Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Fiesta ST - Turbo czy N/A ?

Kondzio - 23 Lut 2011, 13:06
Temat postu: [MK6] Fiesta ST - Turbo czy N/A ?
Panowie mam parę pytań mam moją cudowną fieścine st po lifcie i zastanawiam sie nad zwiekszeniem mocy,ale już tak konkretnie...

Chciałbym wsadzić TURBO do silnika duratec ale bardzo mi zależy na żywotności silnika, aby mi się to wszystko nie sypało tylko było zrobione porządnie(silnik ma nie całe 45tys, wiec szkoda by było jeździć co rusz do serwisu). Wiem iż najlepszymi jednostkami do przerabiania na Turbo to są te które mają w opcji Turbo tak jak u vw jest 1.8 i 1.8T, ale z tego co mi sie wydaje ford nie wypuścił durateca 2.0 T więc czy ma to sens wogóle bawić sie w Turbo czy lepiej pójść w tuning bez Turbo. Chce zwiekszyć moc jestem zdecydowany ale pytanie jakie są to kwoty czy zmieszcze się w granicach 3-4tys?Jaka jest mniejwiecej cena takiego zestawu TURBO?Czy ma sens zwiekszanie mocy do ponad 200KM jeśli nie mam ESP(problemy z trakcja przy starcie jeszcze wieksze będą)?. Jeśli ktoś sie orientuje na ile bym musiał zostawić auto do przeróbki?Zaznaczam ważna jest dla mnie żywotność.Jeśli nie Turbo to pewnie wydech ale tylko mi Milltek?Może można coś lepszego/tańszego wychaczyć?Czy woigóle warto robić chip tunning jeśli nie ma turbo?Bo koszt wydechu i chipu to łącznie 4tyś zł a przyrost mocy do 180KM(i tak nie wierze że będzie aż tak wysoki)... Co robić a nie powiem chciałbym oblatywać Honde type-r bez problemu(ostatnio przegrałem:()...Nie powiem marzy mi sie miec najmocniejsza fieste ST w polsce...Czekam na podpowiedzi bo za jakies 2 miesiace chciałbym się za ten temat zabrać konkretnie i przedstawić wam nowego potwora;)

bidżej - 23 Lut 2011, 13:11

Cytat:
Chce zwiekszyć moc jestem zdecydowany ale pytanie jakie są to kwoty czy zmieszcze się w granicach 3-4tys?
...
Bo koszt wydechu i chipu to łącznie 4tyś zł a przyrost mocy do 180KM(i tak nie wierze że będzie aż tak wysoki)...

a Ty chcesz turbo? za 4 koła? :9:

Kondzio - 23 Lut 2011, 13:14

bladego pojecia nie mam jaki jest koszt Turbo, cen nie znam dlatego sie pytam. Z góry prosze o wyrozumiałość bo nigdy nie bawiłem się w tunning mechaniczny i nie znam kompletnie cen...
Nikuś - 23 Lut 2011, 13:16

Kondzio napisał/a:
Turbo[...]czy zmieszcze się w granicach 3-4tys


Zapomnij. Pomnóż x 2 i może przez przypadek u anglików znajdzie się niesamowita okazja. Pomnoż x 3 a znajdziesz podstawowe pakiety do turbienia.

Kondzio napisał/a:
koszt wydechu i chipu to łącznie 4tyś zł a przyrost mocy do 180KM(i tak nie wierze że będzie aż tak wysoki


Czymu ni? Wydech i chip to podstawowe rozwiązania, do tego może dolot, przepustnica, zabawa z rozrządem... Chociaż nie znam tego silnika i nie chcę Cię mylić.

Kondzio - 23 Lut 2011, 13:36

Heh narazie mam stożkowy filtr powietrza K&N...Zabawa z rozrządem??Co do wydechu mam pewne wątpliwości czy nie jest już on przerobiony...
Parzych - 23 Lut 2011, 17:25

Kondzio, a hamowałeś już swojego ST-eka :?:
Kondzio - 23 Lut 2011, 18:36

Jeszcze tego nie robilem...
Fordon - 23 Lut 2011, 19:10

Wskocz na hamowne to raz...
Dobrze wykonane osadzenie turbo nie wplynie na zywotnosc silnika... Tylko wiedz o tym ze spalanie bedzie nie male... tym bardziej ze jak domniemam lekkiej nogi nie masz...

