Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:50
moja hybryda 1.3 :]
Autor Wiadomość
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2004, 18:18   moja hybryda 1.3 :]

witam,chce sie pochwalić :]
kupiłem dziś bardzo okazyjnie silnik z escorta 1.3 1992rok na wtrysku,prawie kompletny:],chce go wsadzić do mojej mk2,niby nic trudnego,ale nie do końca:]
teraz pewnie kilka osób mi napisze,mat tyle gadasz,ze żeliwniaki są do dupy to po co sam kupiłeś takiego,otóż już spiesze donieść,ze na jako takiego cvh musiałbym wydać 3 razy tyle[conajmniej] ile dałęm za tego hcs'a,lub endure,sory nie rozróżniam tych prawie identycznych silników :D
cała operacja dla większości zapewne wydaje się trywialna,ot odkręcić stare 1.1 na gaźniku i przykręcić 1.3 i do niego przykręcić gaźnik,otóż operacja nieco się komplikuje,zwłaszcza jak chce się założyć zwykły zapłon :].
plan jest taki:
-do bloku z 1.1 wkładam wał , korby tłoki z 1.3,blok z 1.1 potrzebuje,bo 1.3 wtryskowy ma inne mocowanie aparatu zapłonowego,blok oczywiście lekko szlifne,żeby progu nie było:]
-do bloku z 1.1 mk2 zakładam głowice z 1.1 mk1 gla,bo ona ma duże zaworki :] takie jak kent 1.6 stary :],głowica już została solidnie rozwiercona
-do głowicy gla zakładam kolektory z mk2 i gaźnik motocraft vv i 2 rurke kolektora z 1.0 mk2
-wałek rozrządu bedzie też z 1.1mk2 :]
-pompe wodną z escorta,bo fajnie ma wyprowadzenie jedno prosto z pompy,nie ma takiego 3nika jak mk2:]
jeszcze dopełnie to miskąolejową z escorta i pokrywką zaworów z escorta.
to chyba tyle,wydawało mi się,że bedzie bardziej zamieszane,a tu w sumie prosto to wygląda :D

a teraz troche fantazji :D kumpel ma taką głowice jak ja z 1.1 gla i w silniczku 1.1 mk1 dość mocno modyfikowanym,ale jak sam przyznaje to ja więcej przerobiłem moją głowice,moim zdaniem niewiele więcej sie ją da rozwiercić,wracając do tematu,mierzył moc swojej 1.1 i wyszło mu 62KM,więc jestem pełen optymizmu i myśle,że koło 75KM powinno mi sie udać wycisnąć z tej hybrydy :D a moze nawet 80KM :D :D:D:D zobaczymy,mam w planie odwiedzić hamownie,ale to wszystko zależy,czy uda mi sie wszystkie modyfikacje skończyc :]
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2004, 19:18   

a niby czemu żeliwniaki są do dupy :?:
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2004, 22:38   

hehehe:D
bo:
-są ciężkie,bo są żeliwne
-mają tylko 3 podpory wału co skutecznie uniemożliwia znaczne podniesienie mocy
-mają wałek w bloku co też jest rozwiązaniem które skutecznie uniemożliwia wkręcanie na wysokie obroty

