tared - 27 Gru 2018, 20:02

Hej.
Może wrzuć jakieś zdjęcie stojąc na bocznej uliczce jak to wygląda,Moim zdaniem te halogenowe projekcyjne świecą dobrze.Nie mam tylko porównania z tymi Led ale tam na pewno będzie lepiej :) a pokrętło ustaw na "Auto" i nic więcej tam nie trzeba kręcić :-)

AdrianmoPl - 27 Gru 2018, 20:21

Dzięki za odpowiedz , chodzi o to że światła do jazdy dziennej są Ledowe natomiast światła mijania są halogenowe i wydaje mi się że są zbyt słabe. Generalnie jak są zapalane w nocy to świecą się oba czyli rama lamp świeci się ledowo a w środku świeci się ten halogen do jazdy w nocy ale mimo wszytko mam wrażenie że droga nie jest tak dobrze oświetlona jak bym sobie tego życzył. Nie wiem czy to jest normalne w Fiestach Active , jedynie jak włączę do tego dolne lampy przeciwmgielne z przodu to efekt jest zadowalający. Ciekawe czy Policja się może przyczepić jak będę miał je wszystkie po włączane (światła mijania + przeciwmgielne z przodu ) Jutro zrobię zdjęcia , ale żałuje że nie woziłem lepszych lamp jak konfigurowałem samochód
Peedro - 27 Gru 2018, 21:14

AdrianmoPl napisał/a:
Ciekawe czy Policja się może przyczepić jak będę miał je wszystkie po włączane (światła mijania + przeciwmgielne z przodu )


Może, ponieważ jak sama nazwa wskazuje, przeciwmgielne są po to żeby używać je podczas mgły.

Wojtek Wawa - 28 Gru 2018, 09:05

U nas te światła są naprawdę ok. Oczywiście pod warunkiem, że nie jeździsz innym samochodem ze światłami full led.
Bo na początku tymi światłami w fieście byłem zachwycony. Miesiąc potem przesiadłem się do samochodu ze światłami full led i po powrocie do nocnej jazdy fiestą musiałem się dłuuugo przyzwyczajać, że światło jest żółte a nie dzienne.
Stąd każdemu polecam tę opcję, bo to tylko 1600 zł w Fieście. Oczywiście teraz już za późno - ale ja rok temu nie miałem wyboru.

AdrianmoPl - 28 Gru 2018, 11:43

Dzisiaj zrobiłem zdjęcia i tak te światła działają

https://zapodaj.net/9e4a76ff1e873.jpg.html
https://zapodaj.net/99a05696b8a47.jpg.html

Generalnie jak pada deszcz to na drodze mało co widać w mieście (np białe strzałki na drodze) z tymi światłami , muszę się przykleić do szyby albo włączyć te światła przeciw mgielne z przodu. Choć zwróciłem uwagę że wile kierowców tak własnie jeździ po drogach z zwłaszcza w Suvach

jacky-x - 28 Gru 2018, 14:11

@AdrianmoPl
Łatwiej byłoby ocenić kolegom widząc wiązkę na zdjęciu, w jakiejś ciemnej uliczce (o to chyba chodziło @Tared)bo tak to będzie trudno coś im powiedzieć. Dla przykładu światła fiestyMK7 z oryginalnymi żarówkami i Osram Night Breaker Laser(zdjęcie z oautach.pl), może to da ci jakieś odniesienie do tego, jak to światło rozchodzi się u ciebie. Trzecia fotka to ledy MK8, poprawka na warunki, ustawienie aparatu itd, ale róznice widać. Będziesz miał mozliwość to proszę uzupełnij temat twoimi soczewkami. Pozdr




AnonimowyAlkoho - 28 Gru 2018, 18:06

Może fabrycznie są źle ustawione?
Bulba - 28 Gru 2018, 18:49

AdrianmoPL: Krótkie masz zwykłe czy na soczewkach ?
Jezeli na soczewkach to pakuj do srodka HID`a lub LED`a
Oslepiac nie bedziesz a jazda po ciemku zmieni sie diametralnie.

Puff - 29 Gru 2018, 14:12

AdrianmoPl napisał/a:
Jezeli na soczewkach to pakuj do srodka HID`a

Za takie porady to powinny bany lecieć...

Bulba napisał/a:
lub LED`a

za takie już nie, o ile ktoś wskaże dobre zamienniki, bo LED LED-owi nierówny.

