Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Sportowe wałki

Kolin - 13 Wrz 2007, 13:43
Temat postu: Sportowe wałki
Witam :)

Potrzebuję parę informacji:)

Chcę kupić sportowe wałki do mojego drugiego samochodu:) tylko nie wiem jakiej firmy,bo o tych od swiątka slyszałem rózne opinie...

Chciałbym żebyście mi podali jakies strony internetowe,namiary kontaktowe...na różne firmy zajmujące sie tym...

1.Co by było jeszcze dobrze zrobić przy kupnie samych wałków ? zeby uzyskać jeszcze lebszy efekt,czym to później zestroić itp,ogólnie chce porady co i jak...

p.s kontaktowałem sie już z Świątkiem to mi powiedział ze jedynie morze zrobic na zamówienie wałki i potrwa to ok 3 tygodnie,musze mu dać jeszcze swoje wałki na wzór.Powiedział tez ze niewie jak samochod bedzie sie zachowywal na tych walkach,ponieważ samochód w seri już uzyskuje dużą moc...

Chodzi o samochód Rover 214 Si 1,4 16v 103KM

a1topgear - 13 Wrz 2007, 21:03

Dorwij bodaj lipcowe GT- to jest silnik Serii K, dosyc fajny do modyfikacji, jest tam wszystko opisane, krok po kroku, co i jak... najlepiej jakbys mial w nim 1.6... I czesci szukasz w Uk, bo w PL chyba tylko od specow z Zasteca bys sie mogl dowiedziec skad oni biora czesci...:) Co do stron to typowo kentcams.com, pipercams.co.uk...Same walki daja 10km (w 1.4 tzw Fast road), natomiast z 1.6 mozesz na walkach i kompie dojsc do 150km...No i z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:) -tez byl taki serii K...) Ogolnie uderz na PW- mialem takie cus w rodzinie (znaczy tato mial) przez 5latek...;)
Kolin - 13 Wrz 2007, 22:16

a1topgear napisał/a:
No i z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:)


220 Turbo taki silnik był tylko doładowany o Mocy 200KM 1.8 VVT ze zmiennymi fazami rorządu o mocy 160KM tak zwany MG ZR 160

Co do tego lipcego GT to chyba czytałem skany tego na Forum Rovera...

P.S i tak już nie mam w swoim roverze standartowych wtrysków bo mam beżowe...niebieskie czy zielone były standartowe w 1.4 16V


Zebym miał 1.6 wystarczy podmienić bloki bo wszystko to same tylko inny skok tłoka... bo silniki różnią sie 9 KM i 25 NM różnicy jak dobrze pamiętam ...

Żółwik Tuptuś - 13 Wrz 2007, 22:45

popytaj tutaj :

Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
ul. Grzegórzecka 43 31-532 KRAKÓW
Otwarte Pn.-Pt. 10:00 - 19:30 Sob. 11:00
Tel 12 4295695 rewar@op.pl


Słyszałem pochlebne opinie wśród ludzi mających doczynienia z jakimśtam sportem i z YT .
Umiarkowane ceny

Mafios - 13 Wrz 2007, 22:58

ja z walkow swiatka jestem zadowolony ;)
PumaRST - 14 Wrz 2007, 06:52

http://www.kentcams.com/index.html
http://www.catcams.com/


do tego dochodzi PiperCams ale nie pamietam adresu strony. Stroić pewnei mozna smt6/ECUmaster czy jakimś chipem.

co z Fiestą?? poszła w zapomnienie

Kolin - 19 Wrz 2007, 10:04

Dzieki chłopaki ;-)

PumaRST napisał/a:
co z Fiestą?? poszła w zapomnienie


Nie nie poszła...jeśli samochód sie nie sprzeda...to na zime go całego wybebeszam i tapicerke bede obijał czyms skóro podobnym i przy okazji zobacze jak sie ma podłoga...