mógłbym jeszcze pisać długo,ale napisze krótko :D ten silnik powstał w 1976 na potrzeby pierwszej generacji fiesty,około 1989 roku wprowadzono wersje 1.3 która różniłą się od starej 1.1 skokiem wału większym o 10mm.wracając jeszcze do historii,w 1976 ten silnik nie powstał od zera,był modyfikacją kenta,zmniejszono średnice cylindrów z 80mm na 75mm usunięto 2 podpory wału korbowego[po to,żeby zmnijszyć zużycie lapiwa,bo podobno mniejsze tarcie jest :D ] i ustawiono zawory pod kątem 15stopni do pionu[kent miał idealnie pionowo].z zewnątrz silniki valencia[valencia to w sumie hcs/endura,tyle,ze w pierwotnej formie czyli 1.0 i 1.1 stosowane w mk1 i mk2,choć w fiescie mk2 1.1 firefly można też spotkać bardzo żadki silnik 1.1 cvh,ale było ich bardzo mało] i kent dla niewprawnego obserwatora są identyczne.cofając się jeszcze dalej w czasie znajdziemy protoplaste kenta,który wiele się nie różnił od niego,z tym,ze też miał 3 podpory wału,jesteśmy gdzieś w okolicy lat 50tych poprzedniego wieku :D już chyba rozumiesz,że żeliwniaki są troche przestarzałe,ich konstrukcja jest tak prosta,że osiągają przebiegi rzędu 400-500tys km[mk1 i mk2 potem chyba ford sie skapował,ze za dobre silniki robi :D i celowo zaczął stosować gorsze materiały] i każdy mechanik posiadający młotek i podstawowy komplet kluczy naprawi taki silnik.
dla przykłądu jeżeliby szukać poprzednika np.cvh to nic zabardzo nie znajdziemy,fakt,ze był pinto z wałkiem w głowicy i aluminiową głowicą,ale nazywanie go prekursorem cvh byłoby naciąganiem troche prawdy,bo cvh został skonstruowany od porstaw,nic z niczego nie zapożyczano i ideą tego silnika była kulista komora spalania [Compound Valve Hemispherical],silniczek ten opracowano w USA[wszystkie stare silniczki forda powstawały w Wielkiej Brytanii] w połowie lat 70tych,czyli można powiedzieć,ze jest jakieś 20 lat bardziej zaawansowany niż żeliwniaczki :D
ot nasz zeliwniaczek jest konstrukcją wręcz archaiczną,powinien być tylko w muzeum spotykany,ale ma jedną dużą zalete,jest extremalnie tani w produkcji,przez co zarazem bardzo niedokładnie wykonany
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 22:57   

ale mi ford wała zasadził,a dokładniej wałą na 5podporach,zostałem bez słów po zdjęciu miski olejowej,cofam częśc tego co pisałęm wyżej,aż mi głupio teraz.
na osłodzenie swojego wygłupu pokaże jaką głowice do tego założe :D
głowica ta ma zaworki ssące 38.2mm a wydechowe 29mm,dla porównania standardowa z 1.3 ma zaworki 33mm i 29mm i pomyśleć,ze ta głowica z zdjęcia jest z mniejszego silnika,a mimo to posiada większe zawory,jako ciekawostka podam,że jest z 1977roku,czyli z 2giego roku produkcji fiesty na świecie :]

edit:zmieniam miejsce fotek :D
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Yoshimitsu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 23:25   

Witam

Ja tylko z prozba zebys dawal na forum mniejszej rozdzielczosci fotki bo ta 3 dni mi sie chyab otwierazla :D
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 23:55   

e, szybciutko sie otworzyla u mnie :wink:
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2004, 22:36   


to mój blok z wtryskowego 1.3 przerobionego na gaźnik :D znaczy dorobione mijesce do zamocowania rozdzielacza :D nie wygląda ładnie,ale jest tak jak powinno być,to białe to żywica epoksydowa,zalałem nią spaw,żeby było super pewne trzymanie :D

edit:zmiana miejsca fotek
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
van81
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2004, 22:45   

Mat to mocowanie będzie działać :shock: jak ty to zrobiłeś ??
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2004, 23:29   

wiem,nie wygląda dobrze,ale nie jest złe,czy da rade to zobaczymy.
do bloku dospawałem kawałęk rury[znajomy spawasz dospawał tak dokładniej] a ja spaw zalałem żywicą,bo ja mam taką manie,ze jak sie coś dobrze trzyma to ja to i tak poprawiam ;)
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sie 2004, 22:17   


a tak wygląda blok od dołu z powkładamyni szklankami,na zawory ssące założyłem szklanki 21,5mm a na wydech 23,5mm większe szlkanki minimalnie zwiększają czas otwarcia.na zaworach ssących nie potrzebuje większego czasu otwarcia,bo moje są ogromne,natomiast wydechowe są troche za małe w stosunku do ssących,dlatego założyłem tam większe szklanki