Chiński HID to najgorszy szajs jaki może istnieć, a w obecnych czasach, kiedy komplet żarówek LED H4, który nie oślepia nikogo i działa 1:1 w kwestii odcięcia jak zwykła żarówka Hx to 200-300zł, kupno HID-ów nie tylko mija się z celem, ale wręcz winno być traktowane jako celowe stwarzanie zagrożenia na drodze, bo na szajs tego typu nawet soczewki nie pomagają, a kierowca takiego wynalazku pięknie nim doświetla kosmos i oczy jadących z przeciwka.

vegetagt - 29 Gru 2018, 15:11

czemu :P
Akuarat hid na soczewkach działa ok. Chociaż wolałbym ledy.

mskgs - 29 Gru 2018, 16:32

Czy dołożone HID czy LED = nie ma homologacji i nie może jeździć po drogach publicznych. Na tym powinno się zakończyć. Ludziom, którzy robią takie zamiany życzę szybkiego zatrzymania przez policję i zabrania DR - zanim kogoś oślepią i dojdzie do nieszczęścia.
Puff - 29 Gru 2018, 18:42

mskgs - wg obecnego, przestarzałego i nienadążającego za realiami prawa, LED-y w charakterze świateł krótkich są niedozwolone, ergo nawet auta fabrycznie weń wyposażone nie powinny poruszać się po drogach. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka. Jeśli LED włożony w miejsce halogenowej żarówki nie oślepia i nie da się go na SKP odróżnić od żarówki, to czy jest bezwarunkowo zły?
Trochę więcej logiki, trochę mniej bezmyślnego trzymania się przepisów.

Bulba - 29 Gru 2018, 20:14

Puff napisał/a:
AdrianmoPl napisał/a:
Jezeli na soczewkach to pakuj do srodka HID`a

Za takie porady to powinny bany lecieć...

Bulba napisał/a:
lub LED`a

za takie już nie, o ile ktoś wskaże dobre zamienniki, bo LED LED-owi nierówny.

Chiński HID to najgorszy szajs jaki może istnieć, a w obecnych czasach, kiedy komplet żarówek LED H4, który nie oślepia nikogo i działa 1:1 w kwestii odcięcia jak zwykła żarówka Hx to 200-300zł, kupno HID-ów nie tylko mija się z celem, ale wręcz winno być traktowane jako celowe stwarzanie zagrożenia na drodze, bo na szajs tego typu nawet soczewki nie pomagają, a kierowca takiego wynalazku pięknie nim doświetla kosmos i oczy jadących z przeciwka.


Do reflektora soczewkowego mozesz wsadzic nawet lampe naftowa a i tak bedzie swiecil poprawnie.
Widze ze masz marne pojecie o konstrukcji swiatel samochodowych oraz sposobach oswietlania masy bitumicznej, wiec nie bede polemizowal aby temat sie nie rozmydlil. AdrianmoPL oczekuje pewnie bardziej konstruktywnych odpowiedzi.

mskgs - 29 Gru 2018, 21:34

Puff napisał/a:
mskgs - wg obecnego, przestarzałego i nienadążającego za realiami prawa, LED-y w charakterze świateł krótkich są niedozwolone, ergo nawet auta fabrycznie weń wyposażone nie powinny poruszać się po drogach. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka. Jeśli LED włożony w miejsce halogenowej żarówki nie oślepia i nie da się go na SKP odróżnić od żarówki, to czy jest bezwarunkowo zły?
Trochę więcej logiki, trochę mniej bezmyślnego trzymania się przepisów.


Auta fabrycznie wyposażone w LEDy przede wszystkim mają HOMOLOGACJĘ. Czyli reflektory spełniają wszystkie kryteria jakie spełniać muszą, aby być dopuszczone do ruchu. To samo z ksenonami dawniej. Nie mówię, że przepisy są dobre.... są jakie są, ale jak zwykle stado januszy wie lepiej. Jeden zrobi dobrze, a 9 pozostałych źle. Życie. Jeden cierpi za resztę. :) Po to są stworzone przepisy. Poza tym wkurza mnie (to nie jest skierowane do autora wątku), że ludzie żydzą na lepsze światła przy kupnie samochodu, a później na wszystkie możliwe sposoby próbują kombinować jakby tu lepsze oświetlenie zamontować...

