Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Tarcze i klocki, jaki zestaw ? ATE BREMBO co polecaci

odys21 - 29 Mar 2015, 23:44
Temat postu: [MK6] Tarcze i klocki, jaki zestaw ? ATE BREMBO co polecaci
Witam,

Poszukuję czegoś do mojej fiesty mk6 1.6. Gość z allegro odpisał mi ze dobrym rozwiazaniem były zestaw ATE power disc plus klocki ate. Jednak nie moge nigdzie znaleźć u jednego sprzedawcy i klocków i tarcz ;/ A może Brembo MAX?? Co myślicie?? Chciałbym zeby tarcze miały jednak te naciecia ;) Powinno to ładnie wygladać z odnowionymi felgami i pomalowanymi zaciskami. Tarcze i klocki i tak musze kupić więc sie zastanawiam nad jakąś fają opcja.

Puff - 30 Mar 2015, 00:44

Tylko nie Brembo Max. Chłam jakich mało. Tarcze u mnie wytrzymały 10k (słownie: dziesięć tysięcy!), były na wykończeniu, a i tak musiałem je wymienić przed czasem, bo zaczęły pękać.

Co do "ładnie wyglądających tarcz" - zdecyduj się na coś. Albo:

a) bierzesz nacinane tarcze z porządnego materiału (jak myślisz, że kupisz tarcze za 200zł to niestety się rozczarujesz) i równie dobre klocki (których też nie kupisz za czapkę śliwek) i liczysz się z tym, że klocki wytrzymają 30, góra 40 tysięcy, do tego felgi musisz co chwilę myć, bo przez nacięcia klocki niesamowicie pylą

b) bierzesz normalne tarcze i klocki, na których pojeździsz dużo dłużej, a zaoszczędzoną kasę przeznaczysz sobie na bardzo fajny weekendowy wyjazd.

Ponadto przy wariancie (a) musisz się liczyć z tym, że przy dobrych tarczach twardsze klocki (chyba, że kupisz miękkie, wtedy je zmienisz po 10-15k km, tj. o ile wcześniej ich nie spalisz) mogą piszczeć przy delikatnym hamowaniu. Jak jeździsz sportowo i rozgrzewasz hamulce, to to nie jest problem, ale do jazdy po mieście to średnio rozsądny wybór.

Przykładowe ceny: EBC TG lub Black Diamond Grooved to ok. 350zł od sztuki.
Absolutne minimum w temacie klocków to Ferodo Premier* za trochę ponad stówę, natomiast wypadałoby wsadzić DS2000, które musiałbyś zamówić, cena w okolicach 400zł za komplet.

Oczywiście możesz wsadzić zestaw ATE PowerDisc + Ferodo Premier, ale poza tym, że to może ładniej wyglądać (o gustach się nie dyskutuje), to dużo lepiej to hamować nie będzie - a mk6 w klekocie do wagi piórkowej nie należy i pierwsze co bym zrobił, to wsadził lepsze heble do tego, niemniej to moje zdanie i zgadzać się nie musisz. :)


*będą za miękkie, ale podaję dla przykładu

FiFa - 30 Mar 2015, 08:11

ATE power disk i klocki ATE to jest super rozwiazanie dla codziennej jazdy! Nie przegrzejesz tego, hamowania na znaczny plus w porownaniu do standardów, i bardzo rozsadnie sie zuzywaja :) Ja jakbym mogl to bym zakładał ATE :)

Brembo max jak pufcio powiedział, chociaz sam teraz chyba kupie mikody czyli ich pochodne :-P ;)

zwardek - 30 Mar 2015, 16:14

a ja polecam przede wszystkim oplot, nowy płyn i do tego wystarczy mikoda + dobry zamiennik klocka hamulcowego :)
Puff - 30 Mar 2015, 17:13

Za sam oplot da 4-5 stów :D
odys21 - 30 Mar 2015, 17:42

Dzięki za odpowiedzi/ podpowiedzi ;) Jeżeli chodzi o samo hamowanie... nie zależy mi na tym bym miał super ostre hamulce sportowo wyczynowe. Jażdże po mieście 2x w tyg wyjeżdzam na autostradę w rajdach udziału nie biorę ;) Jeżeli zestaw Ate power disc plus klocki ate ma dobry stosunek cena do jakość do wygląd to je wezmę. Martwi mnie tylko kwestia tegp pylenia. FiFa - Jak często felgi są czarne od pyłu po tygodniu czy po dniu- np 50km jazdy po mieście?? Zastanawiam się jeszcze nad pomalowaniem proszkowo nakrętek na felgi- gość ma mi wycenić taki "zabieg" Wiem że może to być mało trwałe ale nikt chyba tego jeszcze nie próbował wiec będę pierwszy.
ElGrey - 30 Mar 2015, 18:26

Miałem Brembo max... szkoda słów.
Jeżdżę teraz 2 sezony na ATE Power Disc i działa bardzo poprawnie

Puff - 30 Mar 2015, 18:31

odys21 napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze nad pomalowaniem proszkowo nakrętek na felgi- gość ma mi wycenić taki "zabieg" Wiem że może to być mało trwałe ale nikt chyba tego jeszcze nie próbował wiec będę pierwszy.

Obstawiam, że po pierwszej wymianie kół będzie widać na nakrętkach ślady nasadki. Jedyna metoda na uzyskanie trwałego koloru to wieloetapowa galwanizacja.

mieszko - 30 Mar 2015, 18:42

ElGrey napisał/a:
Miałem Brembo max... szkoda słów.
Jeżdżę teraz 2 sezony na ATE Power Disc i działa bardzo poprawnie


Potwierdzam, może nie popękały ale jedyny powód dla którego można je kupić to przystępna cena - górna półka to to nie była oraz jako taki wygląd. Skuteczność - marna, w połączeniu z EBC Blackiem - mocno pyliły a o niebo lepiej hamowały te które miałem wcześniej od zakupu czyli najtańszy zestaw założony przez ASO w Niemcowni...

odys21 - 4 Kwi 2015, 17:25

Kupiłem i założyłem dziś tarcze ATE power disc plus klocki ATE Jak na razie wszystko gra Przejechałem trochę km na razie ok ;)
Puff - 4 Kwi 2015, 23:56

Pamiętaj, żeby ich na początku nie gwałcić, tylko jeździć w miarę delikatnie do czasu aż się dotrą. :)
FiFa - 5 Kwi 2015, 00:19

Będzie Pan zadowolony! :)
tommirs - 23 Kwi 2015, 21:55

mieszko napisał/a:

Skuteczność - marna, w połączeniu z EBC Blackiem - mocno pyliły a o niebo lepiej hamowały te które miałem wcześniej od zakupu czyli najtańszy zestaw założony przez ASO w Niemcowni...


Za skutecznosć hamowania odpowiada głównie klocek, za pylenie tylko klocek.
Wieć Twoja uwaga i ocena dotycząca tarcz B-max jest jakims żartem :)

BasteKCe - 23 Sie 2015, 00:10
Temat postu: Re: [MK6] Tarcze i klocki, jaki zestaw ? ATE BREMBO co pole
a jezeli bym chciał tarcze FERODO DDF1072, oraz klocki FERODO FDB1394 ? Polecalibyście taki zestawik? :zwyciężca:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group