Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
8 Cze 2006, 09:29
Silnik : ślizga się rozrusznik
Autor Wiadomość
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2005, 08:51   Silnik : ślizga się rozrusznik

a wiec objaw jest taki, od czasu do czasu gdy zapalam samochod kreci rozrusznikiem ale niestety nie zapala. zmuszony jestem zastosowac zapalanie 2, 3 krotnie i wkoncu zaskakuje. moim zdaniem cos sie tam ze soba niezazębia i slychAC tylko swist krecącego się rozrusznika (bez silnika - brym brym, jak zrobi brym brym to zapala no problemo, wiec swiece, przewody i inne odpadaja).

pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 26 Gru 2008, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2005, 10:21   

To chyba coś z elektrowłącznikiem (bendixem) masz nie tegos. Trzeba rozebrać i zobaczyć. Innej rady nie ma.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2005, 11:37   

ślizga sie bendiks . tryb rozrusznika zbudowany jest ze specjalnego łożyska które obraca sie w jedna strone swobodnie a w druga zazębia . No i niestety u ciebie sie śliza hehe u mnie tez ale narazie to olewam bo problem jest tylko rano i za 2-3 razem łapie . Gorzej jest zima :(
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 8 Sie 2005, 16:28   Re: problem z rozrusznikiem - chyba;/

tylko bendix - zgadzam sie z diodalodz i coccolino hmm pamietam jeszcze to z czasow malacza hehe pozdro
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2005, 19:24   

hm z tego co sie znam na samochodach to bendix a elektrowyłącznik to 2 różne rzeczy .
 
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2005, 22:57   

diodalodz napisał/a:
hm z tego co sie znam na samochodach to bendix a elektrowyłącznik to 2 różne rzeczy .

Nie w tym przypadku :D
... a z resztą ... powiedzmy elektro-mechano-włączniko-zatrybiacz :-P
Elektrowłącznik to coś co po spełnieniu pewnych warunków włącza jakiś obwód elektryczny np. jakiegoś urządzenia (np. wiatrak w chłodnicy). Bendix po podaniu napięcia na jego uzwojenie włącza obwód zasilania rozrusznika, a więc jest w pewnym sensie elektrowłącznikiem, a że przy okazji wysuwa zębatkę to szczegół ;)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2005, 23:56   

ale to własnie zebatka sie ślizga :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2005, 07:02   

Ustalmy pewne fsakty...
Elektro-włącznik to ta mała część rozrusznika (ten mniejszy walec z boku) jego zadanie to w chwili podania napięcie wysunięcie bendixa (dosunięcie go do wieńca zembatego koła zamachowego) a w chwili kiedy nastąpi pełne zazebienie elementów włacznie rozrusznika...
Natomaiast bendix to rodzaj sprzegiełka czy jak by to nie zanwać chodzi o to że jest to trybik tak zbudowany, ze rozrusznik nim kręcąć zazębia o koło zamachowe i kręci silnikiem, w chwili kiedy silnik zasakoczy - wiadomo zaczyna się kręcić szybniej i przyśpiesza bendiź który się kręci jeszcze szubciej niż napędzający go rozrusznik, co powiduje wyzębienie się mechanizmu i połaczenie zostaje zniesione...

Jeżeli słyvchać warkot rozrusznika to oznacza ze zembnik został wysunięty prawidłowo (bo włacza sie rozrusnik - to jest proste jak pała - rdzen, który wyciąga zembnik i końcowym połozenie robi zwarce na 2 seztykach i rozrusznik się włacza) i problem lezy w samym zębniku który nie przenosi napędu...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2005, 11:44   

dokładnie TAK to próbuje przekazać od 2 oststnich postów
 
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2005, 14:14   

ok. dzieki bede sie zabieral za rozbiorke.oblukam temat i zobacze co tam jest. mam jeszcze prosbe, moze ktos podeslac jakies skany z ksiazki serwisowej - jak to wszystko tam dziala i jest zmatowane. habit_m@wp.pl jakby ktos mial.

pozdrowienia

[ Dodano: Sro Sie 10, 2005 09:38 ]
moze to bedzie istotne, zapomnialem dodac, ze jak bryka jest zimna to zapala bez problemu, a jak gdzies podjezdzam i gasze na chwile to objaw opisany wyzej - mocno sie nasila.

pozdrowienia

[ Dodano: Pią Sie 19, 2005 13:02 ]
a wiec tak, rozbiorka i wyczyszczenie rozrusznika (bendyksa itd) w benzynce pomogla jak reka ujal.

ps. w sobote wykonalem naprawe, a w poniedzialek stala sie straszna rzecz - rozbilem moja fiestunie:( no ale nic juz ja w miare wyklepalem - jezdzic naraszie bede, a jak bede mial kesz i czas to oddam do profesionalisty. teraz biore sie za tydzien za czyszczenie i smarowanko alternatora bo cos ciezko chodzi, zwlaszczas bo stluczce, pekla mu plasatikowa obudowa i musze to posklejac:) narazie
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:08   

Ciekawe. Wymieniłem bendix na nowy firmy magneti-marelli i efekt taki sam jak kolega opisuje.. Co mam kupic oryginalny boscha?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:19   

habit_m napisał/a:
moze to bedzie istotne, zapomnialem dodac, ze jak bryka jest zimna to zapala bez problemu, a jak gdzies podjezdzam i gasze na chwile to objaw opisany wyzej - mocno sie nasila.
jeśli chodzi o ten problem to powinno pomóc wymienienie tulejek na wirnikui przeczyszczenie samego wirnika.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK4] Sprzęgło - ślizga się.
jakby pedał nie odbijał do końca?
Kadzax Mechanika 33 15 Mar 2012, 13:27
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.