Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda

bigel - 23 Wrz 2013, 20:49
Temat postu: [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda
Mam takie pytanie,czy możliwe jest by sonda nie dogrzewała sie po takim zabiegu i spalanie wzrosło? bo tak jakoś u siebie to zauważyłem,że jest coś z tym nie tak...
BuMeL - 23 Wrz 2013, 21:16

Tak. Katalizator zwiększa ciśnienie w układzie i co za tym idzie pierwsza jego część szybciej się nagrzewa.
bigel - 23 Wrz 2013, 21:21

więc innej alternatywy,jak wstawienie nowego kata nie ma?
Marcinowaty - 23 Wrz 2013, 21:24

sonda lambda we fieście jest 4 przewodowa i ma grzanie
bigel - 23 Wrz 2013, 21:28

to wiem,tylko spaliny mają szybszą drogę wylotową i też może szaleć..tak myślę
diodalodz - 23 Wrz 2013, 22:09

też raczej moim zdaniem to nie wina kato. W wielu autach wywalałem katalizatory i nie miało to wpływu na spalanie. Mówię o systemach z 1 sondą lambda.
bigel - 25 Wrz 2013, 18:27

sprawdziłem dzisiaj napięcie na sondzie,0,8V na zimnej sondzie i po dodaniu gazu wzrosło do 0,9V..czy to prawidłowy objaw? po odłaczeniu aku i sterownika brak samoadaptacji,nawet obroty nie pofalują
Marcinowaty - 25 Wrz 2013, 20:58

Napięcie powinno być 1V. Jeżeli miałbyś auto gdzie byłaby jedna sonda przed katalizatorem, a druga za to miało by to wpływ, a tak nie ma żadnego. Co do samej sondy to może trzeba ją wyczyścić?
bigel - 25 Wrz 2013, 21:25

sonda czyściutka,napiecie takie było na dwóch różnych,starej i nowej..może eecu się uszkodził
diodalodz - 27 Wrz 2013, 00:02

hm 1 V to sonda nigdy nie osiąga.
Powinna falować od 0,2 do 0,8 V.
Musisz dokonać diagnozy.
1. Odłącz sondę, odpal silnik i zmierz napięcia na kostce wychodzącej z wiązki auta.
Pomiaru dokonujesz po kolorach z sondy (bo nie wiem jakie kolory są w wiązce auta).
pomiar 1 między pinami gdzie przychodzą białe kable z sondy - białe (powinno być napięcie zasilania)
pomiar 2 między pinami gdzie przychodza kable z sondy - czarny i szary (powinno być ok 0,5V).
Gasisz silnik.
Dokonujesz pomiaru na sondzie lambda odłączonej . Mierzysz omomierzem opór pomiędzy białymi przewodami (wtyczka sondy a nie wiązki auta). Jeśli otrzymasz wynik kilku om ok 10 to grzałka sondy jest sprawna.

Jeśli po podpięciu sondy i odpaleniu zimnego silnika sonda przeskoczy po chwili z 0 na 0,8V i tak się zatrzyma do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu , oznacza to, że leją wtryski.
Jeśli gwałtowne dodanie gazu i odpuszczenie nie powoduje zmian napięcia sondy oznacza to jej uszkodzenie.

bigel - 27 Wrz 2013, 17:59

no to wychodzi że mam uwaloną starą i nową sonde,bo cały czas mam 0,8V.albo sterownik...a mapsensor ma w tym udział?bo podmieniłem ostatnio na taki z 1.1.
bigel - 3 Paź 2013, 19:35

map jest już taki jaki miał być,podmieniony CPP,reset zrobiony.poczekamy zobaczymy.
podmieniałem jeszcze sterownik na taki z oznaczeniem CLUB (u mnie FUND) lecz silnik nie chciał odpalić.a dziwne to dla mnie bo przeca też od 1.3,choć na złomie oznaczyli go jako od 1.4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group