Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - gaźniki dcoe40 lub 45

przyczyn - 16 Mar 2007, 12:23
Temat postu: gaźniki dcoe40 lub 45
witam .

Mam pytanie czy ktoś miał styczność z Weberami DCOE 40 lub 45 w fieście. Widziałem na francuskim forum takie cudeńka i zastanawiam sie jak chodzi na tym fieścinka?

xr2fun - 16 Mar 2007, 19:53

Mam Mikuni Solex jeszcze niezamontowane. Weber, Dell Orto, Solex to są teoretycznie te same gaźniki. Jest parę problemów, na które należy zwrócić uwagę:
1. Gaźniki powinny być w miarę przyzwoitym stanie mechanicznym (przepustnice)
2. Kupno kolektora dolotowego do CVH to nie jest prosta i tania sprawa.
3. W Fieście jest jeszcze potrzebna obudowa filtra na gaźniki - warunki zakupu jak wyżej.
Nie wejdą filtry K&N - można kombinować z gąbkowymi na trąbki.
4. Dorobienie cięgieł i mechanizmów jeżeli nie było lub są z innego auta też nie jest proste.
Gdzieś widziałem oryginalny test XR2 po zmianie tylko gaźników, kolektora wydechowego na rurowy i paru innych kosmetycznych zmianach karoserii - przyrost mocy ok. 20%.
Czyli silnik powinien mieć ok. 115km. Wałek rozrządu + obróbka głowicy słabo licząc +10km.
Reasumując przy dobrym szczęściu do 130km.
Ja celuję w okolice 100km na kołach - jeżeli tak będzie będę zadowolony.

zefir - 16 Mar 2007, 20:02

ze tak wtrace:)
a propo gabkowych przerobek, czytalem o tym, ze ludzie rozmontowuja stozki pipercrosa i z tego robia gabke na trabki, to jest patent motocyklowy

adi08 - 17 Mar 2007, 23:18

pod tym co napisał XR2fun podpisuje sie obiema rękami... dodam jeszcze że kolejnym problemym jest odpowiednia synchronizacja tych gaźników...
Moim zdaniem jak najbardziej warto zainwestować w takie zabawki...tylko trzeba pamiętać że fafineria więcej będzie na takim samochdzie zarabiała :D

noxx - 18 Mar 2007, 23:02

xr2fun napisał/a:
Mam Mikuni Solex jeszcze niezamontowane. Weber, Dell Orto, Solex to są teoretycznie te same gaźniki. Jest parę problemów, na które należy zwrócić uwagę:
1. Gaźniki powinny być w miarę przyzwoitym stanie mechanicznym (przepustnice)
2. Kupno kolektora dolotowego do CVH to nie jest prosta i tania sprawa.
3. W Fieście jest jeszcze potrzebna obudowa filtra na gaźniki - warunki zakupu jak wyżej.
Nie wejdą filtry K&N - można kombinować z gąbkowymi na trąbki.
4. Dorobienie cięgieł i mechanizmów jeżeli nie było lub są z innego auta też nie jest proste.
Gdzieś widziałem oryginalny test XR2 po zmianie tylko gaźników, kolektora wydechowego na rurowy i paru innych kosmetycznych zmianach karoserii - przyrost mocy ok. 20%.
Czyli silnik powinien mieć ok. 115km. Wałek rozrządu + obróbka głowicy słabo licząc +10km.
Reasumując przy dobrym szczęściu do 130km.
Ja celuję w okolice 100km na kołach - jeżeli tak będzie będę zadowolony.


Ad 2 w pl faktycznie nie jest łatwo ale na zachodzie albo w UK to nie jest najmniejszy problem ja moge taki kolektor załatwić / sprowadzić za około 300zł i bedzie on nowy albo prawie nowy.
ad3. czemu K&N'y niewchodzą ? widziałem juz pare mk2 xr2 z K&N'ami i jakos to się miesciło

przyczyn - 19 Mar 2007, 14:06

jelsi chodzi o kolektory to mozna wyrzeźbuć samemu. Filtr tez widziałem że coś jak k&n podchodzi. Postaram sie zapodac fotki z czymś takim. Jest ktoś na forum kto słyszał jak brzmi silniczek z takimi gaźniczkami ....?? :D Oprócz podanych kwestii dobrze by było doprowadzić jakoś swierze zimno - chłodne powietrze to tych gażników żeby nie ciągneło z komory silnika ukropu ... jak juz mówiłem spróbuje niebawem zapodać fotki bo ludzie to robili już..
noxx - 19 Mar 2007, 16:30

ja słyszałem kenta oraz cvh z tym ze cvh był na dellorto drla czyli cos jak weber IDF (pionowe) obydwa pięknie mruczały :)

przy okazji mam kolejny komplet dellorto drla :) jak by ktoś szukał ;)

przyczyn - 19 Mar 2007, 20:42

mnie od zawsze marzy sie zestaw weberów poziomych :D i już myśle ze bliżej do tego niż dalej ale to jeszcze troche...