luk4s - 29 Gru 2018, 22:15

Za jakiś czas na pewno będzie można zakupić w rozsądnej cenie ori światła full led z demontażu, które powinny pasować P&P. Także jak ktoś nie mógł brać ori led-ów i jest cierpliwy to jest to jakaś opcja, aby mieć lepiej świecące światła i jednocześnie być w zgodzie z prawem :-P
mskgs - 29 Gru 2018, 22:53

Jesteś pewien, że P&P? To się okaże. Do tego dochodzi czujnik(i) do samopoziomowania i (na upartego) inny przełącznik do świateł. Zresztą nawet jeśli - OK. Jednak co innego montować oryginalne reflektory z homologacją, a co innego zakładać led zamiast h7...
Puff - 30 Gru 2018, 02:30

Bulba - jeśli merytoryczną dyskusję chcesz sprowadzić do poziomu "lepiej się nie odzywaj, bo nie masz o niczym pojęcia", sam używając stwierdzenia "masa bitumiczna" (tak jakby tylko z tego robiło się wierzchnią warstwę drogi), to faktycznie nie ma co polemizować.

mskgs - ale homologacja nie ma tutaj nic do rzeczy, to jest właśnie największy problem. Daewoo Tico, które było tłuczone na Żeraniu, zostało dopuszczone do ruchu (uzyskało "homologację"), mimo że nie posiada łamanej kolumny kierownicy. Auta sprowadzane ze Szwecji czy innych krajów, gdzie dopuszcza się stosowanie obrysówek, po sprowadzeniu do nas nie powinny przejść przeglądu, ani poruszać się po drogach. A jakoś jeżdżą. Idąc w mniejsze ekstrema - można auto wyposażyć tylko w takie rozmiary kół, które producent przewidział w instrukcji pojazdu. Jeśli założysz inne, auto nie spełnia warunków i jako takie nie uzyskałoby homologacji. Przykłady można mnożyć.

Zgodzę się, że przepisy są potrzebne, ale źle skonstruowane przepisy mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Gdyby zapis o światłach dziennych określał dokładnie nie tylko położenie, ale i ilość emitowanych lumenów, kąt świecenia, etc., to gównoledy z Allegro po 20zł komplet nie miałyby racji bytu. Tak samo z lampami na żarówki halogenowe. Jakie znaczenie ma rodzaj źródła światła? Liczy się linia odcięcia, barwa i rozsądna ilość lumenów (żeby nie waliło jak szperacz). Niestety są nowe auta (Mercedesy GL chociażby), które mają LED-y takiej mocy w lampach z tyłu, że podczas hamowania walą po oczach mocniej niż przeciwmgielne w niejednym aucie. Są w stanie oślepić jadących z tyłu. Homologacja jest? Jest. No to wio na drogę! W końcu homologowane = bezpieczne, prawda?

A już bez ironii - homologacja ma oznaczać tyle (w temacie lamp), że spełniają one swoją rolę, jeśli wsadzi się w nie określony rodzaj żarówki. Nie oznacza, że po wsadzeniu innych żarówek nie będą działać dobrze, będą z automatu oślepiać albo świecić w pobocze. To i zaleta (po wsadzeniu dobrych LED-ów w miejsce H1/4/7 dostaje się światła lepsze niż ksenony i, co ważne, nikogo nie oślepia), ale i wada (wsadzenie chińskiego szajsu, który nastawiony jest na moc, a nie precyzję, skutkuje rozrzutem światła jak ze strzelby, a więc i oślepia wszystkich z przeciwka).

A ludzie (w większości) jeżdżą używanymi autami, a nie nówkami i co mądrzejsi kombinują jak polepszyć światła (a że często zabierają się od dupy strony do tego, to inna rzecz) ;)


vegetagt napisał/a:
Akuarat hid na soczewkach działa ok. Chociaż wolałbym ledy.

Do wielu soczew są na necie poradniki jak należy je przerobić, żeby nie waliły za wysoko po wsadzeniu HID-ów. Sam fakt istnienia takich poradników poddaje nieco w wątpliwość stwierdzenie, że HID + soczewka = nic nie wali po oczach.

