Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Silnik 1,1 na Gaźniku Brak iskry !!:(

Cichy17 - 30 Paź 2008, 12:25
Temat postu: [MK3] Silnik 1,1 na Gaźniku Brak iskry !!:(
Witam! Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialość. Mam taki problem moja Fiesta nie ma iskry. Na poczatku bylo tak ze na zimnym silniku miala iskre i palila lecz jak sie zagrzala to gasla i nie miala juz iskry poczym jak ostygla znów paliła. Akutalnie wogóle nie ma iskry. WIecie Panowie o co tu chodz?
JoeMix - 30 Paź 2008, 15:13

Do sprawdzenia wszystko po kolei, cewka, sterownik, czujnik położenia wału,,,
Cichy17 - 30 Paź 2008, 22:18

A mozesz mi po koleji tlumaczyc co i jak sprawdzac?
diodalodz - 30 Paź 2008, 22:48

ustalmy jaki masz system , czy na ścianie grodziowej (pod szyba) masz czarno czerwone bądź całe czarne pudełko z napisem ESC do którego idzie pęk kabli i 1 rurka ??
Cichy17 - 30 Paź 2008, 22:52

Nie nie mam
diodalodz - 30 Paź 2008, 22:52

to nie masz auta na gaźniku :) zrób zdjęcie komory pi razy drzwi to bedziemy wiedzieć jaki masz system zapłonowy .
tak wygląda moduł fiesty na gaźniku .
http://www.allegro.pl/ite...rt_1_1_1_3.html

Cichy17 - 30 Paź 2008, 22:54

Na 100% mam. Moze tego ESC nie zauważyłem
diodalodz - 31 Paź 2008, 00:27

przypatrz się dobrze bo jak jest napisane EDIS na nim to jest inna bajka , kostka podobna tylko rurki nie ma .
Cichy17 - 31 Paź 2008, 23:41

Wiec tak dzis patrzylem i nie ma na nim napisu ESC. Wiec co dalej?
JoeMix - 1 Lis 2008, 09:20

Dalej ustalamy co masz pod maską,,, zdjęcie było by bardzo pomocne,,,
Cichy17 - 1 Lis 2008, 11:04

Witam! Dzis zrobilem zdjecie silnika. Oto zdjęcia:
http://img386.imageshack....djcie025le5.jpg
http://img526.imageshack....djcie026qy6.jpg

diodalodz - 1 Lis 2008, 17:09

nie można stwierdzić jednoznacznie co to za system - tzn ja nie moge bo nie znam aż tak dobrze mk3 . Na czerwono zaznaczyłem ci moduł zapłonowy jeśli nie idzie do niego rurka to masz monowtrysk. Na niebiesko masz zaznaczony czujnik położenia walu . Sprawdź jego oporność omomierzem.
Choć to raczej gaźnik bo nie ma mapsensora . Czyli tak czy tak zacznij od zmierzenia omomierzem czujnika walu . jeśli bedzie ok trzeba zmienić moduł na inny .

JoeMix - 2 Lis 2008, 02:25

diodalodz, Pod puszkę filtra idą 2 linki więc pewnie jedna jest od ssania, więc pewnie to jest gaźnik. Ale moduł zapłonowy jakichś dziwny,,,
diodalodz - 2 Lis 2008, 02:41

nie dziwny tylko ma jakaś zaślepkę na module , moze specjalnie na polskę :)
JoeMix - 2 Lis 2008, 09:12

ESC ma wtyczkę lekko z boku u niego jakoś po środku mi się wydaje,,, mniejsza z tym, zdejmij wtyczkę z cewki (to tam gdzie idą te 4 niebieskie przewody) i sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie i co się dzieje z nim jak kręcisz silnikiem (najlepszy miernik ze wskazówką albo cyfrowy z wykresem), przewody sa 3 łączysz środkowy z jednym z zewnętrznych.
Cichy17 - 2 Lis 2008, 09:35

Dobra dzieki Panowie jutro będę sprawdzal i dam wam znac co i jak.

