Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Jaki silnik do MK1

herrkam - 8 Mar 2006, 22:57
Temat postu: Jaki silnik do MK1
Hmm chodzi mi po głowie zetec z weberami wiem że sie da mamy jakieś doświadczenia w klubie? może cvh będzie taniej jakos co proponujecie??
pozdr

Laskosz - 8 Mar 2006, 23:17

Co do zeteca to w polsce raczej nikt nie ma w mk1. CVH jeździ chyba 2 :) albo 3 ? CVH napewno taniej wyjdzie niż zetec.
To co chcesz w tym autku zależy jak pewnie sam wiesz od kasy :(
Pozdro

herrkam - 8 Mar 2006, 23:30

OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie
Laskosz - 8 Mar 2006, 23:40

herrkam napisał/a:
OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie

Tak to z mk1 xr2 standardowo około 84KM, niestety ludziska nie chcą się chwalic co i jak :( można w głowicy kanały rozwiercić, spasować z kolektorami i je przy okazji też rozwiercić, na weberach czy też dellorto paliło by to troszke ale kop niezły, a przy tym silnik z gatunku wytrzymałych i twardych.

diodalodz - 9 Mar 2006, 00:24

Ja mam w planach zeteca ale dopiero jak sie skonczy 1.1 . Z tego co widze jeszcze to troche potrwa . Bo 75 tyś nie zrobiło na nim większego wrażenia a spodziewałem sie kapitalki po takim przebiegu . Hm jeśli zetec to 1.25. problemem jest elektronika jest jej dość duzo w zetecu a jak przekładać to w orginale . Hm pozatym skrzynia i sprzęgło jest inne . I nikt nie wie czy skrzynia od zwykłej podejdzie do zeteca . Tam jest sprzęgło hydrauliczne u nas na linke . Moga być generalnie problemy z tego tytułu.
MikeB4 - 9 Mar 2006, 02:19

herrkam napisał/a:
OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie


Zgadza sie.
Xr2 Mk1 miały silnik OHV - tzw. kent, crossflow ;-)

Co można z nim zrobić ??

http://www.capri.pl/forum/25464

Jak widać całkiem ciekawe rzeczy :P

MikeB4 - 12 Mar 2006, 11:13

Niestety taka przeróbka kenta to ciężkie kilkanaście tysiecy złotych ;-)

A auto dalej bedzie przednionapędowe - przeguby prawdopodobnie nie wytrzymają zbyt dużej mocy a trakcja - cóż .....

Ale dobrze wiedzieć , że dół kenta spokojnie zniesie ponad 200 KM :-) Może coś sie dłubnie przy okazji remontu naszych dwóch ; :devil: z podwójnymi weberami można dojść w okolice 150 - 160 KM - ale kto by tankował te 16l/100km :rotfl:
Dlatego raczej wariant ekonomiczny bedzie 8)

herrkam - 27 Mar 2006, 19:55

a powiedzcie czy do 1,1 możnaby wrzucić webery albo solexy trochę by to podnisło moc a i koszt relatywnie niewielki by był (szacuje jakieś 2000 pln na gotowo ??)
MikeB4 - 27 Mar 2006, 20:02

Taniej wrzucić 1.6 ;-) a i spalanie będzie na normalniejszym poziomie

ale jasne, że sie da. Nie wiem czy Seba to czyta ale jego 1.1 paliło na 2x 2gardzielowych weberach 16l/100km :devil: Za to jechało jak oszalałe jak na 1.1 ;-P

Kiedyś jak Mk1 jeszcze były nowe można było coś takiego sobie dokupić
http://www.netz-kasten.de...an=de&ID=4x2x26

herrkam - 27 Mar 2006, 20:13

http://www.fiesta-mk1-register.de/verkauf.htm

tu też jakiś magiczny zestaw do 1,1 jest

Laskosz - 27 Mar 2006, 20:15

MikeB4 napisał/a:
Kiedyś jak Mk1 jeszcze były nowe można było coś takiego sobie dokupić
http://www.netz-kasten.de...an=de&ID=4x2x26


Czyżby to był X-pack ??

