|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Silniki diesla - [MK5] Jak wymienić płyn w układzie chłodzenia?
grzeste - 26 Wrz 2009, 18:45 Temat postu: [MK5] Jak wymienić płyn w układzie chłodzenia? Witam.
Mam z tym problem. Z tego co się dowiedziałem to ten model nie był produkowany na Europę wschodnią i bardzo ciężko mi jest znaleźdź jakieś informacje o tym silniku. W papierach "włoskich" znalazłem, że pojemność układu chłodzenia wynosi 9.3 l. Odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i spuściłem płyn chłodzący, ale ... no właśnie - zleciało 4,5 - 5,0 l !!!! A gdzie jest reszta ? Czy może jeszcze gdzieś się spuszcza płyn chłodniczy z bloku silnika? Czy ktoś z forumowiczów posiada również ten silnik i wie jak wymienić płyn w układzie chłodzenia?
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
bukolek - 26 Wrz 2009, 18:59
ponad 9l??? Jestes pewny??
J@rek - 26 Wrz 2009, 19:03
a co to za problem spuścić stary płyn i zalać nowym jak masz gdzie dobrze by było przepłukać cały układ
grzeste - 26 Wrz 2009, 19:10
Zrzucik z instrukcji PL do MK4.
awilk - 26 Wrz 2009, 19:54
Tego silnika nie znam ale zawsze najprościej zdjąć dolny przewód z chłodnicy i poczekać aż wyleci. Pewno masz specjalny korek do spustu w chłodnicy ale tak zapobiegawczo radzę go nie ruszać coby się nie rozleciał (u mnie jest plastikowy z tego co kojarze) i żeby nie było potem problemów ze szczelnością.
grzeste - 26 Wrz 2009, 20:06
Rzeczywiście jest korek spustu w chłodnicy, plastki ale dość miękki - już go odkręcałem. Coś znalazłem:
Kod: | Musisz odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego... potem zdjąć najniższy przewód z chłodnicy... na końcu w bloku silnika nad rozrusznikiem jest śrubka, która w sumie nic nie trzyma, poprostu jest wkręcona... to korek spustowy z bloku (załuż reklamówke na rozrusznik bo bedzie leciało wprost na niego)... uważaj bo śrubka jest mozięzna, i łątwo ją zepsuć... niektóry dla pewności zdejmują niższy wąz z nagrzewnicy... płynu wchodzi w zalezności od silnika 5-8 litrów... |
Jeśli go nie znajdę to spuszczę z chłodnicy te 4,5 - 5,0 l, spróbuję dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy a następnie doleję koncentratu ( Motorcraft - orginał Forda który już zakupiłem ) tylko muszę się zastanowić w jakich proporcjach. Szkoda, że ten silnik nie był dla Europy wschodniej więc bardzo ciężko cokolwiek znaleźć na jego temat.
awilk - 27 Wrz 2009, 02:05
Heh, zasadniczo wiesz więcej odemnie ale jeszcze coś dodam
Z tym wężem z nagrzewnicy szkoda się bawić ze ściąganiem bo przy braku sygnału sterującego (brak włączonego silnika i pokrętła ustawionego na zimne powietrze) elektrozawór puszcza płyn z nagrzewnicy na chłodnice więc samo rozszczelnienie chłodnicy wystarczy.
|
|