Tared - 30 Gru 2018, 10:15

luk4s napisał/a:
Za jakiś czas na pewno będzie można zakupić w rozsądnej cenie ori światła full led z demontażu, które powinny pasować P&P. Także jak ktoś nie mógł brać ori led-ów i jest cierpliwy to jest to jakaś opcja, aby mieć lepiej świecące światła i jednocześnie być w zgodzie z prawem :-P


Dawno już są na allegro aukcje z lampami full led


ale na pewno samo wypięcie starych i założenie nowych nie załatwi sprawy,bo już np przy full led w pokrętle od świateł nie ma regulacji wysokości,a zapewne różnic będzie więcej :)

msky - 2 Sty 2019, 23:23

To tak na marginesie - mam dość dobre newsu z milicji obywatelskiej :)
Kasy mają mało, będą kosić za byle przewinienie.
Już łapią cwaniaków za DPF'y. Za "ksenony" masowo, bo jest nadal akcja światła...

Koledze radzę zapytać na boku w ASO czy nie podłączą kloszy z allegro...
Klosze Full LED mają opcję regulacji intensywności świecenia, można je regulować.

tantal - 3 Sty 2019, 18:25

msky napisał/a:
...Klosze Full LED mają opcję regulacji intensywności świecenia, można je regulować.


Nie zauważyłem takiej opcji.

I co z samopoziomowaniem przy przekładce?

miru - 4 Sty 2019, 08:19

Standardowe żarówki w mojej fieście (philips vision +30%) faktycznie są dość słabe. Wymieniłem na Osramy Cool Blue Intense i świecą dużo mocniej. Na mokrej drodze najlepiej coś typu philips x-treme vision 130. Generalnie zastanawiałem się na początku nad ledami, ale brak homologacji + nietypowy montaż żarówki w fieście mnie odstraszył (w lampie z soczewką). Pytałem w serwisie o wymianę na lampy full led, powiedzieli że to nie jest opcja plug & play. Z ciekawostek - ASO podało mi cenę za 2 lampy full led 1800 zł więc lepiej niż allegro :)
Wojtek Wawa - 4 Sty 2019, 09:48

WOW, szkoda, że nie plug and play, bo bym zamówił już dziś. Dzięki za podanie ceny w ASO!
Puff - 4 Sty 2019, 09:51

Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że cały brak p&p to raptem zamiana 2-3 pinów lub zrobienie innego mostka. Bodaj w mk7 (o ile nic nie pochrzaniłem) ktoś tu pisał, że da się wymienić lampy zwykłe na te z dziennymi i operacja wymaga zamiany 2 kabli w kostce. A że nie działa to p&p, to mówią że "się nie da" i amen.
Wojtek Wawa - 4 Sty 2019, 10:01

To czekam na kogoś, kto tego dokona - nie mogę się doczekać.
Zapytam przy okazji - bo sporo z nas nie miało opcji za 1600 zł (kupowaliśmy półtora roku temu), jakie maksymalnie żarówki możemy założyć do naszych mk8? Żeby też były w miarę trwałe, bo superświecące na maks rok to nie jest ciekawa opcja (bo padną akurat w nocy w deszcz podczas jazdy z rodziną :-)
Na szczęście Fiesta ma dzienne światła, ale jednak codziennie żona przejeżdża przez tunel, więc dla życia żarówki to nie ma znaczenia (tyle samo cykli zapalania co w samochodach bez świateł dziennych).

miru - 4 Sty 2019, 10:36

Dostałem akceptację Żony na wymianę lamp ale wstrzymałem się :-P Najpierw muszę zobaczyć jak ta full ledy świecą w nocy. Generalnie długo przeglądałem i szperałem po necie w temacie dobrych żarówek i sporo osób poleca Philips WhiteVision. Trwałość mają około 350h i świecą ładnie. Osobiście będę chciał sprawdzić Philips WhiteVision Ultra ale dopiero jak moje Osramy padną.
Wojtek Wawa - 4 Sty 2019, 11:45

350h to strasznie malutko, w praktyce w Polsce rok :-/
miru - 4 Sty 2019, 12:05

Nie jest to wiele, zgadzam się. Dlatego liczę że ledy doczekają się homologacji. Do tego czasu zostają niestety halogeny...Philipsy LongLife EcoVision długo żyją, spokojnie ponad 1000h ale za to przed autem nic nie widać, prawie jak by była świeczka wsadzona :P
Wojtek Wawa - 4 Sty 2019, 12:22

https://www.ceneo.pl/62030161#tab=click

Gdyby to było legalne, możnaby naprawdę świetnie zmienić nasze samochody za 1/3 ceny opcji LED. Mi by wystarczyły lepsze mijania, długim nic nie brakuje.

miru - 4 Sty 2019, 12:51

Patrzyłem kiedyś na ledy od philipsa, trwałość i barwa super, ale nie do zamontowania w fieście. Trzeba by było mieć inne mocowanie żarówki no i inny dekielek bo radiator się nie mieści. Jest firma która sprzedaje cały kit ale oczywiście brak homologacji ;) (https://www.ledperf.co.uk) Pozostaje jeszcze kwestia zimy, lampa z taką żarówką raczej zamarznie.

