Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Brak mocy, głośniejsza praca

Grzegorz - 8 Lut 2012, 21:33
Temat postu: [MK6] Brak mocy, głośniejsza praca
Witam, chciałbym się poradzić co może być przyczyną zamulenia się mojej fiesty.

Przed tygodniem z powodu mrozów byłem zmuszony wymienić filtr paliwa który się zatkał i wywalał mi kontrolkę błędu silnika. Po tej wymianie silnik zaczął inaczej pracować. Jest bardziej ospały wolniej wchodzi na poszczególnych biegach na obroty nie chuć też tak wyraźnego wzrostu mocy jak wcześniej przy około 2 tyś obrotów choć jednocześnie trochę wolniej niż wcześniej ale rozpędza się spokojnie do 120 i wcale go nie cisnę. Jest do tego efekt że jak jadę nie przyspieszając na danym biegu między 1,5 a 2 tyś silnik buczy niskim tonami. Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny ?? Ciężko coś zepsuć przy wymianie filtra więc nie wiem co mogłem ruszyć.

Miałem wcześniej przypadek że mechanicy mi źle skręcili silnik po jego uszczelnianiu i wtedy miałem efekt dość podobny ale znacznie bardziej wyraźny bo v-max to jakieś 70 km było i bardzo kopcił a teraz tego nie ma.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. :)

luckyboy - 8 Lut 2012, 22:18

Jakiej marki kupiles filtr?
Grzegorz - 8 Lut 2012, 22:37

Filtr MEYLE Germany
luckyboy - 8 Lut 2012, 22:56

Sprawdziłbym okolice filtra (ukl. dolotowy) czy gdzies cos nie rozszczelniło się, w sensie lewe powietrze itd. Buczenie/rezonans może powodować zasysane powietrze.

Z tego co wiem to common-rail odpowietrza sie sam wiec raczej zapowietrzenie odpada - moze cos nie dokladnie skrecone i ciagnie powietrze?

Parzych - 9 Lut 2012, 00:55

luckyboy napisał/a:
Sprawdziłbym okolice filtra (ukl. dolotowy) czy gdzies cos nie rozszczelniło się, w sensie lewe powietrze itd.
Czytałeś TO <???>
Grzegorz napisał/a:
byłem zmuszony wymienić filtr paliwa który się zatkał
Jeśli tak, to chyba niedokładnie, skoro pomyliłeś filtr PALIWA z filtrem POWIETRZA... :zalamka:
luckyboy - 9 Lut 2012, 08:13

Szanowny Moderatorze,

wiem o czym pisze i niczego nie pomyliłem. Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ (przepływomierz). Często zdarza się, że podczas naprawy/wymiany nieświadomie/przez przypadek można zepsuć coś innego.

Dlatego proszę nie robić ze mnie debila notw

Akurat tak sklada się ze silnik 1.4 TDCI osiaga swoj max moment przy 1750obr/min, przy ktorych zassysa najwiecej powietrza - mialoby to odzwierciedlenie w zeznaniach Grzegorz'a: "Jest do tego efekt że jak jadę nie przyspieszając na danym biegu między 1,5 a 2 tyś silnik buczy niskim tonami."

Przez internet nie slysze silnika, moge miec tylko przeczucie co moze buczec.

Fordon - 9 Lut 2012, 11:51

Moze byc ze ssie powietrze za przeplywka... ale w takim przypadku raczej slychac dosc mocno turbine...
Mozna sprawdzic calosc jeszcze raz nie odkrecajac samego filtra.... :)

Parzych - 9 Lut 2012, 11:52

luckyboy napisał/a:
Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ
Hmm, sprawdza się powiedzenie, że człowiek uczy się przez całe życie... Założyłem że filtr paliwa jest w okolicy zbiornika jak w benzynie, jednak się myliłem, dzięki za wyprowadzenie z błędu luckyboy...
luckyboy - 9 Lut 2012, 12:38

Parzych napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ
Hmm, sprawdza się powiedzenie, że człowiek uczy się przez całe życie... Założyłem że filtr paliwa jest w okolicy zbiornika jak w benzynie, jednak się myliłem, dzięki za wyprowadzenie z błędu luckyboy...


Nie ma za co :przytul:

Grzegorz - 9 Lut 2012, 16:01

Dziękuje za wskazówki.
W wekend u ojca w garażu wszystko przejżę a szczególnie czy gdzieś dostaje się powietrze. Zobaczymy co będzie.
Pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group