Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Świecąca kontrolka cisnienia oleju

siara1989 - 24 Paź 2010, 20:19
Temat postu: [MK3] Świecąca kontrolka cisnienia oleju
Witam mam problem ze swiecaca kontrolka oleju w mojej fiescie mk3 1.1 37kw 93r. kontrolka raz sie swieci raz nie po dodaniu gazu albo wylaczeniu i ponownego urochomieniu silnika gasnie dodam jeszcze ze na zimnym silniku nic sie nie dzieje ostatnio wymienialem olej na elf 15w40 mineralny martwi mnie jeszcze towarzyszacy temu trzeszczacy dzwiek z okolicy nawiewu ogrzewania od strony kierowcy.Mam pytanie czy moze to byc czujnik olejui czy mozna tak jezdzic
Marcinowaty - 24 Paź 2010, 20:46

20W-50 wlej, może pomoże doraźnie.
Rebel - 24 Paź 2010, 21:04

Marcinowaty napisał/a:
20W-50 wlej, może pomoże doraźnie.

W czym pomoże?


Skoro świeci się kontrolka ciśnienia to znaczy, że jest małe ciśnienie - to chyba oczywiste. (Oczywiście przyjmując, że czujnik jest sprawny)

Jak wygląda poziom oleju? Jeżeli w porządku to może coś nie tak z pompą?

siara1989 - 24 Paź 2010, 21:19

STAN JEST DOBRY NAWET TROSZKEPOWYZEJ....
Radhezz - 24 Paź 2010, 21:32

Ja tam jestem uprzedzony co do poprawności działania tych czujników... Lepiej znaleźć inny sposób na pomiar ciśnienia - np. podmiankę na inny 100% sprawny
siara1989 - 24 Paź 2010, 21:36

dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu
krzysieks_mc - 24 Paź 2010, 21:47

Skoro na zimnym się nie świeci a na rozgrzanym zaczyna na wolnych obrotach to znaczy że czujnik jest okey. Panewki pewnie się kończą albo pompa oleju.
Ale dla świętego spokoju wymień czujnik. Jakieś 15 zł

A jak będzie dalej to samo to Motodoctor i na giełdę.

siara1989 - 24 Paź 2010, 21:56

czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik? sproboje wymienic czujnik i zobacze. jeszcze jedno pytanie wymiana pompy oleju to duzy wydatek?
Rebel - 24 Paź 2010, 22:11

siara1989 napisał/a:
czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik?


o ile czujnik nie kłamie to tak

krzysieks_mc napisał/a:
Ale dla świętego spokoju wymień czujnik. Jakieś 15 zł


Ja właśnie parę dni temu wymieniłem. 11zł w Focie + 10min roboty.

siara1989 - 24 Paź 2010, 22:22

Dzieki za pomoc jutro wymienie czujnik napisze jaki efekt
JoeMix - 24 Paź 2010, 22:29

siara1989 napisał/a:
dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu
Jak to się mówi głupi ma szczęście,,, gratuluję pomysłu,,,
siara1989 napisał/a:
czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik?
Ja bym bez podpięcia manometru pod magistralę nawet na 10 sekund go nie odpalał, ale jak chcesz to jeździj,,,
siara1989 - 24 Paź 2010, 23:01

a jakie powinno byc cisnienie ukladu?
drzeniow - 24 Paź 2010, 23:25

siara1989 napisał/a:
dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu



Te silniki jest ciezko zatrzeć aby staną i był koniec.
Co najwyzej ropierniczysz gładz cylindra i bedzie Ci palić 100lirów oleju na kilometr.

Miałem podobnie do Ciebie ze na rozgrzanym silniku palila mi sie lampka, pomogła wymiana oleju ale widze ze Ty juz to robiłeś wiec sprawdz cisnienie oleju a jesli to nie pomoze wymień czujnik!.

krzysieks_mc napisał/a:
Panewki pewnie się kończą

A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają?

krzysieks_mc napisał/a:
A jak będzie dalej to samo to Motodoctor i na giełdę.

Albo kupić nowy silnik, ja kupilem niemca 120tys za 300zł I prawie oleju nie bierze.

drjanusz - 24 Paź 2010, 23:44

drzeniow napisał/a:

A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają?

Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju <wow>

drzeniow - 25 Paź 2010, 00:08

drjanusz napisał/a:
Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju <wow>

Panie starszy mechanik wytłumacz mnie :)

Rebel - 25 Paź 2010, 10:54

siara1989 napisał/a:
a jakie powinno byc cisnienie ukladu?