edit:zmiana miejsca fotek
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sie 2004, 22:21   


rozrząd poskładany.wałek rozrządu założyłem z mk2,jeżeli chodzi o czasy otwarcie i wznios jest identyczny z tym z 1.3,jednakże głowica z mk1 którą montuje ma inaczej ustawione zawory i dlatego potrzebuje starszy wałek.chciałem zwiększyć wznios wałka o 1mm,ale nie miałem dość czasu.warta uwagi jest pompa znacznie lepsza niż ta z mk2,ma lepszy wirnik i wyprowadzenie na wężyk do zbiorniczka wyrównawczego,jedynie bede musiał przerobił połowe węży układu chłodzenia
,to mały mankament :D

no i poskładany prawie cały dół silnika.blok silnika wymagał małej modyfikacji,pierw musiałem nawiercićdziure na rozdzielacz,a potem 3 dziurki na kanały wodne,tak,żeby wszystko idealnie działało,głowice też nawierciłem,bo boje sie czy bedzie wystarczająco dobrze odbierać ciepło z silnika,z tymi dodatkowymi dziurkami bedzie wypas :D

edit:zmiana miejsca fotek
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sie 2004, 22:45   

jeszcze jedna uwaga o 1.3,moje stare 1.1 jest wykonane z znacznie lepszego żeliwa,nie dość,że dużo twardsze to jeszcze jest go znacznie więcej,ech u mnie ford ma za to znacznego minusa.to samo tyczy się zębatek i łańcucha rozrządu :?
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sie 2004, 22:11   


nawiercone dodatkowe kanały i poszerzone seryjne w mojej głowicy :D troche brudna,ale już nie długo :twisted:

a to dół silnika złożony,brzydko wyszłą ta farba,w rzeczywistości wygląda łądniej :D
tą piłą po prawej na dole modyfikowałęm głowice :wink:

edit:zmiana miejsca fotek
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16 Sie 2004, 08:26   

.mat. napisał/a:

a tak wygląda blok od dołu z powkładamyni szklankami,na zawory ssące założyłem szklanki 21,5mm a na wydech 23,5mm większe szlkanki minimalnie zwiększają czas otwarcia.na zaworach ssących nie potrzebuje większego czasu otwarcia,bo moje są ogromne,natomiast wydechowe są troche za małe w stosunku do ssących,dlatego założyłem tam większe szklanki

Przepraszam bo nie rozumiem. Co ma wysokość szklanki do czasu otwarcia zaworu?
_________________
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sie 2004, 09:57   

to jest średnica.
odnośnie czasu otwarcia to chyba serio się troche rozpędziłem,chodizło mi o to,że im większa średnica szklaneczki tym dłużejbedzie sie stykać z wałkiem i zaraz założyłem,że minimalnie dłużej bedzie otwarty zawór.teraz widze,ze to rozumowanie jest słuszne tylko w pewnych przypadkach,np. w takim:

i o coś takiego mi chodziło.

edit:zmiana miejsca fotek
Ostatnio zmieniony przez .mat. 29 Sie 2004, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16 Sie 2004, 10:09   

Przykro mi ale dalej nie mogę się z tobą zgodzić. Niezależnie od średnicy szklanki krzywka zawsze będzie się stykać z szklanką w tym samym miejscu . Według mnie na czas i wielkość otwarcia zaworu ma wpływ wysokość i szerokość krzywki wałka rozrządu
_________________
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sie 2004, 13:19   

moje rozumowanie nie jest do końca błędne,ale w dobrze zaprojektowanym silniku zwiększenie średnicy szklanki nic nie da.niestety nie sprawdziłem tego jeszcze,dziś zrobie test na bloku z 1.1.
kombinowanie z średnicą narodziło się gdy zauważyłem,że ford w tym moim 1.3 założył 5 szklanek o ok 1mm niższych od pozostałych 3 , natomiast w moim 1.1 były 2 różniące się od pozostałych więc z tych z 1.1 i 1.3 poskładałem coś symetrycznego,mniejsze na ssaniu[te z 1.1]i większe na wydechu[z 1.3]
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2004, 20:54   