PumaRST - 23 Lut 2011, 21:35

Po pierwsze: bez 10 tyś nie podchodź do Turbienia tego silnika i to w dodatku majac zaprzyjaźnionego elektronika który ci poskalda nowe ECU oraz je wystroi. bo tak to dolicz okolice kolejnych 4tyś. sam w sobie silnik podatny na turbienie i dosc odporny.

za kwote 3-4 tyś to mozesz dorobić do tego wydech wystroić i może podejdziesz w ololice 170KM 210Nm. i powinno wystarczyc przy tym na na pomodzenie skrzyni biegów co w sumie powinno dać ci osiągi na poziomie niskiego 7s 0-100km/h. więcej za tą kwote nie ugrasz.

pP - 24 Lut 2011, 10:07

ja tutaj widzę, że kolega kupił auto, uważa ze mu już mało mało pod nogą i magiczne słowo TURBO podgrzewa krew w żyłach..
celem tuningu (też wielkie słowo) ma być oblatywanie type ra i innych wynalazków..

dla dodatkowego podjarania użytkownika zapraszam do obejrzenia filmu http://www.youtube.com/wa...feature=related

poszukaj tematu na angielskich forach gościa alan12112 to jego auto
np. tutaj http://passionford.com/fo...k6-turbo-p.html

mniej więcej w połowie strony jest trochę fotek z jego projektu
zobacz kolego ile to pracy, czasu wymaga..

a poza tym za 10k zrobiłbym mocne i realne 180km n/a, do tego zawias i poskrecałbym a nie wyścigi spod świateł :)

Neo178 - 24 Lut 2011, 13:36

Jeśli na kreskę bardziej ma być auto, to może taki filmik będzie bardziej odpowiedni :hihihi:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

madek - 24 Lut 2011, 14:13

Neo178, tylko że to ma silnik Cosworth i napęd 4x4
pP - 24 Lut 2011, 15:29

miało być 4k (w co i tak wątpię) a tu nagle widze esktramalne modyfikacje mu proponujecie :)
Nikuś - 24 Lut 2011, 16:50

pP napisał/a:
miało być 4k (w co i tak wątpię) a tu nagle widze esktramalne modyfikacje mu proponujecie :)

pP, sam zainteresowany stwierdził że "koszt wydechu i chipu to łącznie 4tyś zł", a reszta potwierdziła, że turbienie to o wiele grubsza kasa.

Neo178 - 24 Lut 2011, 17:12

madek, pP, a może tą fiestę postawi sobie za wzór do którego będzie dążył :fox: Swoją drogą to taki pocisk na polskich drogach to było by coś :hihihi: jedna dziura i zawias w rowie się zatrzyma :D
Kondzio - 24 Lut 2011, 20:34

zawieszenia nie bede ruszac gdyz uwazam ze jest optymalne,nie za twarde nie za miekkie, a wiem jak sie jezdzi autem ktore ma 7cm od gleby i naprawde zeby chce miec...Czyli dupa to co myslalem 170km i tyle za 4tys bede miec,co do wydechu moze macie kogos godnego polecenia ze zrobi mi lepszy lub tanszy wydech od millteka zaznacza mi nie chodzi o dzwiek tylko o przyrost mocy...Ps. co do uturbiania to jeden koles powiedzial mi ze 1,5tys zł i masz uturbiony silnik, wiec lekkim deb... sie okazał:)ALe dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu:)Rozumiem ze chip tunning to v-tech czy obojetnie u kogo??Ps. co do filmikow wszystkie widzialem i nawet oreintowalem sie co do tego typu akcji ale wydaje mi sie ze aby bylo to porzadnie(mam na mysli rozwiercanie silnika do 2.3 crosworth) zrobione(maja najwieksze doswiadczenie) to chyba tylko do anglii...
Parzych - 24 Lut 2011, 22:07

Kondzio napisał/a:
co do uturbiania to jeden koles powiedzial mi ze 1,5tys zł i masz uturbiony silnik,
Chyba miał na myśli samą regenerację turbiny... :hahaha:
Ad@mus - 25 Lut 2011, 07:19

swap na st170 :)
Kondzio - 25 Lut 2011, 09:18

jak kupowalem auto wlasnie zastanawialem sie miedzy focusem st a fiesta st, okazalo sie ze silnik w focusie jest jednak bardziej awaryjny niz od fiesciny wiec wedlug mnie(kompletnego amatora) swap na st170 jest jednym z najgorszych pomyslow.Dlatego lepiej troche wydac kasy na mody aby dal mi 170KM niz kupowac focusa st, ale oczywiscie to tylko moja opinia...Panowie jedno konkretne pytanie, warto kupowac wydech millteka czy lepiej dac komus do zrobienia dedykowanego wydechu(moze macie kogos godnego polecenia), czy dedykowany wydech(robiony na zamowienie) bedzie raczej drozszy od tego millteka wartego 2tys zł??
pP - 25 Lut 2011, 10:38

Kondzio napisał/a:
millteka wartego 2tys zł??

skąd ta cena?

