|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda
bigel - 23 Wrz 2013, 20:49 Temat postu: [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda Mam takie pytanie,czy możliwe jest by sonda nie dogrzewała sie po takim zabiegu i spalanie wzrosło? bo tak jakoś u siebie to zauważyłem,że jest coś z tym nie tak...
BuMeL - 23 Wrz 2013, 21:16
Tak. Katalizator zwiększa ciśnienie w układzie i co za tym idzie pierwsza jego część szybciej się nagrzewa.
bigel - 23 Wrz 2013, 21:21
więc innej alternatywy,jak wstawienie nowego kata nie ma?
Marcinowaty - 23 Wrz 2013, 21:24
sonda lambda we fieście jest 4 przewodowa i ma grzanie
bigel - 23 Wrz 2013, 21:28
to wiem,tylko spaliny mają szybszą drogę wylotową i też może szaleć..tak myślę
diodalodz - 23 Wrz 2013, 22:09
też raczej moim zdaniem to nie wina kato. W wielu autach wywalałem katalizatory i nie miało to wpływu na spalanie. Mówię o systemach z 1 sondą lambda.
bigel - 25 Wrz 2013, 18:27
sprawdziłem dzisiaj napięcie na sondzie,0,8V na zimnej sondzie i po dodaniu gazu wzrosło do 0,9V..czy to prawidłowy objaw? po odłaczeniu aku i sterownika brak samoadaptacji,nawet obroty nie pofalują
Marcinowaty - 25 Wrz 2013, 20:58
Napięcie powinno być 1V. Jeżeli miałbyś auto gdzie byłaby jedna sonda przed katalizatorem, a druga za to miało by to wpływ, a tak nie ma żadnego. Co do samej sondy to może trzeba ją wyczyścić?
bigel - 25 Wrz 2013, 21:25
sonda czyściutka,napiecie takie było na dwóch różnych,starej i nowej..może eecu się uszkodził
diodalodz - 27 Wrz 2013, 00:02
hm 1 V to sonda nigdy nie osiąga.
Powinna falować od 0,2 do 0,8 V.
Musisz dokonać diagnozy.
1. Odłącz sondę, odpal silnik i zmierz napięcia na kostce wychodzącej z wiązki auta.
Pomiaru dokonujesz po kolorach z sondy (bo nie wiem jakie kolory są w wiązce auta).
pomiar 1 między pinami gdzie przychodzą białe kable z sondy - białe (powinno być napięcie zasilania)
pomiar 2 między pinami gdzie przychodza kable z sondy - czarny i szary (powinno być ok 0,5V).
Gasisz silnik.
Dokonujesz pomiaru na sondzie lambda odłączonej . Mierzysz omomierzem opór pomiędzy białymi przewodami (wtyczka sondy a nie wiązki auta). Jeśli otrzymasz wynik kilku om ok 10 to grzałka sondy jest sprawna.
Jeśli po podpięciu sondy i odpaleniu zimnego silnika sonda przeskoczy po chwili z 0 na 0,8V i tak się zatrzyma do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu , oznacza to, że leją wtryski.
Jeśli gwałtowne dodanie gazu i odpuszczenie nie powoduje zmian napięcia sondy oznacza to jej uszkodzenie.
bigel - 27 Wrz 2013, 17:59
no to wychodzi że mam uwaloną starą i nową sonde,bo cały czas mam 0,8V.albo sterownik...a mapsensor ma w tym udział?bo podmieniłem ostatnio na taki z 1.1.
bigel - 3 Paź 2013, 19:35
map jest już taki jaki miał być,podmieniony CPP,reset zrobiony.poczekamy zobaczymy.
podmieniałem jeszcze sterownik na taki z oznaczeniem CLUB (u mnie FUND) lecz silnik nie chciał odpalić.a dziwne to dla mnie bo przeca też od 1.3,choć na złomie oznaczyli go jako od 1.4
|
|