P.S ta fiesta jakas inna jest bo ona byla skladana w niemczech i niektóre czesci ma pomieszane z inna wersja

P.S2 Mozecie mi powiedziec ilu konna jest moja Fiesta(jezeli to gaźnik)?

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 09:50 ]
Cichy17 napisał/a:
Dobra dzieki Panowie jutro będę sprawdzal i dam wam znac co i jak.

P.S ta fiesta jakas inna jest bo ona byla skladana w niemczech i niektóre czesci ma pomieszane z inna wersja

P.S2 Mozecie mi powiedziec ilu konna jest moja Fiesta(jezeli to gaźnik)?


Przed chwila sprawdziłem cewke. Cewka najprawdopodobniej jest OK

JoeMix - 2 Lis 2008, 10:28

Silnik: 1.1/50KM

Skoro nie masz iskty to jak sprawdziłeś cewkę?

Cichy17 - 2 Lis 2008, 10:55

Wyjelem ją i sprawdzilem omomierzem(czy jak to tam sie nazywa) i przepływa przez nia prad
JoeMix - 2 Lis 2008, 11:28

No, czyli może mieć wewnątrz przebicie czy zwarcie - i iskry nie będzie a prąd będzie płynął.... parametry zmierzone omomierzem muszą mieć ściśle określone wartości, sprawdź lepiej napięcia (i ich zmiany jak kręcisz silnikiem) na wtyczce od cewki.

Generalnie poszukiwanie usterki takiej to szukanie igły w stogu siana...
musi być - napięcie na module (żeby działał), sprawny czujnik położenia wału (żeby dawał impulsu jak się tłoki w cylindrach układają), sprawna cewka. no przewody, świece

Cichy17 - 2 Lis 2008, 11:49

Przewody sa nowe swiece również. Moze poprostu przeloze cewke(zeby sprawdzic) od kumpla fiesty co o tym myslisz?
Freeman - 2 Lis 2008, 12:07

Sprawdz może to ona zawala.
JoeMix - 2 Lis 2008, 12:38

Dobry pomysł... tylko nie zamontuj do swojego cewki od kolegi tylko się zamieńcie, jeśli twoja u niego odpali, to niech sobie na razie z nią jeździ.
Cichy17 - 2 Lis 2008, 15:45

Ok. Jutro postaram sie zmienic. Poniformuje was o rezultatach:)

P.S Jakie fiesty maja takie same cewki? Czy cewka od silnika 1.1i lub 1.4 bedzie pasowała do mojego 1.1 Gaźnik?

JoeMix - 2 Lis 2008, 16:41

Bezie pasować od fiesty z zapłonem DIS (czyli bez aparatu i rozdzielacza zapłonu, są wtedy tylko 4 kable WN i jedna podwójna cewka z 4 wyjściami) silnik 1,4 ma chyba klasyczny rozdzielacz zapłoni i zwykłą pojedynczą cewkę z jednym wyjściem.
diodalodz - 2 Lis 2008, 18:17

ja stawiam na moduł albo czujnik wału .cewki żadko siadają tak aby usiałdy dwie połówki na raz . czujnik wału możesz podłozyc z każdego escorta/oriona/fiesty 1.1-1.3 a czasami od cvh jeszcze
Cichy17 - 3 Lis 2008, 09:16

Może pojade dziś na szrot i kupie sobie czujnik wału i zobaczymy.

