Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - po mk2 Rally przyszła pora na mk3 Rally

adi08 - 11 Wrz 2007, 00:19
Temat postu: po mk2 Rally przyszła pora na mk3 Rally
skoro wszyscy chwalą sie swoimi rajdowymi fiestami ...mamy prawdziwy wysyp rajdowek w FKP...to ja tez napisze coś nowego :D

kilka miesiecy temu zakupiłem XRke mk3... tak ona wyglądała


poszukiwnaia sie opłacały bo trafielm na egzemplarz bardzo dobrze zachowany...

na pierwszy ogien poszły tapicerki, maty itp...




następnie zmieniłem kierownice na bardziej rajdową (wieksze odsadzenie) oraz tymczasowy fotel...


...jeszcze nie dokończona rozpórka...


potem długo, długo nic (wyjazd za granice) ąz wkońcu Fiestka doczekała sie nowych foteli i pasów (pasy pilota jeszcze nei zamontowane)...




a oto serce fiestki... JESZCZE nie dotkniete moją ręka :D


auto obecnie stoi na 14calowych felgach...
zawieszenie to sprzężyny prawdopodobnie Eibach (zielone) i jakieś amorki... na zamontowanie czekają regulowane Bilsteiny :)

wiecej narazie nie bede pisał ... bo już ide spać :D

postaram sie stopniowo przedstawiać ekolejne modyfikacje i przeróbki :D

madek - 11 Wrz 2007, 00:34

No prosze, to ta fiesta z Jeleniej? Widac ze ładny egzemplarz :ok: Czekamy na dalszy etap prac kolejnek rajdowki :brawo:

adi08 napisał/a:
zawieszenie to sprzężyny prawdopodobnie Eibach (zielone)

Jak zielone to raczej Weitec. :)

PumaRST - 11 Wrz 2007, 07:06

po 1) fajnie że po wycieczce do dalekiej Japoni wróciłeś do nas :yes:
po 2) jak przypominam sobie mk2 ralli to wiem że mk3 też bedzie piękna :yes:


wiesz ile wyjołes z wnetrza z wagi??

życze udanej pracy nad autem

BTW: A swiją droga licze ze na przyszłorocznym zlocie FKP wszyscy ci rajdowcy sie pokażą na zywo :jupi:

trzeci - 11 Wrz 2007, 08:04

No szok, mogłoby się wydawać, że prawie wszyscy rajdowcy przesiądą się nam na Hondy a tu ZONK hehe
I bardzo fajnie :)
Jeśli będzie tak jak mówi Puma, to trzeba będzie zrobić dla naszych ścigantów klasę Profi ;-)
Powodzenia Adi

SpiderMAN - 11 Wrz 2007, 08:38

Ładnie, tylko się zastanwiam... nad rozpórka z tyłu... IMHO będzie zbyt wiotka, przez to zagięcie blach mocujących. Moim zdaniem poprzeczka powinna rozpierać kielichy możliwie jak nawyżej, na poziomie śrub mocujących, a nie poniżej...
adi08 - 11 Wrz 2007, 09:53

SpiderMAN napisał/a:
Ładnie, tylko się zastanwiam... nad rozpórka z tyłu... IMHO będzie zbyt wiotka, przez to zagięcie blach mocujących. Moim zdaniem poprzeczka powinna rozpierać kielichy możliwie jak nawyżej, na poziomie śrub mocujących, a nie poniżej...


bez obawy...nic sie nie powygina...jakbyś zobaczył ją na żyto przyznałbyś mi racje :D

a to że jes pare cm poniżej śrób nic nie zmienia bo ona ma przecież "rozpychać" kielichy i usztywniać bude :D

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 09:55 ]
PumaRST napisał/a:
po 1) fajnie że po wycieczce do dalekiej Japoni wróciłeś do nas :yes:
po 2) jak przypominam sobie mk2 ralli to wiem że mk3 też bedzie piękna


1) również sie ciesze :P
2) będzie bezie...ale to jeszcze potrwa ...

