|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy
rafalrafal - 11 Sie 2020, 20:38 Temat postu: [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy Witajcie.
W związku, że mam mały problem z klimatyzacją postanowiłem wyczyścić kratkę do dopływu powietrza oraz sprawdzić stan elektrozaworu parownika. W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór. Ku mojemu dziwieniu nie mogłem go zlokalizować.
Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie w moim aucie znajduje się taki zawór. A może w ogóle on nie istnieje
Czy muszę rozbierać cały kokpit od środka?
Zdjęcia poniżej.
JoeMix - 11 Sie 2020, 23:00
Mk4/5 miała elektrozaworem sterowana nagrzewnicę,,, a czy w mk6 nie było ponownie staroświeckiej klapki która kierowała nawiew nagrzewnica lub bokiem?
slawomirro - 12 Sie 2020, 01:54 Temat postu: Re: [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy
rafalrafal napisał/a: | W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór.] |
Zapoznasz nas z tymi filmikami, które lokalizowały w Fieście takie urządzenie?
Tak sobie wygląda obieg płynu chłodniczego w silniku Fiesty:
Wewnątrz rurki układu chłodzenia idą do wymiennika ciepła, nie ma żadnej, znanej mi, regulacji. Na takim małych rysunku widać to:
Inne rurki idą sobie do parownika klimatyzacji i też wchodzą i wychodzą.
Schemat ogólny nagrzewnicy wewnątrz jest na takiej grafice:
https://fiesta-mk6.pl/in/nagrzewnica-przekroj.jpg
rafalrafal - 12 Sie 2020, 08:17
Dziękuje za podpowiedzi i nakierowanie.
Teraz zauważyłem, że miałem informację odnośnie modelu MK5.
Przepraszam za zamieszanie.
Ale pytanie odnośnie tego elektrozaworu. To dobrze, że go nie ma ? czy źle? Z tego co wnioskuje to teraz ciepły płyn chłodzący cały czas jest przepuszczany na nagrzewnice i pomimo, że klapki są ustawione na zamknięte to w aucie i tak będzie podwyższona temperatura.
Czy dobrze rozumuje?
JoeMix - 12 Sie 2020, 08:27
rafalrafal napisał/a: | Czy dobrze rozumuje? | Nie,,, fiesta ma obecnie 8 modeli a zawór był w 2 i już nie jest stosowany, co raczej wiele mówi o "dobroci" tego rozwiązania
|
|