MikeB4 - 27 Mar 2006, 20:23

http://www.capri.pl/garage/ford-x-pack.php

:rotfl:

PumaRST - 27 Mar 2006, 20:41

cześć
ja widziałem 1,6T cvh upchane w MK1 ale to w angielskiej gazecie ;)

ja myśle ze rozsądnym rozwiązaniem by było 1,6 na gaźniku z mk2 xr2i lub z escorta, a potem kombinowanie z podwójnymi gaźnikami. (xr2Fun sie zdziwi moją wypowiedzią na temat tych gaźników). Ale myśle ze to będzie całkiem dobre rozwiązanie i najprostsze w składaniu (brak elektroniki) oczywiście musisz sie dowiedzieć co trzeba zrobić żeby upchnąć CVH w MK1. I jaką skrzynie zastosować żeby to wszystko chodziło sprawnie. i żebyś mógł wykorzystywać całą moc.

Co do samego silnika to obróbka głowicy i dobry remont dołu oraz jakiś lepszy wałeczek i myśle ze spokojnie można zrobić z 110KM na 1 gaźniku. A z podwójnymi to pewnie około 150.

Ale wszystko zależy od tego ile chcesz kasy wpakować w to auto i o jakiej mocy mówimy??

Osobiście bym sie w zeteca nie pchał. jest z nim trochę zabawy w starszych MK3 do '92 roku wiec w MK1 musi być bardzo dużo zabawy.

xr2fun - 27 Mar 2006, 21:32

Żadna odpowiedź mnie nie dziwi - to tak na wejściu. Mój projekt zbliża się powoli do końca. Jak najbardziej podwójne gaźniki ( ja zapodałem jeszcze skrzynię z Escorta Xr3 turbo ze szperą )
na początku kwietnia będę miał części z Gb. Fotorelacja prawdopodobnie w maju.
Dotarcie silnika myślę, że zakończę w czerwcu wjazd na hamownię i cała prawda wyjdzie na jaw. Jestem dobrej myśli czyli ok. 100km - na kołach

herrkam - 28 Mar 2006, 10:04

dostalem cenę tego xpacka do ktorego podałem linka tam są webery 36dcnf dolot kolektor 4>2>1 kolektor ssący do gaźników daje to z 1,1 coś około 70 PS hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania

CO WY NA TO??

xr2fun - 28 Mar 2006, 10:32

herrkam napisał/a:
hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania
CO WY NA TO??

Prawdopododnie (Kipphebeln- dzwigienki zaworów) mają inne przełożenie na tulejkach i będą więcej otwierać zawory. Kwota niemała za ten zestaw i dalej zostaje OHV o małej pojemności ale jak silnik, który chcesz tuningować jest prawie nowy to dlaczego nie. Jeżeli jest zużyty to trzeba robić remont a to podnosi koszty.

Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2006, 20:22

Herrkam - nawet jakbyśteraz miał GLA pod maską ( zdrowe GLA ) i jakimścudem trzyamł bo ono standardowe 55KM to wsadzenie w ten silnik 1200 ojro powoduje że masz 80 KM i koniec możliwości ( realnych ) modów . cenma około 4 tyśzł

Gdy zdecydujesz siena CVH - koszt silnika to 300 - 500 zł , NOWY wałek 1500 zł , remont CVH - 2 tyś - i masz 96 KM ale jest to zdecydowanie początek zabawy . ( można mu zawze poprawićgłowicę, pokombinowaćz wyważaniem bebechów , załlożyć dwa gaźniki lub wtrysk i to najlepiej niefordowski ) . Zresztąna początek zdrowe CVH dostarcza naprawdę sporo radości .

xr2fun - 28 Mar 2006, 20:54

Dopisz jeszcze parę innych "dupereli" i jest komplet za 4ysiące a moc powyżej 100koni na kołach.
Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2006, 21:01

dla uproszczenia wymieniłem rzeczy większe niz ludzka głowa . Ale zgodzni jesteśmy 1200 ojro i 80 KM w wersji The End przegrywa z 4 tyś zł i 100 KM
MikeB4 - 28 Mar 2006, 21:08

Ja bym tam CVH nie wsadzał :-P lepszy kent ohv z mk1 i jaki sound daje, niewiele trzeba i też będzie mieć tyle koników co 1,6 cvh a moment obrotowy znacznie niżej jest :rotfl: A rozrząd ma bez hydraulicznych popychaczy które lubią sie psuć.
adi08 - 28 Mar 2006, 21:08

tak przy okazji... czy kolektory dolotowe w OHV i CVH są takie same? tzn czy średnice kanałów i rozstawy śruby są identyko?
xr2fun - 28 Mar 2006, 21:13

Ale laski popychaczy blokują obroty itd. itp. ADI kolektory są całkiem inne.
Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2006, 21:17