P.S Wczoraj usiadłem do Fifki i chcialem zobaczyc czy odpali. Kręce Kręce i nagla zaczeła lapac ale to bylo tak ze kręce lapie znów kręce i znów lapie. Moze to w czyms pomoze

diodalodz - 3 Lis 2008, 10:24

moze to wcale nie iskra a brak paliwa . Wlej do gardzieli nakrętkę paliwa i zobacz czy na chwilę nie odpali .
Cichy17 - 3 Lis 2008, 13:27

na 100% iskra bo sprawdzalem. Pozatym podaje paliwo i dla pewnosci wstrzyknelem strzykawka paliwo do cylindra i nic. Mi sie zdaje ze to cewka raz daje napiecie a raz nie
JoeMix - 3 Lis 2008, 14:20

Sprawdziwszy to napięcie na wtyczce jak Ci mówiłem?
Cichy17 - 3 Lis 2008, 15:00

Tak. Napiecie jest
JoeMix - 3 Lis 2008, 16:08

To działa tak, na środkowym przewodzie jest + a na bocznych jest masa, Sterownik na zmianę zabiera masę, i w chwili zaniku napięcie na odpowiednich 2 końcach cewki pojawia się iskra, - trzeba by sprawdzić czy tak właśnie jest jak kręcisz silnikiem,,, najlepszy do tego będzie miernik wskazówkowy, bo taki tani elektroniczny nie zauważy chwilowych wahnięć napięcia.
Cichy17 - 3 Lis 2008, 16:12

dzisaj jak sprawdzalem iskre to bylo tak ze kumpel mi krecił silnikiem ja przyłozyłem fajke ze swieca do cylindra i na poczatku nie bylo iskty tylko w momecie wyłączenia stacyjki pojawiła sie na sekudne mocna iskra
JoeMix - 3 Lis 2008, 17:34

O stary to wiele mówi,,, jak włączasz stacyjkę na cewkę podawane jest napięcie, kręcisz - nie ma iskry bo jest cały czas napięcie, wyłączasz stacyjkę, następuje zanik napięcia - jest iskra. To tak działa, iskra nie pojawia się wtedy kiedy włączasz cewkę, ale wtedy kiedy ją wyłączasz... sterownik wyłącza co chwilę na przemian masę, dlatego iskrzy - teraz wiadomo że jest napięcie ale go nie wyłącza, czyli cewka raczej sprawna (tak na 80%) teraz sprawa dlaczego sterownik jej nie steruje - bo się popsuł (20%) bo nie wie że silnik się kreci bo się popsuł czujnik położenia wału (75%), reszta (5%) to jakaś usterka w instalacji - pęknięty kabel, zwarcie itp.
Cichy17 - 3 Lis 2008, 22:10

jutro postaram sie zalatwic czujnik i zobaczymy:P

p.s Będzie pasowałLink Jest on z sil;nika 1,4

JoeMix - 3 Lis 2008, 22:46

Wygląda tak samo,,,
Cichy17 - 3 Lis 2008, 22:54

Jak moge sprawdzic czy mam swój czujnik połozenia wału? Jeszcze jedno przy tej kosce co idzie do cewki sprawdzalem omomiezem i pokazuje mi 1,4v dobrze?
JoeMix - 3 Lis 2008, 23:03

Kostka przy cewce ma piny, więc kombinacji trochę, poza tym omomierz nie może pokazywać wartości w voltach.
Cichy17 - 3 Lis 2008, 23:08

dobra a jak moge sprawdzic ten czujnik?
diodalodz - 4 Lis 2008, 09:46

omomierzem . Odpinasz kostkę od niego i mierzysz ile ma między pinami . Z tego co pamiętam to coś koło 800 om ma mieć , czyli zakres na mierniku (podkowa) 2k
Cichy17 - 4 Lis 2008, 15:08

Mogę to zmierzyc na omomierzu elektronicznym? ALe ja stawiam na ten czujnik położenia wału bo cewke wymieniłem na nową i dalej iskry nie ma
diodalodz - 5 Lis 2008, 01:50

albo samo moduł padł albo czujnik wału . niestety te ESC po latach padały :(
Cichy17 - 5 Lis 2008, 16:42

NIe wiem zobacze. Dzis jeszcze odkrece ten czujnik i zobacze moze nazbierał opiłków i wariuje. Jezeli nie bedzie działał- Pojade na złom po czujnik i tyle:P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group