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 09:56 ]
Cytat:
No prosze, to ta fiesta z Jeleniej?


dokładnie ta :D

Fordon - 11 Wrz 2007, 12:58

No teraz to chlopaki ladnie robic swoje Radjowki i na zlocie chetnie zobacze zmagania wszystkich na torze... bo kazda z nich ma inna specyfikacje pod wzgledem zawieszenia i itp. a moze byc wesolo :) przegladales moze w jakim stanie jest podloga i elementy nosne ?? bo jakos ostatnio jestem przewrazliwiony na wszelkiego typu rodzaju uszczerbki w blachach :D
czekam na ciag dalszy :)

squadak - 11 Wrz 2007, 14:00

no buda ladnie wyglada, ruda ja nie je, przynajmniej nie widac od wewnatrz nigdzie
rowniez czekam na postepy w pracach :)

adi08 - 11 Wrz 2007, 14:58

ruda jeszcze nie zdąrzyła sie dobrać do budy...zdjecie przedstawia dokladnie taką podłoge jaką zastałem po wyjęciu wykładzin, wygłuszeń itp... KOMPLETNIE NIC PRZY BUDZIE NIE ROBIŁEM :D
squadak - 11 Wrz 2007, 15:02

w takim razie brakuje Ci mat wygluszajacych w bagazniku :P przy okazji zaslanialy te widoczne kratki
adi08 - 11 Wrz 2007, 15:13

dokładnie ... bo przeciez napisałem że po wyjeciu wykładzin, wygłuszeń itp. :)

to o czym mówisz było na całej podłodze ale 1 dzień pracy i już nie ma ...hehehe... a auto straciło kilka kilo na wadze :P

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 15:23 ]
Fordon napisał/a:
No teraz to chlopaki ladnie robic swoje Radjowki i na zlocie chetnie zobacze zmagania wszystkich na torze... bo kazda z nich ma inna specyfikacje pod wzgledem zawieszenia i itp. a moze byc wesolo

jestem jak najbardziej ZA :D

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 15:25 ]
Fordon napisał/a:
przegladales moze w jakim stanie jest podloga i elementy nosne ?? bo jakos ostatnio jestem przewrazliwiony na wszelkiego typu rodzaju uszczerbki w blachach :D


przeglądałem i śmiało moge powiedziec że nie mam sie czego obawiać :D

squadak - 11 Wrz 2007, 15:34

adi08 napisał/a:
dokładnie ... bo przeciez napisałem że po wyjeciu wykładzin, wygłuszeń itp. :)

to o czym mówisz było na całej podłodze ale 1 dzień pracy i już nie ma ...hehehe... a auto straciło kilka kilo na wadze :P


i miales pod spodem podloge w kolorze czarnym czy malowales?
ja u siebie nie sciagalem tego ale z przodu pod nogami pasazera kawalki odpadly i pod spodem bylo bialo :D

adi08 - 11 Wrz 2007, 16:29

squadak napisał/a:
adi08 napisał/a:
dokładnie ... bo przeciez napisałem że po wyjeciu wykładzin, wygłuszeń itp. :)

to o czym mówisz było na całej podłodze ale 1 dzień pracy i już nie ma ...hehehe... a auto straciło kilka kilo na wadze :P


i miales pod spodem podloge w kolorze czarnym czy malowales?
ja u siebie nie sciagalem tego ale z przodu pod nogami pasazera kawalki odpadly i pod spodem bylo bialo :D


ja miałem czarny lakier... sam też sie zdziwiłem bo w mk2 po zeskrobaniu tych mas pokazał sie szary kolor (auto było białe)... tak czy owak wnętrze będzie prędzej czy później całe malowane->jestem pedantem :D

xr2fun - 11 Wrz 2007, 20:25

Fajny Ryś w tle :brawo: Czekam na dalsze relacje :P
adi08 - 11 Wrz 2007, 22:09

xr2fun napisał/a:
Fajny Ryś w tle :brawo: Czekam na dalsze relacje :P


ooo...to mnie zaskoczyłeś... faktycznie mam odrestaurowanego Rysia i Komara :) a Zastawa 750 powoli już nabiera dawnej świetności :D

Danio - 13 Wrz 2007, 10:55

ładna jest bestia :) teraz sie zaczyna semestr więc będzie kupa czasu Adi na zabawę :)
pablo_zio - 17 Wrz 2007, 07:21

no no kolega mnie zadziwil..... myslalem ze banany, kokosy i inne owoce tropikalnych krajow zawrocily mu w glowie i po mk3 rally zostana tylko marzenia :) , brawa Adi oplacalo sie szukac tyle czasu :) powodzenia w skladaniu furki i w przyszlych startach
adi08 - 17 Wrz 2007, 21:17

dzięki za miłe słowa :luzik: pub2

Dzisiaj przeprowadziłem pierwszy test drogowy i ... hmm... odnosze wrażenie że silnik jest jakby "przytkany". Moje odczucia mogą być troche "zwichrowane" ponieważ cały czas porównuje obecną XRke do dawnej mk2 a jak wiadomo była ona "troche" dłubnięta :ok:

Tak więc po dzisiejszych testach wyciągam odpowiednie wnioski i zabieram sie do dalszej pracy...