.mat. napisał/a:
to jest średnica.
odnośnie czasu otwarcia to chyba serio się troche rozpędziłem,chodizło mi o to,że im większa średnica szklaneczki tym dłużejbedzie sie stykać z wałkiem i zaraz założyłem,że minimalnie dłużej bedzie otwarty zawór.teraz widze,ze to rozumowanie jest słuszne tylko w pewnych przypadkach,np. w takim:

i o coś takiego mi chodziło.


Nie wiem czy zaskoczyłeś Mat że poprzestawiałeś sobie rozrząd...
Na rysunku z lewej krzywka nie dotyka jeszcze do szklanki... wiec zawór jest zamknięty... kiedy do niego dojdzie gwałtownie go otworzy... potem dośc szybko go zamknie... a na rysunku z prawej, masz wiekszsz sklaneczke i krzywka w tym samym połozeniu już OTWIERA zawór... czyli punkt otwarcia bedzie inny niez w pierwszym przypadku... zawur wcale sie szerzej nie otworzy tyle ze otworzy sie wczesniej, zamknie pózniej, a cały proceds bedzie trwał dłużej i bedzi eberdziej płynny niż w przypadku z lewej strony...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sie 2004, 22:30   

Cytat:
...zawur wcale sie szerzej nie otworzy tyle ze otworzy sie wczesniej, zamknie pózniej, a cały proceds bedzie trwał dłużej i bedzi eberdziej płynny niż w przypadku z lewej strony...

no o to mi chodziło,pisałem,ze minimalnie sie zwiększy czas otwarcia,bo sie minimalnie wcześniej otworzy i minimalnie wcześniej zamknie :D czyli bedzie otwarty dłużej :D
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17 Sie 2004, 12:33   

JoeMix napisał/a:
.mat. napisał/a:
to jest średnica.
odnośnie czasu otwarcia to chyba serio się troche rozpędziłem,chodizło mi o to,że im większa średnica szklaneczki tym dłużejbedzie sie stykać z wałkiem i zaraz założyłem,że minimalnie dłużej bedzie otwarty zawór.teraz widze,ze to rozumowanie jest słuszne tylko w pewnych przypadkach,np. w takim:

i o coś takiego mi chodziło.


Nie wiem czy zaskoczyłeś Mat że poprzestawiałeś sobie rozrząd...
Na rysunku z lewej krzywka nie dotyka jeszcze do szklanki... wiec zawór jest zamknięty... kiedy do niego dojdzie gwałtownie go otworzy... potem dośc szybko go zamknie... a na rysunku z prawej, masz wiekszsz sklaneczke i krzywka w tym samym połozeniu już OTWIERA zawór... czyli punkt otwarcia bedzie inny niez w pierwszym przypadku... zawur wcale sie szerzej nie otworzy tyle ze otworzy sie wczesniej, zamknie pózniej, a cały proceds bedzie trwał dłużej i bedzi eberdziej płynny niż w przypadku z lewej strony...

Oczym wy mówicie ?? Możecie mieć szklanki o średnicy nawet pięć centymetrów i jeżeli będzie ten sam wałek to nic to nie zmieni
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mk8] będzie mocna miękka hybryda 1.0 ecoboost
Wojtek Wawa Hyde-Park 2 28 Mar 2019, 18:22
msky
Brak nowych postów [MK7] Na sprzedaż Turbo Hybryda 267 koni i 360 nm
Moment Sprzedam 4 18 Sty 2017, 10:21
Moment
Brak nowych postów [MK4] moja MK IV
grzes87 Nasze auta 68 8 Lut 2014, 10:56
grzes87
Brak nowych postów moja fiesta...
Gość Tuning stylistyczny 36 24 Gru 2005, 11:49
_-MoKrY-_
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Moja Fiestka :)
Kacper Tuning stylistyczny 10 27 Sie 2005, 23:24
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.