Parzych - 25 Lut 2011, 10:41

Kondzio napisał/a:
millteka wartego 2tys zł??
Chyba że za używkę...
Kondzio - 25 Lut 2011, 13:31

pP napisał/a:
Kondzio napisał/a:
millteka wartego 2tys zł??

skąd ta cena?


Z allegro : http://moto.allegro.pl/uk...1467251455.html a co tanio??Był nawet tanszy i kosztowal 1850zł...

pP - 25 Lut 2011, 13:33

a to jest od katalizatora do końca, to nawet nie jest pół wydechu..przyrost będzie z jakieś 5-6km
Kondzio - 25 Lut 2011, 13:37

Skad to wiesz i w jaki sposob powinienem patrzec w takim razie na te wydechy i jakiego szukac powiniem??Moze jakis przyklad??Albo krotkie wytlumaczenie, bede bardzo wdzieczny...
Qzyn - 25 Lut 2011, 14:59

Kondzio, Pp chodzilo o to ze w wydechu samochodu wolnossacego najwazniejszy jest kolektor. Dobry sportowy kolektor wydechowy a za niego zaplacisz prawie drugie tyle co za wydech ktory podales.
pP - 25 Lut 2011, 15:00

tutaj masz mój temat jak zakładałem do swojej byłej:
http://www.fiestaklubpols...0&postorder=asc

a tutaj masz wydech od kolektora do końca
http://img268.imageshack....07/45644233.jpg

generalnie cały wydech milteka (i nie tylko) składa się z:
- mainfold - kolektor
- flexipipe - elastyczna złączka pomiędzy kolektorem a rurą pod katalizator
- sportcat lub decat - sportowy kalatizator albo rura zamiast niego
- cat back - końcowa część wydechu, jednak pucha i tłumik końcowy

ja u siebie miałem wszystko oprócz kolektora wydechowego..przyrost miałem 8KM, na zdjęciu masz właśnie wydech ode mnie..

co do aukcji to pisza nieprawdę bo oferują cat-back oraz de-cat..cena jest dobra ale zacząłbym od kolektora i wywalenia katalizatora:D

Kondzio - 25 Lut 2011, 16:43

W takim razie skad wezmę kolektor, albo jaki polecacie może jakiś sklep??Co do wydechu coraz bardziej wydaje mi się że mam nieoryginalny, chyba że są różnice miedzy wydechami w mk6 przed liftem i po lifcie(ja mam po lifcie)...
pP - 25 Lut 2011, 17:02

kup milteka..

tu masz sklep http://www.g-force.pl/ oni mogą Ci sprowadzić kolektor.

Cartoon - 11 Mar 2011, 10:19

Uspawanie cat-backa z kwasówki (2,5") w mega promocyjnej cenie to jakieś 1700pln, kolektor wydechowy to drugie tyle...
Wałki catcams +-3k, obróbka głowicy +-2k, regulowane kółka rozrządu 300E, większa przepustnica prawie 400E, kolektor dolotowy 830E, strojenie ?? (musisz najpierw znaleźć kogoś, kto się tego podejmie... )

Niestety, ale tuning tego silnika nie należy do najtańszych...

Skfarek - 11 Mar 2011, 12:31

Polecam lekturkę:
http://www.fastfordmag.co...odifying_guide/

Cartoon - 11 Mar 2011, 14:02

http://www.fastfordmag.co...duratec_tuning/
a tu dość ciekawie opisano modyfikacje durateca HE

PumaRST - 12 Mar 2011, 14:48

Cartoon napisał/a:
Niestety, ale tuning tego silnika nie należy do najtańszych...


a którego jest?? po drugie te ceny to troche zawyżone, kolektor wyspawają za 1tyś, a tłumiki możesz mieć po 200-300zzł reszta rur i kolanek to koszt góra 500-700zł.

Cartoon - 12 Mar 2011, 19:22

PumaRST, podaj mi w namiar, na kogoś kto to zrobi profi. w cenie, którą podałeś ;)
Oczywiście, żebym nie musiał jechać na drugi koniec Polski ;)
Cenę 1600 usłyszałem od osoby, którą znam osobiście i była to cena po promocji (wydech 2,5" na dwóch przelotach - najcichszych dostępnych na rynku).
A tu można zobaczyć parę przykładowych projektów tej osoby... http://www.racingforum.pl...010-t34302.html