Mike tylko mało tego Kenta na rynku a do CVH części wbród .
Wiem że to pójście na łatwiznę bo sam bym pewnie wolał Kenta ;-)
ps: na CVH nie dam złego słowa powiedzieć . żeby nie było ;-)

xr2fun - 28 Mar 2006, 21:23

Żółwik Tuptuś napisał/a:
do CVH części wbród .
ps: na CVH nie dam złego słowa powiedzieć . żeby nie było ;-)

Już się kurczą w dobrych cenach- chodzi o tuning. A na CVH też złego słowa nie powiem mając 6lat doświadczenia

adi08 - 28 Mar 2006, 21:42

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Mike tylko mało tego Kenta na rynku a do CVH części wbród


wbród to jest jedynie w GB.... a tam ceny jak dla nas (albo dla mnie) kosmiczne :cry:

Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2006, 21:43

xr2fun - czyli niedługo z fordowskich zostanąnam tylko gówniane plastikowe Zeteki ? :|

heh poginasz CVH tyle co ja ( choćz tego co słyszęw modach jestem dalekooooooo za Tobą )

Adi08 - swego czasu nauczyłem sieże pierwszym etapem rasowania CVH powinien byćjego remont ( i to dokładny ) - do tej fazy nie potrzeba części z GB a daje ona zaskakująco dobre efekty . Co prwada jak to mawiają" apetyt rośnie w miarę jedzenia " :yes:

PumaRST - 28 Mar 2006, 22:01

Żółwik Tuptuś napisał/a:
swego czasu nauczyłem sieże pierwszym etapem rasowania CVH powinien byćjego remont ( i to dokładny )


tu sie wpełni zgodze z tobą oraz z przedmówcami, dobry remont CVH i można sie zdziwić.
Z własnego doświadczenia, miałem niezła (przez jakiś czas) xr2i 110KM potem jak sie skończyłą wyremontowałem CVH Turbo ale spiołem to na elektronice z wersji N/A i na kolektorze wydechowym od xr2i. I byłem w szoku jak to maleństwo zaczeło sie odpychać, choć układ korbowo-tłokowy był z silnika Turbo - odpreżony, to powiem że jeżdziło to do połowy 3 biegu lepiej niż dobrze dopreżone ale przyrżniete 110KM. Od góry 3 biegu zaczynało brakowac momentu, ale to inna historia.

Tak zdecydowanie uważam że dobrze zrobione CVH to zadżebisty silniczek a jak sie o niego bedzie dbało to pochula długo i bez problemowo.

herrkam - 29 Mar 2006, 11:26

Czyli reasumując CVH był to 1,6 w xr2 xr2i escortach xr3i??

wolę gaźnik czyli szukać starszych motorów??

xr2fun - 29 Mar 2006, 11:32

herrkam napisał/a:
Czyli reasumując CVH był to 1,6 w xr2 xr2i escortach xr3i??

wolę gaźnik czyli szukać starszych motorów??

CVH jest jeszcze w wersji 1,4 ( różnica tylko w pojemności i mocy ). 1,6 był też w "cywilnych" Escortach na gaźniku i wtrysku. Ja bym postawił na gaźnik bo odpada kombinowanie z instalacją elektryczną. Przeszukaj angielski Ebay trochę tam tego jest powystawiane ( gaźniki z kolektorami, wałki itd ).

PumaRST - 29 Mar 2006, 21:18

jeszcze spotkałem sie z CVH 1,3 w escorcie MK3 (chyba sie nie pomyliłem - tym do 84/85 roku)
MikeB4 - 29 Mar 2006, 21:38

Cvh napędzał nawet Forda Sierre (1,6 cvh) i występował też w wersji 1.9 w amerykańskim Escorcie. A ja bym szukał sobie kenta :-P
Żółwik Tuptuś - 30 Mar 2006, 09:37

Herrkam - w takim razie szukasz 1.6 CVH z fiesty mk2 XR2 ( escorty nie miały gaźnikowego 1.6 CVH o mocy 96 KM , wersja XR3i miałą od razu wtrysk )
Zapomnij o tym CVH z amerylańskiego escorta - nie pasuje na skrzynięod CVH i jest na wielopunkcie .