Już niedługo kolejne info o kolejnych modyfikacjach...części już czekają :D

PS. Ma ktoś może przebieg charakterystyki zewnętrznej silnika 1.6i CVH ? Byłoby mi to bardzo pomocne !!!

Laskosz - 17 Wrz 2007, 21:20

adi przerób to na gaźnik :) proste rozwiązania są najlepsze ;]
Pozdro

adi08 - 17 Wrz 2007, 22:02

Może i gaźnik jest mniej skomplikowany (choć wiwele osób pewnie by się z tym stwierdzeniem niezgodziło) to pozostane przy wtrysku z kilku powodów:

1) w różnych gaźnikach już dłuuugooo grzebałem
2) chce poznać coś nowego -> bardzo interesuje mnie mapowanie itp :V:
3) zasilanie wtryskiem jest jednak o wiele bardziej precyzyjne (pewnie też się ktoś znajdzie kto polemizowałby nad tym stwierdzeniem) :P

Żółwik Tuptuś - 17 Wrz 2007, 22:24

Adi08 wrzuciłeś na plecy 200 kg więcej silnikowi który jest raptem popłuczynami po ikserce którą miałeświęc czego sie spodziewasz ? nie silnik jest przytkany tylko mk3 jest przytkane .
adi08 - 17 Wrz 2007, 23:00

Żółwik Tuptuś napisał/a:
nie silnik jest przytkany tylko mk3 jest przytkane .


hehehe...pewnie masz racej :D
PS. teraz GŁOŚNO moge przyznać się do błędu że sprzedałem mk2

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Adi08 wrzuciłeś na plecy 200 kg więcej silnikowi który jest raptem popłuczynami po ikserce którą miałeświęc czego sie spodziewasz ?


Co do tej masy to się okaże jak wjade na wage...na 100% będzie więcej niż w mk2 ale możliwe że tylko pare kilo !!

Żółwik Tuptuś - 17 Wrz 2007, 23:27

daj znak jak to wyszło z wagą bo sam jestem ciekaw ile KM zyskuje mk2 w stosunku do mk3 .

ps : kiedyś sprzedasz tego zbuka i wrócisz do kożeni ( na którym rajdzei YT sietym zbukiem pokażesz ? )

adi08 - 28 Wrz 2007, 17:17

prace przy rajdówce trawają... niestety posptępują bardzo powoli ale jednak...

zamieszczam kolejne fotki... tym razem XRka nabrała troche kolorów (oblejanie nie jest jeszcze ukończone- w agencji reklamowej zabrakło folii :) )






madek - 28 Wrz 2007, 17:28

Widze ze robisz niezły mix kolorystyczny :) Te duze napisy moglyby byc jakas ciekawsza czcionka ale nie jest zle :) Wazne ze sponsor jest :D
adi08 - 28 Wrz 2007, 17:35

tak dla informacji... tym "sponsorem" jest mój ojciec... hahaha... :)
Daras84 - 29 Wrz 2007, 13:00

przy okazji imprezy motoruyzacyjnej w gliwicach mialek okazje zobaczyc wkoncu ta Xrke.. i moge powiedizec tylko ze mozna pozazdroscic kondycji blachy w tym samochodzie :D
adi08 - 10 Lis 2007, 23:28

Prace przy rajdówce ciągle trawają..fakt, że troche sie przeciągają ale ciągle do przodu :D