A wogóle to chyba swego czasu udzielał się tu pewien Seba i on w swojej 1,1 mk1 mial przez chwile dwa podwojne webery pionowe... miałem przyjemność z nim tym jechać ale to brzmiało normalnie nie jakoś szczególnie

xr2fun - 19 Mar 2007, 22:02

przyczyn napisał/a:
jelsi chodzi o kolektory to mozna wyrzeźbuć samemu. Filtr tez widziałem że coś jak k&n podchodzi. Postaram sie zapodac fotki z czymś takim. Jest ktoś na forum kto słyszał jak brzmi silniczek z takimi gaźniczkami ....?? :D Oprócz podanych kwestii dobrze by było doprowadzić jakoś swierze zimno - chłodne powietrze to tych gażników żeby nie ciągneło z komory silnika ukropu ... jak juz mówiłem spróbuje niebawem zapodać fotki bo ludzie to robili już..

A z czego to chcesz wyrzeźbić? Wstawiłeś zdjęcia gaźników z filtrami ( nie wiem czy są to K&N ) ile miejsca zostało do sciany grodziowej?
Mierzyłeś całość i wiesz dokładnie o co chodzi czy tylko trochę teoretyzujesz?
Przepraszam za tą odpowiedź ale za chwilę, ktoś tu wrzuci projekt na podwójnych gaźnikach pionowych np. z Poloneza albo jakieś inne cudo(też da się zrobić)
Noxx jak masz takie tanie dojścia to kupuj całe komplety i nawet się nie zastanawiaj bo są to okazje ( ja kupowałem też okazyjnie tylko, że trwało to prawie rok ).

przyczyn - 20 Mar 2007, 08:32

wszystko da sie zmierzyć i jest juz opmierzone co nieco :) i wchodzi i jeszcze jest troche miejsca do ściany komory ok 70mm od trabek więc nie ma tragedii. Ogólnie jak ktos by chciał zrobic na gaznikach od czego kolwiek to niech robi ja chciałem dowiedzieć się o weberach dcoe więc po co to zdenerwowanie - uniesienie ze strony xr2fun.
noxx - 21 Mar 2007, 12:46

sporo zalezy od tego jaką długosc kolektora dobierzesz , ale tak jak pisałem jakimś ciekawym rozwiązaniem moga też byc gaxniki pionowe jak IDF oraz DRLA
Pająk - 21 Mar 2007, 20:57

ja do swojej xrki zakładam 2 dellorto 40 dhla, dziś mi przyszedł kolektor UK, mam takie gaźniki w fordzie taunusie, jeździ super, gada pięknie tylko wolne obroty mam w okolicy 2000obr/min ale to już wina innych modyfikacji.


noxx - 23 Mar 2007, 15:21

Pajkąk to ty FWD jeździsz??:D
Pająk - 23 Mar 2007, 23:03

nieeeee, narazie buduje :D , a poza tym to będzie troszke mniej paliło niż cosii, no i można się znów pokręcić wokół pachołków na KJsach
xr2fun - 27 Mar 2007, 20:32

przyczyn napisał/a:
wszystko da sie zmierzyć i jest juz opmierzone co nieco :) i wchodzi i jeszcze jest troche miejsca do ściany komory ok 70mm od trabek więc nie ma tragedii. Ogólnie jak ktos by chciał zrobic na gaznikach od czego kolwiek to niech robi ja chciałem dowiedzieć się o weberach dcoe więc po co to zdenerwowanie - uniesienie ze strony xr2fun.

Nie uniosłem się kolego, ale jak piszesz. że da się wyrzeźbić to nie ten wątek i forum. Rzeźbić możesz różne rzeczy ale nie silnik ( niektórzy lubią taką twórczość - dla mnie żałosna ). Bierz wiele rzeczy na luzie, poszperaj trochę w necie, własne doświadczenia opisz dokładnie.
Ja na wiele wątków nie odpisuję bo mógłbym wyjść na pieniacza albo jeszcze gorzej. Trochę aut zrobiłem i w miarę jestem na bierząco.
Co do Taunusa to chyba RWD! Fajna sprawa - jeszcze V6 pięknie gada.

Pająk - 27 Mar 2007, 22:10

tak taunus 73r rwd, mam też taunusa 12m 65r fwd, i takiego samego którego zrobiłem rwd i dostał troszke mocniejszy motor, seryjnie 1.2v4 obecnie 2.9v6, jeszcze po ulicach nie gania bo nie skończony.
van - 16 Maj 2007, 12:09

hehe i pająk tu też jest ........gdzie go nie ma chyba tylko na stronie fokusów :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group