Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak

InneCzasy - 6 Cze 2010, 23:49
Temat postu: [MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak
Witam! Mój problem wygląda tak. Fiesta MK3 - przy skręcie przyblokowuje się kierownica.
Z tego co przeczytałem na forum winny może być krzyżak lub maglownica.
Przez tel. mechanik stawiał na maglownicę, mam się do niego niebawem wybrać.
Pytanie nr 1. Dlaczego obie mają taką samą cenę:
NOWA i REGENEROWANA
Znalazłem jeszcze droższe po regeneracji, ale tamte miały chyba wspomaganie.
2. Ile może kosztować wymiana maglownicy?
3. Jeśli to krzyżak to TAKI warto kupić?
4. Ile za jego wymianę?

P.S. Wiem, że co miasto to inny cennik, chodzi mi o przybliżone wartości, żeby mechanik nie zdarł ze mnie skóry

Miły - 6 Cze 2010, 23:53

1. ja mam tą pod linkiem NOWA i jestem zadowolony
2. sam sobie wymienisz - nic prostszego
3. z własnego doświadczenia wiem, że nie warto bubli kupować... dałem za krzyżak FEBI 80 zł i pasował idealnie... a wcześniej kupiłem za 40 zł jakiś "noname" i nie pasowały śruby oraz był za luźny
4. sam sobie wymienisz

InneCzasy - 7 Cze 2010, 00:01

Łatwo napisać, trudniej zrobić. Nie mam garażu, kluczy, doświadczenia... ,a auto potrzebne mi do czwartku. Za parę rzeczy mógłbym się zabierać przy aucie, ale przyznam szczerze, że grzebać przy układzie kierowniczym trochę bym się cykał :)
Miły - 7 Cze 2010, 00:07

no do przekładni niestety potrzebny jest kanał... aczkolwiek na upartego wymieniłbyś bez... odkręcasz: końcówki drążków od kół, krzyżak oraz 2 śruby trzymające przekładnie... i wyciągasz... krzyżak ma tylko 2 śruby - odkręcasz je, zakładasz nowy i przykręcasz... oczywiście wymagane jest ustawienie zbieżności po wymianie przekładni...
InneCzasy - 7 Cze 2010, 22:59

To jak? Zna ktoś średnie ceny u mechaników za wymianę tych częsci?
Maki - 7 Cze 2010, 23:25

40zł za wymianę kardana (zwanego przez was krzyżakiem). Na 95% to wina kardana że ci się blokuje. W przekładni nie ma ci się zblokować. Najlepiej od razu kup ten kardan. Nie słuchaj mechanika i nie daj się naciągnąć na wymianę przekładni.
bartekwojtk - 8 Cze 2010, 19:00
Temat postu: Maglownica czy krzyżak
Powiem tak miałem identyczny problem co ty też mi kierownicę blokowało na zakręcie i była to wina krzyżaka kolumny kierowniczej, więc radzę ci weź wymień wpierw krzyżak jeśli się okaże ze to to zaoszczędzisz 200 zł jeśli niestety nie no to wtedy kupujesz maglownicę i masz z głowy. Doraźnie ja zastosowałem jeszcze zlanie wpierw krzyżaka WD40 rozruszałem kierownicę na postoju i przejechałem się jakieś 2 km, po tym zabiegu wiedziałem że to krzyżak bo zaczął normalnie działać i nie blokował kiery, ALE ZAZNACZAM TO BYŁ TYLKO TEST I JEST TO DORAŹNE.
dr_dave - 8 Cze 2010, 21:18

Jak krzyżak to tylko orginalny. Koszt 110zł w MOTORCRAFT ale jest naprawde dobry wszystkie te podróbki sa do niczego. nawet te w gumowych oslonach góra 10 000km wystrzymują.
Orginalny jest uszczelniany na krzyżaku.

InneCzasy - 9 Cze 2010, 01:28

Psikałem krzyżak WD40 i teoretycznie jest lepiej, nie idealnie, ale lepiej. Opór nadal jest lekko wyczuwalny, ale da się prowadzić jedną ręką, co wcześniej było nie możliwe i nawet lekko zaczyna odbijać.
bartekwojtk - 9 Cze 2010, 10:09
Temat postu: Maglownica czy krzyżak
To wymieniaj krzyżak i tak jak dr_dave powiedział nie baw się w żadne podróbki, pamiętaj że układ kierowniczy i hamulcowy to Twoje bezpieczeństwo.
Marcinowaty - 11 Cze 2010, 19:55

To przykład na to jak pan mechanik potrafi naciągnąć klienta... Przykre! Dobry i uczciwy mechanik najpierw by psikną na krzyżak i jakby stwierdził że to coś dało to go wymieniła, a nie od razu przekładnie..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group