PumaRST - 12 Mar 2011, 22:04

ale 1600zł za co dokładnie?? od kąt w ST??
Cartoon - 13 Mar 2011, 14:25

Wydech od kolektora do końca w moim ST.
PumaRST - 13 Mar 2011, 19:32

jesli z tak zwanym pipe flex-em to 1600zł w nierdzewce można uznać za bardzo rozsądną cene. to jest 320 funtów a za tyle się nie kupi wydechu
pP - 15 Mar 2011, 10:10

konkluzja jest jedna!
TURBO musi wejśc na pokład

Nikuś - 15 Mar 2011, 11:45

pP napisał/a:
konkluzja jest jedna!
TURBO musi wejśc na pokład

pP, mi też zasponsorujesz? gy

pP - 15 Mar 2011, 17:06

wszystkim! :)
luk-90 - 15 Mar 2011, 17:43

Tia, Ja stawiam, Ty płacisz
Kondzio - 7 Cze 2012, 15:20

Witam ponownie:)
Panowie troche czasu mineło jednak myśl pozostała kasa troche wzrosła, a decyzja moja nadal nie podjeta... Sprawdzałem możliwości tego silnika dogłebniej mam tutaj takie zestawiki do wyboru http://www.pumaspeed.co.u...ID=10&modelID=8
interesują mnie oczywiście te na około 180 + chip robiony np. w vtechu. Wszystkie te zestawy opierają sie na układzie wydechowym, ale czy nie ma możliwości zakupu wydechu oraz kolektora wydechowego na zamówienie o takich właściwościach jak ten millteka, a za mniejszą kase?? Znacie może kogoś kto sie takimi rzeczami zajmuje? A wałki rozrządu można zrobić na zamówienie?? Bo ceny nie powiem są ładnie mówią druzgocące... Za 200KM musze dać ok 10 tyś zł, a za turbo 15 tyś(sam mod silnika) a moge nawet do 300KM dojść, ale jeśli 300KM to co z trakcja przecież autko nie podoła takiej mocy... Co należało by wymienić aby trakcja była w miare ok??Czy modyfikacja turbo (samego silnika) to nie jest dopiero początek kosztów, bo właśnie jeszcze bedzie trzeba wpakować np dalsze 5tyś na modyfikacje układu napędowego.
Panowie prosze o jakieś rady rozsądne podpowiedzi, bo chciałbym stworzyć projekt i zacząć powoli kompletować odpowiednie podzespoły tylko niewiem w którą strone mam iść czy N/A czy TURBO

Kondzio - 7 Cze 2012, 15:34

Jeszcze jedno głupie możliwe ze bardzo głupie pytanie a silnik od forda focus mk2 2.5T by się zmieścił pod maske??Czy jest to strasznie głupie pytanie??(nie widziałem nigdzie fiesty z tego typu swapem...
MisiekT - 7 Cze 2012, 15:37

to bardzo glupie by bylo, bo ten silnik wraz ze skrzynia potwornie duzo wazy i o sensownym prowadzeniu moglbys zapomniec...
Fordon - 7 Cze 2012, 18:32

No niestety dedykowane setupy tanie nie sa i jesli od razu jest to dla ciebie za drogie to niestety nie oklamujmy sie nie stac cie na to...

Jak cos ma byc dobre nie bedzie tanie... mozesz podzwonic i popytac kto ci zrobi taki wydech i zamowic sobie zestaw K&N...
Odnosnie turbo w ST150 90% osob w ogole sie nie podejmuje takiego moda robiac cos od zera bez dedykowanego setupu...

Dobrze
Tanio
Skutecznie

Do 2 w/w daj "tak" , a do 3 odpowiedzi "nie"

bidżej - 8 Cze 2012, 20:41

z tego co wiem, przeniesienie 300KM na asfalt przez FWD to trochę ciężka sprawa, Focus RS (czyli najmocniejsze seryjne FWD na rynku) ma do tego przekonstruowane zwrotnice i ogólnie trochę inną geometrię zawieszenia, plus do tego wszystkiego zaprzęgnięty TCS / ESP.
luk-90 - 9 Cze 2012, 19:05

i lsd
Borys - 15 Paź 2012, 20:18
Temat postu: rowniez turbo do st 150
Ja juz jestem zdecydowany na instalowanie turbo tylko mam male wachanie czy wsadzac 2.5 turbo z fokusa st swap i pociac troche karoserie kasa jest na ta przerobke wiec cena nie gra roli mam na wydanie okolo 18klockow fiesta zostaje bo pamiatka i pierwsze auto moje wiec sprzedanie jej i kupienie czegos lepszego nie wchodzi w gre. czy zestaw turbo z volvo polecacie podobne silniki prawe identyko turbo wraz z korektorem pasuje pod mocowanie fordowskie intercooler i komp to pikus tylko kwestia czy trzeba silnik kuc zeby po 2,000 tys km tlokow nie rozwalilo lub inna usterka
MisiekT - 16 Paź 2012, 01:34

rozumiem, ze robisz auto na 1/4? bo 2.5T ze swoja masa w Fiescie zabije wszelkie mozliwosci skrecania...
wrzucaj 2.0 z Fiesty ST + porzadne turbo na gratach z USA i za 20tys masz potwora


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group