Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 7 Maj 2006, 18:52 |
Spreżyny , Zawieszenie , Zawias , Podwyższenie ,Podniesienie |
Autor |
Wiadomość |
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2004, 22:47 Spreżyny , Zawieszenie , Zawias , Podwyższenie ,Podniesienie
|
|
|
Mam problem
Moja Fieścina jest obniżona o 60mm i twarda jak diabli. Jeżdzi się zajebi.... ale jednak mam małe problemy. Już pare razy się zawiesiłem i miałem przycierki (szczególnie tyłem) :( Chciałbym ją troche podnieśc z przodu o ok 20-30mm i ewentualnie troche usztywnić z tyłu tylko nie wiem jak to zrobić nie dużym kosztem. Zawieszenie jest marki Bilstein ale nie jest kręcone. Taką ją kupiłem. Jak macie jakieś rady to walcie śmiało
Dzięki bardzo.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Sie 2004, 23:27
|
|
|
No to masz problem - musialbyś do swego modelu wyrwac kompletne zwieszenie od XR2i ze wzgledu na to ze posiadasz krotkie sprezyny i krótkoskokowe amorki (same sprężyny nic ci nie dadzą). |
_________________
|
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2004, 23:53
|
|
|
sprężyny jak sądzę masz progresywne- czyli część spręzyny ma gęściej ułożone zwoje np. na dole. Tam pakujesz gumy usztywniające dostępne w sklepach motoryzacyjnych (ok 5zł sztuka) i wtedy sprężyna w tym miejscu nie bedzie sie uginać i autko będzie troszkę wyżej stało i trudniej będzie zahaczyć..... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Sie 2004, 23:59
|
|
|
Hehehehe, z tymi gumami to jest tak jak z tymi klamrami do obniżania/ściskania sprężyn - dobre ale nieefektywne na dłuższą metę |
_________________
|
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 00:15
|
|
|
czemu nieefektywne? znam wielu ludzi którzy wmontowują te gumy do sportowej zawiechy, która niby jest twarda i super, ale na zachodnich drogach, a u nas niestety nie daje sobie rady.... nawet w katalogu D&W są one do kupienia itd- czyli nie jest to patent polskich tjuningowów...
chociaż klamry widziałem w katalogu MHW ale pełniące rolę "podwyższacza"... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 06:13
|
|
|
WITam...
Nie wkłądaj nic między zwoje spręzyny bo to wiocha straszna... lepiej kup podkładke gumowa i włóz pod spręzyne... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 09:53
|
|
|
no jak pod sprężynę? przecież sprężyna musi siedzieć w gniezdzie.
zresztą niech robi co chce, ja proponuje mu gumy sam takie mam i wielu ludzi jezdzi na tym w naprawdę dobrych autkach (oczywiście w połączeniu z ze sport zawiasem) |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 10:02
|
|
|
najlepiej kupić używane seryjne sprężyny,koszt znikomy 20-30 za sztuke więc nie bedzie szkoda jak nie podpasi.a amory moim zdaniem bedą seryjne,nie jakieś mega krótkie,bilstain też robi zwykłe amory. |
|
|
|
|
2pet [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 12:13
|
|
|
jak chce miec twardy zawias to niech włoży gumy (ale tez musi sie liczyć z tym ze inne cześci moga nie wytrzymac np.gumy na wahaczu) a jak chce mieć mięką pupe to nowe spręzynki a to koszt 90-120 szt.
Nie zaszkodzi mu jak kupi sobie 4 gumy po jednej i spóbuje wtedy bedzie
wiedział naj lepiej co chce!!! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 15:25
|
|
|
DŻEJKU napisał/a: | no jak pod sprężynę? przecież sprężyna musi siedzieć w gniezdzie. |
No to wkaładasz podkłądke gumowa... spręzyna siedzi w gumie, a guma w gnieśdzie... wszystko jak trzeba... dajesz podkladke 1cm, auto podnosi sie o jeden cm... gdyby tak łatwo szło w drugę stronę... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 16:37
|
|
|
.mat. napisał/a: | najlepiej kupić używane seryjne sprężyny,koszt znikomy 20-30 za sztuke więc nie bedzie szkoda jak nie podpasi.a amory moim zdaniem bedą seryjne,nie jakieś mega krótkie,bilstain też robi zwykłe amory. |
Jeżeli była z niemiec przyprowadzona w takim stanie to nie sądze zeby niemiec sie bawił tylko ze sprężynami. |
_________________
|
|
|
|
|
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2004, 20:07
|
|
|
Mój kolega patrzył i powiedział że jest raczrj wszystko zmienione. Tak samo wavkacze są Bilstein'a. Te podkładki pod sprężyne też są do dostania w wielu miejscach czy trzeba troche poszperać? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2004, 06:03
|
|
|
Ta podkłądka to guma pod spręzyne od Skody (taka pasuje do Mk1 - a jak nie to od innego auta gdzie pod spręzyną są grubsze gumy) i kosztuje ze 5 zeta ;-) - sprawdzona już w nie jednym aucie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2004, 09:42
|
|
|
Joe,powiedz jakąwysokość mająte gumy z skody,bo mi by sie coś podobnego przydało do założenia sprężyn z escorta :> |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2004, 14:43
|
|
|
Jak bede w najbliższym czasie w sklepie i bede mieć ze sobią suwmiarkę to zmierze i zapodam na Forum... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sie 2004, 23:03
|
|
|
JOe,a tak na oko to bedą podnosiły o 2cm ?? no i pytanie do fiestowców mk1/2 czy moge gume tą mocującą sprężyna dać na dole tam gdzie sprężyna leży na belce,znaczy na kielich w belce ?? |
|
|
|
|
demolek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sie 2004, 15:39
|
|
|
Przypadkiem mam seryjne amory i speżyny do Xr2i - mozemy sie wymienić sztuka w sztukę |
|
|
|
|
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sie 2004, 18:35
|
|
|
A sporo siedzi niżej w xr-ce?
Jak też nisko to można pomysleć.
Ja ma koła 185/55 R14 z przodu nie da się włożyć palca między koło a nadkole ale dore jest to że nić nie obciera. Tylko twardo |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 20 Sie 2004, 20:05
|
|
|
no niestety seryjna zawiecha od XR 2i stoi dość wysoko - tam włożysz całą rękę... |
_________________
|
|
|
|
|
micał1bolo
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 44 Dołączył: 18 Sie 2004 Posty: 48 Skąd: pszczyna
|
Wysłany: 22 Sie 2004, 22:45
|
|
|
podobno fajne są amory od fiesty disel są twardsze a monyują je do benzyniaków stoji niezawysoko tak wsamraz |
|
|
|
|
|