Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] 1.3 Endura - nie pali na 1 cylinder, kopci z odmy

virus_lx - 17 Sie 2011, 10:22
Temat postu: [MK4] 1.3 Endura - nie pali na 1 cylinder, kopci z odmy
Witam.
Mam taki problem jak w temacie .
Fiesta 1997 1,3 endura-E nie pali na jeden cylinder i kopci z odmy i korka wlewy oleju.
po zdjęciu pokrywy zauważyłem że dym leci z dołu silnika, i tu moje pytanie co pada w tych silnikach pierścienie czy dziura w tłoku?
dodam że auto jest zagazowane (sekwencja, chyba stag)
Fieste kupiłem z taką usterką, poprzedni właściciel opisywał ze stało się to podczas jazdy i nie usłyszał żadnego dziwnego odgłosu tylko poczuł i zobaczył dym w kabinie (z nieszczelnej odmy) potem zauważył że auto stracio na mocy.

luk-90 - 17 Sie 2011, 10:45

dziure w tłoku chcesz diagnozować na forum? Chłopie wykręć świece lampka i patrzysz czy nie ma dziury w tłoku, sprawdź świece, przewody, może wtryskiwacz padł. generalnie rzecz biorąc najpierw zapłon, potem paliwo, potem trzeba będzie myśleć
JoeMix - 17 Sie 2011, 11:02

virus_lx, zaczyna się od kontroli kompresji,,,
Stunt_Man - 17 Sie 2011, 11:22

virus_lx napisał/a:
i tu moje pytanie co pada w tych silnikach pierścienie czy dziura w tłoku?

dziura w tłoku raczej jest w tym silniku mało awaryjna ale pierścienie już zdecydowanie częściej ulegają awariom

virus_lx - 17 Sie 2011, 11:47

Dziękuję za odpowiedzi.
Świeca na pierwszym cylindrze czarna zawalona nagarem (pozostałe w normie), świeciłem w cylinder ale nie widziałem żadnego uszkodzenia.
Usterka jest u dołu silnika nie pytam o przewody ani zapłon tylko co jest częstszą awarią w tym silniku, czy pierścienie czy tłok.
Dziwi mnie że to się stało tak nagle, wkońcu chyba wszystkie pierścienie na raz nie padły(zresztą tylko na jednym garze), więc obstawiałem bardziej dziure w tłoku.
Jutro zrzuce głowice to będzie jasne. Apropos głowicy to czy czekają mnie jakieś niespodzianki typu śruba odkręcana z kanału itp ?
ps. czy miał ktoś taki przypadek?
Zapytam tak na zapas czy ma ktoś z okolic śląska DOBRY silnik 1,3 endura-e w dobrej cenie ?

Stunt_Man - 17 Sie 2011, 11:55

sprawdź że kompresje...
virus_lx - 17 Sie 2011, 11:57

Jasne jak będe miał czym to zmierze ;]

Odpalałem ją z odkręconym deklem od zaworów i widać ewidentnie że dmucha dymem z dołu silnika, to nie jest malutki dymek tylko konkretna chmura.
Wiec pytanie brzmi czy czekaja mnie jakieś atrakcje przy odkręcaniu głowicy i miski olejowej.

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam

virus_lx - 18 Sie 2011, 09:24

wczoraj sprawdzalem kompresje :) po wykreceniu swiecy na odpalonym silniku na wolnych obrotach da sie utrzymac cisnienie palcem. tak samo po wykreceniu swiecy (tej z nagarem) silnik nie kopci. Wiec wszystko jasne, dzisiaj zrzucam glowice.
luk-90 - 18 Sie 2011, 09:56

virus_lx napisał/a:
wczoraj sprawdzalem kompresje :) po wykreceniu swiecy na odpalonym silniku na wolnych obrotach da sie utrzymac cisnienie palcem. tak samo po wykreceniu swiecy (tej z nagarem) silnik nie kopci. Wiec wszystko jasne, dzisiaj zrzucam glowice.


rzeczywiście pomiar co do Pascala :rotfl: :hahaha:

JoeMix - 18 Sie 2011, 10:18

virus_lx napisał/a:
Dziwi mnie że to się stało tak nagle,
Większość awarii dzieje się naglę, jak coś się dzieje "w czasie" to nie jest awaria tylko zaniedbanie,,,
virus_lx napisał/a:
wkońcu chyba wszystkie pierścienie na raz nie padły
Nie, wystarczy ze jeden,,,
virus_lx napisał/a:
Jutro zrzuce głowice to będzie jasne
Jeśli to faktycznie będzie pierścień,, to co będzie jasne, jak tłok siedzi w bloku?
virus_lx - 18 Sie 2011, 15:16

jasne bedzie ze zobacze co jest, czy dziura czy nie czy rysy na gladzi cylindra
bedzie decyzja czy mam szukac drugiego silnika czy tlok lub czy zamawiac pierscienie.
Ps. biore sie za robote bo czasu malo.
pozdrawiam

virus_lx - 19 Sie 2011, 07:37

witam. glowica sciagnieta
na tloku widac dwa chyba stare ukruszenia ok 1.5x5mm i jedno swierze 1x6 na gladzi cylindra delikatne ryski moze troche glebsze niz po szlifie.
dzisiaj wyciagne tlok i zobacze jak to wyglada nizej
takie pytanie jak mam mise alu to sa jakies sruby pomiedzy silnikiem a skrzynia??
ps. kto moze sprzedac mi (w rozsadnej cenie) tlok

virus_lx - 23 Sie 2011, 11:10

Do Stunt_man
Witam.
Pisałeś że masz jakieś tłoki do fiesty 1,3 endura z 97r.
Chyba jednak zdecyduje się wskrzesić ten silnik, więc jak możesz to zerknij czy masz taki tłok i ile chciałbyś za niego.

Średnica tłoka 73,6
sworzeń chyba fi18
średnica cylindra 74
może być większa średnica bo chyba będzie szlif (okazało się że kumpel ma wuja co ma warsztat i może mi to szlifnąć po pieniądzach)

http://imageshack.us/phot.../855/tlokq.jpg/
reszte wymiarów podeśle Ci po 16.00

daj cynk czy udało się go wynaleść i ile chcesz za niego(ps. masz na nim jakieś pierścienie?)
Ps. pisz na virus_lx@o2.pl

Przepraszam że w temacie ale nei wiem dlaczego PW zapisują się jako do wysłanie i nie wychodzą :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group