Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Pojawiający się Check silnika

dudu$ - 9 Lut 2022, 23:01
Temat postu: Pojawiający się Check silnika
Witajncie,

na forum jestem nowy, tydzień temu zakupiłem sobie Fiestę z 2002 roku, silnikiem 1.3 i przebiegiem 155tyś km. Auto zadbane ale ma swoje bolączki, które powoli usuwam. Jedna z nich jest pojawiającą się kontrolka silnika ( Check). Mam interfejs pod BT Icar 3 i programem Torque odczytałem błędy - P0420; P0646; P0693. Poczytałem trochę o tym w całym necie, myślę że na tym forum również ale nigdzie nie ma informacji, która naprowadzi mnie na usuniecie problemów a nie mam zamiaru inwestować niepotrzebnie kupę zł na wymianę sprawnych części. Pierwszy błąd według mnie dotyczy katalizatora, który chyba powoli kończy swój żywot. Niektórzy piszą, że może to być sonda lambda ale wątpię. U mnie spaliny nie są w 100% bezwonne, na pewno nie spala płynu ani oleju więc obstawiam że katalizator ma słaba zdolność oczyszczania do czego przyczyniła się długotrwała jazda na niedogrzanym silniku ( uszkodzony termostat temperatura podczas jazdy 72-76 stopni C), może ktoś miał podobnie i sobie z tym poradził albo potwierdzi moją tezę. Drugi błąd dotyczy chyba przekaźnika od sprzęgiełka sprężarki A/C tylko, że w mojej Fieście Klimy brak więc w czym problem? Trzeci błąd oznacza zwarcie do masy wentylatora I biegu, niby ok ale z tego co wyczytałem w większości tych aut jest wentylator I biegowy, u mnie siedzi taki z żółtymi łopatkami jak w polonezach czy dużych fiatach i wydaje się sprawny tz. załącza się kiedy silnik osiągnie temperaturę 105 stopni C co podobno jest prawidłowa wartością. I tu nie mogę rozwiązać, swoich problemów z Checkiem. Skoro wszystko jest sprawne i działa tak jak powinno to kiego pojawiają się te błędy?

JoeMix - 10 Lut 2022, 00:31

Może zamiast bawić się jakimś wątpliwym modułem BT i darmowym programem, kup porządny interface i program albo jedź na dobrą diagnostykę do specjalisty,,,
dudu$ - 10 Lut 2022, 14:43

JoeMix napisał/a:
Może zamiast bawić się jakimś wątpliwym modułem BT i darmowym programem, kup porządny interface i program albo jedź na dobrą diagnostykę do specjalisty,,,


Mam kumpla elektryka samochodowego, na komputer ( delphi) jestem umówiony w sobotę i wtedy zobaczę czy porządny komputer nakieruje na usuniecie problemów z autem.

Darekptr - 14 Lut 2022, 13:37

To żeś jeszcze gorzej trafił. To "cudo" potrafi czasem wskazywać błędy których nie da się mieć w danym silniku, mój przykład to awaria IMRC które występowało tylko w ST200, a błąd pojawiał się w ST220. Porządny w wypadku Forda to Fordscan i kabel STN1170 lub 2120, koszt kabla to koło 150 zł, a Forscan na dwa miesiące może być za darmo.
dudu$ - 14 Lut 2022, 21:20

Ogólnie na razie zlewam temat. Kupiłem zestaw Valvoline do czyszczenia katalizatora i go użyłem. Czy cos dało ? Nie wiem będę obserwował, jeżeli błąd P0420 będzie się nadal pojawiał to trudno. Interfejs BT mam non-stop podpięty pod złączę więc moge go nawet codziennie kasować. Pozostałe błędy zapisane w ECU nie powodują wyskakiwania Check więc się tym nie przejmuję. Martwił bym się gdyby miał klimatyzacje i by nie działała, albo wentylator chłodnicy nie załączał by się a z tego co wiem działa , pracuje i włącza się kiedy motor osiągnie 105 Stopni C czyli jest jak najbardziej ok. Teraz będę zajmował się powoli pozostałymi problemami z Fiestą tz. zapachem spalin w kabinie na postoju ( w sobotę jadę do tłumikarza na oględziny i szukanie nieszczelności), słabym hamulcem ręcznym na prawym kole i cichym pukaniem - grzechotaniem z tyłu auta podobnym do stukającej tylnej półki. Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group