Jako że w niedziele tj. 18.11 planuje przetestować XRke na Rally Sprincie (start będzie typowo testowo-treningowy więc nie będziemy zbyrtnio nasiskać i gonić rywali) wkońcu wsadziłęm sportowe klocki hamulcowe (czerwone Pagidy). Wymieniłem płyn hamulcowy na DOT 5,1, nowe przewody hamulcowe, nową poduche silnika :P , poduszki skrzyni biegów odpowiednio zmodyfikowałem (co ciekawe, udało mi sie pourywać wszystkie 3 poduchy naraz :P ), nowe łozyska, przeglądniete przeguby, rozebrane, przeczyszczone i przeglądnięte tylne bebny itd. Praktycznie nic takiego ale z tego co wiem to mało kto po zakupie auta (a w szczególności przeznaczonego na KJS itp) nie "bawi" się w dokładne prześwietlenie stanu mechanicznego samochodu, a w szczególności układu hamulcowego. Większość kombinuje jak podnieść moc itp, itd (bleee blee)... a przecież wystarczy zatroszczyć sie np o max zredukownaie oporów choćby poprzez przyjrzenie sie łożyskom i hamplom.

przy okazji prac przy tylnych hamulcach wymieniłem sobie tylne amortyzatory na żółte bilsteiny z regulacją wysokości... hmm...ciekawe jak one będą sie spisywały?
Jako ciekawostke dodam, że Bilstein jest juz na wstępnie o około 4-5 cm krótszy w stosunku do seryjnego amorka!

Dobra, koniec tej pisaniny... oto kila fotek z prac.






PumaRST - 11 Lis 2007, 00:21

fajnie ze prace idą dalej.

życze udanego startu :yes:

Daras84 - 11 Lis 2007, 18:08

co bedzie na przodie załozone w zawiasie ?
odyniec - 11 Lis 2007, 19:30

adi08 napisał/a:
Większość kombinuje jak podnieść moc itp, itd (bleee blee)... a przecież wystarczy zatroszczyć sie np o max zredukownaie oporów choćby poprzez przyjrzenie sie łożyskom i hamplom.
:brawo: :brawo: :brawo:
adi08 - 12 Lis 2007, 12:08

Daras84 napisał/a:
co bedzie na przodie załozone w zawiasie ?


obecnie jest seryjny amortyzator + niższa od standardowej sprężyna (pozostałość po poprzednim amortyzatorze)

docelowo mozeliwe że bedzie zamontowany żółty Bilstein tzw "na grubej rurze" z regulacją wysokości ... co ciekawe z dwoma sprężynami na jednym amortyzatorze :) ale zobaczymy co z tego wyjdzie... :D

squadak - 13 Lis 2007, 12:01

na tyl masz w takim razie B8 - o skroconym skoku, mam takie same ;)
ale powiedz mi jak niby sie w nich reguluje wysokosc? podkladki pod miske sprezyny?

Fordon - 13 Lis 2007, 13:23

Widze ze projekt idzie w pelni na profi zabawkach, a za razem dbasz o szczegoly, o ktorych czesto sie zapomina podczas tuningu jak np. poprawiony uklad hamulcowy :)
adi08 - 13 Lis 2007, 23:58

squadak napisał/a:
na tyl masz w takim razie B8 - o skroconym skoku, mam takie same ;)
ale powiedz mi jak niby sie w nich reguluje wysokosc? podkladki pod miske sprezyny?


dokłądnie tak... pod ta "miską jest pierścień osadczy (a może osadniczy :P )

jak się Tobie na tych amorkach jeździ?

[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 23:59 ]
Fordon napisał/a:
Widze ze projekt idzie w pelni na profi zabawkach, a za razem dbasz o szczegoly, o ktorych czesto sie zapomina podczas tuningu jak np. poprawiony uklad hamulcowy :)


wielkie dzięki za słowa uznania :D

squadak - 14 Lis 2007, 10:02

adi08 napisał/a:
squadak napisał/a:
na tyl masz w takim razie B8 - o skroconym skoku, mam takie same ;)
ale powiedz mi jak niby sie w nich reguluje wysokosc? podkladki pod miske sprezyny?


dokłądnie tak... pod ta "miską jest pierścień osadczy (a może osadniczy :P )

jak się Tobie na tych amorkach jeździ?



ja mam do kompletu sprezyny H&R -40 i jest dosc twardo, ale samochod zachowuje sie bardzo stabilnie, za to trzeba ostroznie jezdzic przez progi ;)

zastanawiam sie czy go nie podniesc troche do gory na zime bo drogi zniszczeja i pewnie bede czesciej szorowal podwoziem - szkoda ze przednie nie maja podobnej regulacji

adi08 - 23 Lis 2007, 18:03

Pare nowych fotek... (ten, który przeszkadza na zdjeciach to ja :greenpeace: )