ps : Mike a ja bym wolał dwie osiemnastoletnie żony zamiast jednej 36-cio letniej ;-)

odyniec - 1 Kwi 2006, 05:55

PUMA napisał/a:
jeszcze spotkałem sie z CVH 1,3 w escorcie MK3 (chyba sie nie pomyliłem - tym do 84/85 roku)

do '86 byly robione ohv (czy jakos tak) w 1300 a potem byly robione juz cvh.
te 1300 to fajne zabawki byly ;]

squadak - 8 Kwi 2006, 22:55

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Herrkam - w takim razie szukasz 1.6 CVH z fiesty mk2 XR2 ( escorty nie miały gaźnikowego 1.6 CVH o mocy 96 KM , wersja XR3i miałą od razu wtrysk )

mylisz sie, Escorty mk3 w latach 81 - 82 mialy gaznikowe 1.6 CVH, w dodatku w dwoch wersjach: z dwugardzielowym weberem i 96 KM oraz z dwoma weberkami i 110 KM

Żółwik Tuptuś - 9 Kwi 2006, 09:15

squadak napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Herrkam - w takim razie szukasz 1.6 CVH z fiesty mk2 XR2 ( escorty nie miały gaźnikowego 1.6 CVH o mocy 96 KM , wersja XR3i miałą od razu wtrysk )

mylisz sie, Escorty mk3 w latach 81 - 82 mialy gaznikowe 1.6 CVH, w dodatku w dwoch wersjach: z dwugardzielowym weberem i 96 KM oraz z dwoma weberkami i 110 KM


masz racje . Ale osobiście nigdy takich nie widziałem ( z podwójnymi Weberami to nawet w niektórych katalogach nie występują ) więc uznałem je za niemożliwe do zdobycia w polsce .

squadak - 11 Kwi 2006, 15:18

Żółwik Tuptuś napisał/a:

masz racje . Ale osobiście nigdy takich nie widziałem ( z podwójnymi Weberami to nawet w niektórych katalogach nie występują ) więc uznałem je za niemożliwe do zdobycia w polsce .

zgadza sie, sa ciezko dostepne, chociaz ta slabsza wersje kiedys ogladalem w celu kupna, ale byl w oplakanym stanie a gosc nie chcial zejsc z ceny ;)

noxx - 11 Maj 2006, 00:31

e tam trudny do zdobycia ja mam taki i aqrat na sprzedaz :) taki z escorta w wersji 96 PS :) ma taką wyczesaną naklejke CVH XR3 :D :P
mpom - 9 Lis 2007, 18:19

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=27592

prosze o rade czy spasuje do mk1 z 83 r??

[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 18:19 ]
jak tak czy duzo tzreba przerabiac??

diodalodz - 9 Lis 2007, 18:50

jak bedziesz miał cała mk2 to da się wsadzić w bude do mk1 tylko trzeba mieć spawarkę i troche pomysłów . Laskosz wkładał ten silnik i Żółwik tuptuś .
mpom - 9 Lis 2007, 21:01

to suuper bede mial cala troche roboty bedzie z silnikiem cos tam cieknie ale to do zrobienia zobaczymy w niedziele sie okaze co to dokladnie jest
a jakies wskazowki co do wygladu?? jak moghe poznac cxzy to napewno jest xr2 mk2 jak silnik mniej wiecej wyglada?? moze znacie kogos z wawy kto mogl by pojechac ze mna i zobaczyc??

xr2fun - 9 Lis 2007, 21:10

Wbij zdjęcia jak nikogo nie znajdziesz a dowiesz się co jest grane - bez gwarancji, że wszystko chodzi - tego na foto nie widać!
mpom - 9 Lis 2007, 21:19

kurcze wlasnie mam problem bo koles jakis wolny jest prosze go o zdjecia a ten mi pisze zebym przyjechal zobaczyc ...i wolno na maile odpisuje..jak beda dzsiaj to dam znac jeszcze
MikeB4 - 9 Lis 2007, 22:20

silnik wygląda tak że wystaje z niego aparat zapłonowy tuż nad skrzynią biegów ;-))

http://www.xrtwo.com/cars/mikerowbotham/car4.jpg
http://www.xrtwo.com/cars/markwhittam/car4.jpg
a bardziej fabrycznie tak
http://www.xrtwo.com/cars/kevinfowler/engine.jpg

i taka duża w porównaniu do silników Mk1 pokrywa zaworów

diodalodz - 9 Lis 2007, 22:34

możliwe ze to XR jednego z naszych dawnych warszawskich klubowiczów .
mpom - 10 Lis 2007, 00:16

tak mozliwe fiesta nalezy do przyczyna jest zalogowany na forum.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group