|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - Swap silnika z XR2 za diesla 1.6 ?
Abarth - 4 Wrz 2007, 21:15 Temat postu: Swap silnika z XR2 za diesla 1.6 ? Chcialem sie dowiedziec czy ktos wykonywal takiego swapa? trzeba bedzie duzo rzeczy przerabiac pod ten silnik? Ile mniej wiecej by to kosztowalo ? Pytam z czystej ciekawosci
Żółwik Tuptuś - 4 Wrz 2007, 23:35
masz bude od ikserki i chcesz zrobic " odnowę biologiczną " ? tan z czystej ciekawości pytam
diodalodz - 5 Wrz 2007, 11:33
w dizelku jest inna instalacja elektryczna która jest najłatwiej przełożyć razem z silnikiem . Przewody od baku zostaja , chłodnica nie wiem . Ja robiłem przekładke z 1.1 na 1.6D i jedyny problem to cieżar 1.6D bo jak nie masz podnośnika to 4 chłopa trzeba a 1.1 wyciągam i wkładam sam .
vegetagt - 30 Wrz 2007, 00:14
hmm moze sie podepne ciutke pod temat
Czy przy swapie silnika z 1.1c na 1.6 od xr2 będą jakieś niespodzianki, typu za mało wytrzymałe częsci? ( półosie itp )
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 00:47
vegetagt napisał/a: | hmm moze sie podepne ciutke pod temat
Czy przy swapie silnika z 1.1c na 1.6 od xr2 będą jakieś niespodzianki, typu za mało wytrzymałe częsci? ( półosie itp ) |
i tak i nie
Zeswapowałęm kiedyś 1.6 na mocno wymęcozne podzespoły od 1.1 i było - hmmm różnie
Sprzęgło będzie od xr2 bo to od 1.1 nie podejdzie na zamach od 1.6 więc tutaj nie ma problemów ( łoożysko mozesz zoatwiaćod 1.1 )
Skrzynia od 1.1 wytrzyma spokonjnie codzienną jazdę z 1.6 ( nawet przy wykożystaniu mocy , ale bez głupot w postaci palenia gumy ) no i pod warunkiem że przed swapem była w dobrym stanie .
przeguby, półosie - jeżeli były w dopbrym stanie to wytrzymają ( ale jeżlei będziesz je katował to nawet w 1.1 nie pojeżdżą długo )
heble - totalna wymiana - nie nadają sie , zresztą nawet do 1.1 ledwo starczają ( nawet jak saświerzo poskładane )
Wszystko zależy jak jeździsz
[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 00:59 ]
zresztą tutaj :
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15415
masz sawpowanie z 1.1 na 1.4 ( też cvh ) i to głównie na zabawkach od 1.1
aha - co do wagi silników to jest podobna ( choć znafcy twierdzą inaczej ) bo 1.1 ( OHV ) ma żeliwną głowicę która waży prawie tyle co blok , a co za tym idzie zawias od 1.1 choć będzie niebezpieczny i trudny do uprowadzenia to podoła utrzymaniu 1.6
Laskosz - 30 Wrz 2007, 19:26
Zóff kolega ma z boku napisane że ma mk2 więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą o ile buda wytrzyma bo ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8:
Darekmk3 - 30 Wrz 2007, 20:21
Laskosz napisał/a: | ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8: |
ja tez ale od Presta,a Ty od kogo ?
ps no i od Adiego ale to inna bajka...
Laskosz - 30 Wrz 2007, 20:31
Ja też od Presta ;]
xr2fun - 30 Wrz 2007, 20:56
Darekmk3 napisał/a: | Laskosz napisał/a: | ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8: |
ja tez ale od Presta,a Ty od kogo ?
ps no i od Adiego ale to inna bajka... |
Mało widziałeś Co się odwlecze to..... Podejrzewam, że mam po zeszłorocznym liftingu jedną z nielicznych XR2 Mk2 w oryginalnym b. dobrym stanie.
Laskosz - 30 Wrz 2007, 21:13
no twoją chętnie też zobacze może sie wreszcie wybierzesz na zlocik ogólnopolski
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 21:13
xr2fun - oryginalne ikserki wyginęły jak mamuty . Cieszę się że jedna z nich jest u Ciebie bo będzie jej tam dobrze . Swoją drogą ja ja się moim festyniarskim parowozem przytoczę to będzie wstyd stanąć koło pięknie odrestaurowanego oryginału
xr2fun - 30 Wrz 2007, 21:38
Czapka z głowy - więcej dokonałeś niż ja. Wczoraj kupiłem niemiecką gazetę w EMPIKU i jest tam artykuł na temat Fiest XR2. Na kontynencie praktycznie wyginęły, jedynie w GB jest ich sporo. Ceny w D za w miarę dobrą XR2 MkII około 3000 Eu prawie 100% więcej niż za MkIII. Trochę to daje do myślenia ( mnie akurat po kieszeni bo ciągle czegoś szukam ). Ostatnio robiłem przegląd i diagnosta zrobił wielkie oczy jak przy próbie hamulców auto wyskoczyło z rolek a reszta perfekt. Fiesta zostaje na zawsze
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 23:15
Nie więcej !!