Osobiście wcale bym się nie obraził jak bym mógł legalnie mieć taką żarówkę, trwałość do 550h i biała barwa: Cool Blue Advanced H7

Puff - 4 Sty 2019, 13:14

Wojtek Wawa napisał/a:
jakie maksymalnie żarówki możemy założyć do naszych mk8

O maksymalnej mocy takiej, jaką producent przewidział. Pamiętaj, że jedna żarówka ma 55W i ma 1100 lm, a druga przy 30W ma 2000lm. Nie światło uszkadza odbłyśnik, ale ciepło, które źródło światła wytwarza.

Możecie mnie rugać, ale pomimo braku rozsądnych przepisów, będę polecał porządne zamienniki LED żarówek halogenowych. Podkreślam - porządne. Przechodziłem to u siebie w mk5 i nikt, włącznie z policją, złego słowa o moich lampach powiedzieć nie może. No ale moje 2 żarówki nie kosztowały 80 ani 120zł, tylko ok. 400. Przeglądy to przechodzi śpiewająco, linia odcięcia jak fabryka, nie ma prawa nikogo oślepiać, a światła jest więcej i jest lepsze niż w fabrycznych ksenonach w moim drugim aucie.

miru - 4 Sty 2019, 13:53

Bo taka jest prawda, że dobre/markowe ledy mieszczą się w normach. Tylko prawo jest niestety jakie jest. Sam pewnie bym jeździł na ledach philipsa gdybym mógł je zamontować.
Puff - 4 Sty 2019, 13:55

Jeszcze post mi uciekł, to odpowiem :)

miru napisał/a:
nie do zamontowania w fieście

Jeśli mówisz o tych odpowiednikach Luxeonów:
https://www.ledperf.co.uk...ts-p-28309.html
To one mają odkręcany radiator, plus da się go obrócić - tylko dlatego udało mi się takie zamontować u siebie.

miru - 4 Sty 2019, 14:06

Pisałem odnośnie philipsów. Te kity które sprzedają na pewno da się zamontować ;) W fieście mk8 z soczewką bez wymiany 2 elementów raczej będzie ciężko (uchwytu który trzyma żarówkę oraz gumowego dekielka/osłony). Pewnie te elementy dorzucają w zestawie.
Wojtek Wawa - 4 Sty 2019, 14:15

Ale mnie kusi! Szkoda Puff, że nie mieszkasz w Warszawie/Krakowie... bo gdybyś napisał, że tam przechodzisz przeglądy śpiewająco, to bym się chyba nie zastanawiał. 430 zł to nie majątek. Wygląda identycznie jak linkowane przeze mnie Philipsy.

A tym, którzy boją się, że się śnieg nie topi... naprawdę to jest meganiespotykana sytuacja w Polsce, mi się w innym samochodzie przez 15 miesięcy posiadania full led nie zdarzyła. Gdybym mieszkał w Skandynawii (albo choćby wysoko w górach) to bym rozumiał obawy.

P.S.
Wczoraj mijałem w ruchu identyczną fiestę, jak ta żony. Titanium, Race Red, z tyłu światła led, mijam ją i widzę z przodu też full led. Ale mi się zrobiło smutno (polecam pastę o januszu co kupił passata tdi i sąsiad też kupił vw), że u nas w nocy widać różne kolory świateł, bo na same światła nie narzekam tak bardzo - automatyczne długie bardzo pomagają poza miastem, a w mieście w Warszawie i pewnie każdym innym mieście w Polsce, jest tyle latarń, że możnaby i bez świateł jeździć.