W silniku poprawiłem dolot i jest lepiej,w silniku narazie nic zmieniać nie będę bo nie ma takiej potrzeby,ewentualnie na przyszły rok zrobimy swapa juz na jednostkę ZETEC


A jeśli chodzi o mój drugi samochód to poprostu chce w nim pogrzebac bo jakoś tak seryjne silniki juz mnie nudzą lubię tam mieć coś podłubane...tak jak kiedyś pisałeś tuning to choroba :D

odyniec - 19 Wrz 2007, 18:01

A 1.4T?
Piesek - 19 Wrz 2007, 20:09

sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien...
PumaRST - 20 Wrz 2007, 09:28

odyniec napisał/a:
A 1.4T?


zapewne umarło, a szkoda :-(

Kolin - 21 Wrz 2007, 14:49

Piesek napisał/a:
sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien...


chyba jednak sa do jazdy na co dzień

Wałki sportowe produkowane w firmie Świątek wykonywane są ze stali stopowej drogą obróbki mechanicznej i następnie hartowane powierzchniowo do odpowiedniej twardości. Często stosuje się dodatkową obróbkę chemiczną – fosforanowanie poprawiające własności powierzchni materiału. W niektórych przypadkach ( gdy umożliwia to konstrukcja mechanizmu rozrządu ) wałki sportowe wykonywane są poprzez przeszlifowanie krzywek wałka seryjnego na inny kształt.

Zasady montażu wałków sportowych. Wałki sportowe posiadają w stosunku do wałków seryjnych krzywki o większym wzniosie, dłuższych czasach otwarcia zaworów oraz najczęściej podwyższoną prędkość otwierania i zamykania zaworów. Zapewnia to wzrost sprawności i wielkości napełnienia cylindrów a w konsekwencji podwyższenie mocy i momentu obrotowego osiąganego przez silnik. W zależności od przeznaczenia wałki dzielimy na trzy typy.

1. WAŁKI SPORTOWE - GT - są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów turystycznych poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:
- zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
- zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
- w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce. Tą przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika
- podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm ),
- skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach

PumaRST napisał/a:
odyniec napisał/a:
A 1.4T?


zapewne umarło, a szkoda


zobaczymy ile zostanie kasy po zrobieniu środka...Nawet jeśli by miało nastąpic 1.4 T to chyba samochód bym powierzył komuś co zna sie na rzeczy czyli PUMIE i chciałbym za razem zeby on je składał...jeśli oczywiście zgodził by się podjąc wyzwania...bo u mnie było by to składanie metodą prób i błędów... ;-)

odyniec - 21 Wrz 2007, 15:57

o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6??
Kolin - 21 Wrz 2007, 18:00

odyniec napisał/a:
o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6??


Mam sie brać za coś z czym jeszcze nie miałem doświadczenia ? zbyt duża gotówka do wywalenia gdyby cos miało pójśc nie tak,wolę żeby ktoś podjoł się tego kto umie i potrafi złorzyć,ja mogę pomagać i pogłębić swoją wiedzę mech/tuningową

Żółwik Tuptuś - 21 Wrz 2007, 20:50

Kolin tak ale wtedy jakby frajda mniejsza :)

poza tym właściciel auta , jak nie jest jego głównym twórcą , ma jedno zadżebiście ważne zadanie - nie pałętac sie po warsztacie i nie wkurwiać mechaników . Pamiętaj o tym :)

poza tym zabieranie się za coś z czym się ma doświadczenie jest nudne ( oczywiście sytuacja działą od pewnego pułapu wiedzy , wcześneij moża tylko zepsuć )

PumaRST - 22 Wrz 2007, 20:48

Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol:
Żółwik Tuptuś - 22 Wrz 2007, 20:57

PumaRST napisał/a:
Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol:


a po co ?

Laskosz - 22 Wrz 2007, 21:11

Żeby Ci nakopać ;-)
Żółwik Tuptuś - 22 Wrz 2007, 21:15

Laskosz napisał/a:
Żeby Ci nakopać ;-)


za dużo palisz tego gówna

Laskosz - 22 Wrz 2007, 21:17

to chyba ty palisz ;] ja tylko pije piwko 0.66% ty panie skorupka szukaj dla mnie głowicy ;]
Pozdro

Mafios - 27 Wrz 2007, 12:12

Piesek napisał/a:
sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien...


jakos ja jezdze i to na 2 :2xf:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group