siara1989 - 25 Paź 2010, 15:17

Hej kupilem czujnik i jutro umuwilem sie u mechanika na sprawdzenie cisnienia oleju....Oby to byl czujnik...Napisze jaki wynik.DZIEKI ZA POMOC
drzeniow - 25 Paź 2010, 17:16

kupiles ale jeszcze nie zalozyles?
Najpierw go zaloż bo moze nie musisz płacić za mechanika

siara1989 - 26 Paź 2010, 15:25

HEj nie sprawdzilem cisnienia bo mechanik byl nie dysponowany..... Mam do was jeszcze kilka pytan po otwarciu maski zauwazylem odpiete podcisnienie od czerwonej puszki z napisem ESC obok byla jakas wtyczka.Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie bo taka zobaczylem w mojej fiescie silnik zaczal dziwnie klepac tak jakby zawory niewyregulowane. Czujnik przestal sie swiecic na cieplym i zimnym silniku jak myslicie to koniec silnika?
JoeMix - 26 Paź 2010, 15:59

siara1989 napisał/a:
Mam do was jeszcze kilka pytan po otwarciu maski zauwazylem odpiete podcisnienie od czerwonej puszki z napisem ESC obok byla jakas wtyczka
I auto Ci jeździ, może gaśnie namiętnie, podłącz to podciśnienie tam gdzie być powinno,,, i to ma być szczelne,,,
siara1989 napisał/a:
Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie
Oleju? Nie, tyle że lecieć będzie,,,
Stunt_Man - 26 Paź 2010, 19:31

drjanusz napisał/a:
drzeniow napisał/a:

A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają?

Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju <wow>

:zalamka:
a mechanik drzeniow wie jak działa panewka?


Cytat:
Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie

jeśli w misce jest dziura i wylał sie z niej olej to może być tak że ciśnienia nie bedzie :rotfl:

drjanusz - 26 Paź 2010, 19:31

siara1989 napisał/a:
.Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie bo taka zobaczylem w mojej fiescie silnik zaczal dziwnie klepac tak jakby zawory niewyregulowane

A olej na miarce jest ? :fox: Bo Ten dźwięk świadczyć może że panewki szlag trafił :-P

kuba87 - 26 Paź 2010, 19:40

przez wał korbowy (panewki korbowe i głowne) idzie najwieksze cisnienie w układzie olejenia silnika.....drzeniow :krzesłemgo:
drzeniow - 26 Paź 2010, 19:42

Stunt_Man napisał/a:
a mechanik drzeniow wie jak działa panewka?

Jak dzieła wiem, doczytałem ze jak jest luz na panewkach to spada cisnienie ale nadal nie wiem dlaczego ;]

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:43 ]
kuba87 napisał/a:
przez wał korbowy (panewki korbowe i głowne) idzie najwieksze cisnienie w układzie olejenia silnika.....drzeniow :krzesłemgo:

to akurat wiem, tylko co ma luz do cisnienia ;]?
Przeciez ten olej nie może nigdzie uciec..

Moze i sie wygłupiam pytając o to, ale lepiej się dowiedzieć niż strugać głupka jak ktoś mnie o to kiedyś zapyta.

Stunt_Man - 26 Paź 2010, 19:43

no skoro jest luz to kurna sie leje olej logiczne? a czemu kompresja spada jak masz pierścienie i gładź porysowane?
drzeniow - 26 Paź 2010, 19:45

Stunt_Man napisał/a:
no skoro jest luz to kurna sie leje olej logiczne? a czemu kompresja spada jak masz pierścienie i gładź porysowane?

bo cisnienie spiepsza z gory tłoka na doł :)

ale przecież cała panweka jest w oleju. Wiec olej nie ma ujścia (chyba)

kuba87 - 26 Paź 2010, 19:49

panewka nie jest zanurzona w oleju......
panewka utrzymuje własiwy luz roboczy poprzez cisnienie oleju jesli panewka jest wytarta to cisnienie spada a co za tym idzie panewka wyciera sie jeszcze bardziej i zaczyna stukać....

Stunt_Man - 26 Paź 2010, 19:50

kuba87 napisał/a:
panewka nie jest zanurzona w oleju......
panewka utrzymuje własiwy luz roboczy poprzez cisnienie oleju jesli panewka jest wytarta to cisnienie spada a co za tym idzie panewka wyciera sie jeszcze bardziej i zaczyna stukać....

albo sie zaciera i często obraca razem z wałem :yes:

kuba87 - 26 Paź 2010, 19:51

i z korbowodu robi się meksyk :hahaha:
drzeniow - 26 Paź 2010, 19:52

no tak mniej wiecej juz wiem o co kome one ;]
U mnie na świecącą kontrolke oleju pomogło przejscie z polsyntetyku na mineral ;]

kuba87 - 26 Paź 2010, 19:57

ciekawe na jak długo :hahaha:
Stunt_Man - 26 Paź 2010, 20:04

może do wiosny pojeździ :rotfl:
JoeMix - 26 Paź 2010, 20:33

Panewka zapewnia właściwy uślizg części do czasu kiedy miejsce styku wypełni się olejem, więc chwile po uruchomieniu silnik pracuje na panewce, potem przestrzeń wypełnia olej i pracuje na oleju,,, jak luz jest za duży to zwyczajnie ucieka bokiem...
siara1989 - 27 Paź 2010, 20:37

Witam zmierzylem cisnienie oleju i jest ok. Po wymienieniu czujnika kontrolka przestala swiecic.Po regulacji zaworow silnik przestal wydawawac dziwne stuki czyli powodem swiecacej sie kontrolki byl zepsuty czujnik a stukow niewyregulowane zawory dlatego sprawe uwazam jako zamknieta. DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC POZDRAWIAM!!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group