Puff - 4 Sty 2019, 14:34

Wojtku - tak całkiem logicznie - masz auto rocznik 2017. Takie auta wychodzą (ok, może nie te, ale ogólnie) z lampami laserowymi i innymi cudami techniki. Kto się przyczepi jak masz soczewkę i nawet nie będzie widać co to za żarówka? A nawet jeśli widać (a u mnie widać jak się dokładnie przyjrzysz), to kogo to boli jeśli nikogo nie oślepiasz? Na dwóch SKP byłem i na jednej facet słowa nie powiedział, bo kształt wiązki był igła, a na drugiej, gdzie pojechałem dla pewności (bo trzepią / sprawdzają porządnie i byle złomu nie dopuszczą do ruchu), to facet stwierdził, że świetne i że sam se chyba takie sprawi, bo linia odcięcia jak w fabryce, a światła daje mnóstwo.

Co do tego, że się śnieg topił nie będzie - ten LED też się grzeje. W żadnym razie nie tak mocno jak zwykły halogen, ale zimny to on nie jest (u mnie jest pod deklem całość, razem ze stabilizatorem).

Poza tym jeśli to jest jedyny problem LED-ów (że musisz lampy odśnieżać, bo się śnieg sam nie stopi), to i tak nie jest w stanie przeważyć zalet.

Jest na forum temat, gdzie wrzuciłem zdjęcia przed/po w mojej mk5. Poszukaj, zobacz. Naprawdę zachęcam, bo to nie żaden gównotuning tylko realna poprawa bezpieczeństwa bez negatywnych skutków dla innych uczestników ruchu.

jacky-x - 4 Sty 2019, 14:43

Może warto choć wspomnieć, o mało znanych żarówkach Ring Xenon Ultima 120% a te wygrywaja większośc testów i raczej trudno znaleźć jakies negatywne opinie. Mają atest ECE 37. Linków żadnych nie daje, bo łatwo znaleźć filmiki i testy i lepiej sobie samemu wyrobic opinię, z róznych źródeł. Pozdr
luk4s - 4 Sty 2019, 19:34

@miru, również dziękuje za info o montażu i cenie full led-ów! Wtyczka na pierwszy rzut oka wygląda identycznie, więc może faktycznie coś jest na rzeczy z ułożeniem pin-ów.

Ja tymczasem zakupiłem Osram Cool Blue Intense (podobnie jak miru), ale mam problem z założeniem. Za nic nie mogę przekręcić tego dekielka, który trzyma żarówkę... Z lampą też nie chciałem się siłować próbując ją wyciągnąć, więc sobie leżą. U Ciebie @miru poszło bez problemu?

miru - 4 Sty 2019, 20:09

@luk4s Oj, do tej operacji podchodziłem chyba z 4 razy...trzeba na siłę w dobrą stronę przekręcić. Od strony kierowcy poszło dość łatwo ale od strony pasazera musiałem użyć sporo siły. Na szczęści udało sie bez wyciągania całej lampy :)
msky - 4 Sty 2019, 21:50

Puff napisał/a:

Co do tego, że się śnieg topił nie będzie - ten LED też się grzeje. W żadnym razie nie tak mocno jak zwykły halogen, ale zimny to on nie jest (u mnie jest pod deklem całość, razem ze stabilizatorem).

Poza tym jeśli to jest jedyny problem LED-ów (że musisz lampy odśnieżać, bo się śnieg sam nie stopi), to i tak nie jest w stanie przeważyć zalet.



Ch*ujowy minus lamp LED, niestety dziś po sporych opadach śniegu, musiałem ręcznie odśnieżać lampy, bo one NIE DAJĄ NIC A NIC ciepła :)
Bryłki lodu skrobałem rękawiczką! Gdyby tylko była jakaś opcja grzania kloszy, ale nie ma!

Puff - 4 Sty 2019, 22:08

msky napisał/a:
Gdyby tylko była jakaś opcja grzania kloszy, ale nie ma!

Jest, samemu można sobie zrobić. Wpięcie równolegle w obwód świateł, sterowane termistorem, elementem wykonawczym mogłaby być mata grzewcza montowana pod lustrem - ciepło tak by się rozeszło po lampie. Są zdaje się nawet maty samoregulujące, więc wystarczyłoby dopasować odpowiednią, wpiąć równolegle i tyle w temacie.

pan_wlodek - 9 Kwi 2019, 17:06

miru - przeczytałem Twój post odnośnie wymiany standardowych lamp na lampy Full LED i chciałbym się zapytać czy oprócz ceny za te lampy pytałeś w ASO czy jest możliwość u nich zamiany/montażu tych lamp.
Pozdrawiam.

msky - 9 Kwi 2019, 19:33

na forum ford club polska jest wątek z tego co pamiętam...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group