PumaRST - 23 Lis 2007, 18:20

e tam wcale nie psujesz fotek :cojest:
Brook - 23 Lis 2007, 19:48

adi08, powodzenia w dalszych pracach :)

podoba mnie się ta rajdówka, ja sama o takiej marzę, bo moje futro nie nadaje się na kjs-y (o czym ostatnio się przekonałam :| ) :-P

powodzenia w startach
pozdrówki :*

adi08 - 23 Lis 2007, 21:33

PumaRST napisał/a:
e tam wcale nie psujesz fotek :cojest:


:2xf: :V: pozdro :P

[ Dodano: Pią Lis 23, 2007 21:33 ]
Brook napisał/a:
adi08, powodzenia w dalszych pracach :)

powodzenia w startach
pozdrówki :*


WIELKIE dzięki :* :przytul:

Darekmk3 - 23 Lis 2007, 22:47

PumaRST napisał/a:
e tam wcale nie psujesz fotek :cojest:

:D - dobre :)

ziomek chyba ześ pare kg przybrał :D :P

Qzyn - 24 Lis 2007, 00:19

Adas dobra robota - widze prace postepuja. Kiedy mnie zaprosisz na testy? :D :D:D
zefir - 24 Lis 2007, 09:50

a kiedy qzyn pokazesz co tam u siebie modzisz ?:PP bo z tego co pamietam to tam niezle tajle uzbierales ;D
adi08 - 24 Lis 2007, 21:37

Qzyn napisał/a:
Adas dobra robota - widze prace postepuja. Kiedy mnie zaprosisz na testy? :D :D:D


podziękował...

a co do testów to jak wkońcu sie spotkamy w Sosnowcu albo u mnie w Mysłowicach :ok: ZAPRASZAM :V:

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 21:38 ]
Cytat:
ziomek chyba ześ pare kg przybrał


złapałem pare dodatkowych kilogramów dlatego teraz więcej musze wywalić z auta :D

Qzyn - 26 Lis 2007, 17:57

Zefir ja od jakiegos czasu mam honde ale nie robmy tu adasiowi OT :)
adi08 - 30 Gru 2007, 18:31

jako że nigdy nie startowałem podczas zimy i mało co ćwiczyłem na śliskich nawierzchniach postanowiłem zrobić sobie mały trening...
oto jeden z przejazdów (szkoda, że tylko ten był filmowany bo troche mało ciekawy :| poza małym wypadnięciem z trasy -naszczęście nic sie nie stało poza jedną ryską na lakierze) :D http://www.youtube.com/watch?v=Z5YOv5n8fFY

dodam tylko, że było BAAARDZOOO ślisko!!! na lodzie to nawet bardzo dobre zimówki nic nie pomagają

PS. na śliskim mizerny ze mnie driver ;-(

xr2fun - 30 Gru 2007, 19:20

Załóż z kolcami - całkiem inna jazda (wiem, że nie wolno!) :-P
adi08 - 25 Mar 2008, 10:41

Jak już niektórzy wiedzą rajdówka została kilka tygodni temu sprzedana i mam nadzieje że dobrze będzie służyła nowemu właścicielowi... Tak więc rozglądałem się za czymś nowym, jakims dupowozem, najlepiej zagazowanym itd... Niestety (albo naszczęście) kolejny raz życie pozmieniało plany :) ... natrafiła sie okazja kupić inne autko, równie szybkie na XR2i (na prostych może i nawet szybsze), autko już kiedyś dobrze poznałem :) więc od wczoraj jestem właścicielem kolejnego Swifta GTi :)

PS. fieste mk2 XR2 i tak jeszcze bede miał :)

Danio - 25 Mar 2008, 11:37

luuuudzie ja z nim już nie mogę :) zas będzie jeździł tym brzydalkiem, ani nie ekonomicznym, ani nie ciągnącym od dołu,i z delikatną konstrukcją...Adi ja Cię uwielbiam po prostu


gratki :)

PumaRST - 25 Mar 2008, 18:59

i tym oto optymistycznym akcentem zamykamy temat. :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group