Moje auto to pokrętna droga od motoryzacyjnego laika na którym widać wszystkie ślepe zaułki i nauki ( np spawanie :8: ) do stanu obecnego .
Twoje auto to przygotowywana od podstaw koncepcja z profesjonalnym wykonaniem , wiedza i doświadczeniem .
Przerastasz mnie o parę klas doświadczeniem i umiejetnościami .
Co do cen aut - jest to najlepszy objaw że mk2 w wersji XR2 jest pełnoprawnym klasykiem - te auta odbiły się od dna i teraz będąmiały tylko lepiej . Niestety sytuacja dotyczy Niemiec - powiedz komuś w polsce że za ikserkę w mk2 ma dać równowartość 2 - 4 ikserek w mk3 ( lub 10 - 20 zwykłych mk3 ) ehh niestety u nas to nadal ma formy abstrakcji :(
Swoją drogą - zastanawiam sie co zrobić z moim drugim MK1 - z jednej strony mógłbym wykożystać doświadczenia z Interceptora i stworzyć naprawde fajne i prędkie auto - z drugiej zaczyna mnie pociągać wizja oryginału ( szkoda że to tylko 1.1 :( )
Co radzisz xr2fun ?
zefir - 1 Paź 2007, 09:20
wiesz co z szara zolw?? hehe
sorrki za OT ;P
xr2fun - 1 Paź 2007, 21:19
Laskosz napisał/a: | no twoją chętnie też zobacze może sie wreszcie wybierzesz na zlocik ogólnopolski |
Chętnie bym pojechał ale "XXL" lat temu. Mało czasu na wszystko a kto by na "dziadka" zwracał uwagę. Ale kto wie? Nie mówię nie!
markos2101 - 6 Lis 2011, 21:07
Laskosz napisał/a: | więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą |
chciałbym odgrzebać temat - czy 1.6D można bez problemu wsadzić do innej budy mk2 ?
van - 6 Lis 2011, 21:11
markos2101 napisał/a: | Laskosz napisał/a: | więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą |
chciałbym odgrzebać temat - czy 1.6D można bez problemu wsadzić do innej budy mk2 ? | ja trochę nie rozumiem pytania ? Chcesz wsadzić 1.6D z wiesty mk2 do drugiej fiesty mk2 która miała wcześniej przykładowo 1.1 ? Czy tak ? Bo jeśli tak to oczywiście że jest to możliwe i bardzo proste bez przeróbek
Żółwik Tuptuś - 6 Lis 2011, 21:22
o w morde - jak super , że ten temat odkopaliście
Mk2 od XR2Fun-a jest teraz w moich rękach , podobnie jak Wanna ( zwana wtedy z racji wykonywanej funkcji Interceptorem )
Heh - Życie pisze dziwne scenariusze
ps : Da sie .
vegetagt - 6 Lis 2011, 23:03
o moj post ! Pierwsza przymiarka do przelozenia silnika 4 lata temu. Zobaczymy ile półosie i przeguby wytrzymają
Pyros - 7 Lis 2011, 01:04
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Mk2 od XR2Fun-a jest teraz w moich rękach |
Kupiłeś jego xr'kę ?
markos2101 - 7 Lis 2011, 08:06
van81 napisał/a: | nie rozumiem pytania ? |
Dokładnie tak. Chcę kupić jakieś mk2, poprawić mu budę i przeszczepić silnik z mojej fiesty
van - 7 Lis 2011, 09:32
markos2101 napisał/a: | van81 napisał/a: | nie rozumiem pytania ? |
Dokładnie tak. Chcę kupić jakieś mk2, poprawić mu budę i przeszczepić silnik z mojej fiesty | jak najbardziej się da, natomiast znalezienie dobrej budy nie będzie łatwe bo temat już mocno deficytowy
markos2101 - 7 Lis 2011, 13:11
van81 napisał/a: | znalezienie dobrej budy |
chyba każda będzie lepsza od mojej
Żółwik Tuptuś - 7 Lis 2011, 20:40
Pyros,
Stunt_Man - 7 Lis 2011, 21:05
vegetagt napisał/a: | o moj post ! Pierwsza przymiarka do przelozenia silnika 4 lata temu. Zobaczymy ile półosie i przeguby wytrzymają |
jak masz oryginalne przeguby forda i nie bedziesz tego męczył na skręconych kołach towytrzymają długo. ja męczyłem przeguby z 1.1 przy 2.0 i do tego jeden jeździł z rozdartą osłoną przez pół roku. ostatnio jak ją wymieniałem to przegub jak nówka
Pyros - 7 Lis 2011, 23:48
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Pyros, |
Lepiej nie mogła trafić!! Gratuluje i zazdroszczę
W przyszłym roku na YTP bedzie poważna konkurencja
|
|