Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Odciecie zaplonu i odpalanie na przycisk...
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Lip 2005, 20:12   Odciecie zaplonu i odpalanie na przycisk...

Witam... mam przygotowane juz prawie wszystko... ale nie wiem ktore kable odpowiadaja za zaplon a ktore za rozrusznik... bo plan jest taki zeby przelacznik od zaplonu umiescic w takim miejscu zeby uniemozliwic rozruch w razie kradziezy... a przycisk od rozrusznika zeby byl na miejscu regulacji switel... a kluczyk bedzie sluzyl tylko do zwalniania blokady kierownicy... i czy ktos z was wie moze ktory kabel jest do czego...??? :)

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc...
_________________

 
 
 
xeper
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lip 2005, 19:54   

w odciecie zaplonu wepnij sie gdzies glebpoko pod deska zeby nie bylo latwego dostepu a mozesz to zrobic w taki gruby czarny kabel od stacyjki

[ Dodano: Sro Lip 06, 2005 19:56 ]
i nie zapomnij o przekazniku bo spalisz wlaczniki
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Lip 2005, 20:00   

no wlasnie mam taki zamiar umiescic przelacznik od zaplonu w dziwnym miejscu... a przekaznik bedzie ten orginalny bo poprostu odetne przewod od stacyjki i podlacze pod "pstryka" ale czy napewno ten czarny kabelek wystarczy zeby nie miec zaplonu bo na elektryce sie az tak dobrze nieznam...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 8 Lip 2005, 19:07   

Poprostu odłącz go i sprawdz ;)
A gaszenie będzie kluczykiem :?:
Też u siebie coś takiego chciałem zrobić, tylko żeby zapalać i gasić jednym przyciskiem :twisted:
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
xeper
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2005, 21:27   

wsadz przekaznik bo spalisz guzik
 
 
Bartsun
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2005, 21:28   

czy tkos moglby jakis schemat w paint'cie zrobic??

jaki przekaznik? gdzie go wsadzic?
pozdr
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Lip 2005, 21:55   

A wiec tak mowie juz jak to ma byc... jeden przycisk jest od wlanczania zaplonu a drugi od odpalania... a zeby zgasic silnik trzeba bedzie trzeba "pstryknac" ten pierwszy na polozenie 0... i powtarzam jeszcze raz ze chce odciac przewody dochadzace do stacyjki i podlaczyc pod przyciski tylko jak spostrzegl dobrze Bartsun potrzebuje schematu.... wiec przekaznik dodatkowy raczej nie bedzie potrzebny bo wszystko bedzie szlo przez oryginalne przekazniki...

Pozdrawiam i prosze o pomoc... :)
_________________

 
 
 
Pablo 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 133
Skąd: Brzoza
Wysłany: 8 Lip 2005, 22:14   

Fordon wyłam blokadę kierownicy to wcale nie bedziesz potrzebował kluczyka !!! :hahaha: :hahaha:
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Lip 2005, 00:15   

Pablo napisał/a:
Fordon wyłam blokadę kierownicy to wcale nie bedziesz potrzebował kluczyka !!! :hahaha: :hahaha:


Blokada musi byc... i nie ma bata.... :D

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 20 Lip 2005, 23:39   przekaźnik

HEJ :P

..jeśli władujesz jakiś stycznik do rozruchu to musisz przed niego dać przekaźnik - kable które wykożystasz ze stacyjki wytrzymają - on bez przekaźnika - NIE :!:

POZDRAWIAM ;-) góral
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2005, 10:08   

Też miałem robić odpalanie na przycisk, ale po krótkiej analizie tego zagadnienia deczko się wystraszyłem. Wyobraźcie sobie taką sytuację:
Jedziemy z kimś (kimkolwiek). Nagle pasażer zaciekawiony przyciskiem pyta się:
- A co to jest? - i wciska przycisk w czasie jazdy. TRAAAACHHHHHH, PIERDUT - masakra ;-|
Rozrysznik sponiewierany dokładnie.

Można zrobić tak aby po 2 drugim wciśnięciu gasił silnik, ale trzeba zastosować mały układzik elektroniczny z przekaźnikiem - kupić go w sklepie (ciekawe czy jest coś takiego?), albo poszukać w necie schematu i zrobić samemu, ostatecznie zaprojektować i zrobić samemu.

POZDRO.
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2005, 10:44   

Powiem Panowie ze mnie zmobilizowaliscie do wysilku umyslowego
Musze usiasc ktoregos wieczora i opracowac schemat takiego wlacznika jak mam w Lagunie tzn bezpieczne odpalanie i gaszenie przyciskiem bez stresu o rozrusznik :D To by bylo to :D
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Lip 2005, 11:22   

No dobra a czy ktos potrafi dokladnie sprecyzowac jaki przekaznik bym potrzebowal... a dosiegac do przycisku bede mogl tylko ja... z reszta i tak jezdze najczesciej sam :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2005, 15:51   

Prosty ukłąd - Jeden przycisk nacisniety bardzo któtko włacza zapłon, przycisniety drugi raz (albo przytrzymany długo) uruhamia auto... jak już silnik pracuje to można wciskać do woli... drugi przycisk wyłącza zapłon (i jeśli pracyje to silnik też) jest do wykonia na 2 diodach i 3 przekaźnikach... jak dobrze pamiętam...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Lip 2005, 20:28   

Joe a mogl bys mi jakos to rozrysowac i podac jakie przekazniki(typ, rodzaj) itp. :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lip 2005, 09:27   

JoeMix napisał/a:
Prosty ukłąd - Jeden przycisk nacisniety bardzo któtko włacza zapłon, przycisniety drugi raz (albo przytrzymany długo) uruhamia auto... jak już silnik pracuje to można wciskać do woli... drugi przycisk wyłącza zapłon (i jeśli pracyje to silnik też) jest do wykonia na 2 diodach i 3 przekaźnikach... jak dobrze pamiętam...


Podejrzewam że bez kondensatora, rezystora i ewentualnie tranzystora się nie obędzie :?
Co do ich ilości i konfiguracji to trzeba podumać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lip 2005, 22:09   

3 przekaźniki (wszystkie od swiateł drogowych) i jedna lub 2 diody.. plus 2 pstyyczki - tyle... zadnej innej elektroniki w stylu kondesatory, tranzystory, oporniki... to układ elektryczny nie elektroniczny...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lip 2005, 23:13   

JoeMix napisał/a:
3 przekaźniki (wszystkie od swiateł drogowych) i jedna lub 2 diody.. plus 2 pstyyczki - tyle... zadnej innej elektroniki w stylu kondesatory, tranzystory, oporniki... to układ elektryczny nie elektroniczny...

Oczywiście jest to możliwe, ale to takie ... surowe (?) i :-/
Ja wolałbym jednak zapalać i gasić jednym przyciskiem, a żeby to funkcjonowało "gładko" i "bezboleśnie" powinno być na układzie elektronicznym.
Jak masz schemat tego "barbarzyńskiego" ;) układu o którym piszesz to wrzuć go do analizy (pewnie wykorzystuje kontrolkę ładowania akumulatora)... a nóż widelec ...
POZDRO.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Lip 2005, 07:04   

coccolino napisał/a:
Jak masz schemat tego "barbarzyńskiego" ;) układu o którym piszesz to wrzuć go do analizy (pewnie wykorzystuje kontrolkę ładowania akumulatora)... a nóż widelec ...

Schematu nie mam bo robiłem go na żywca... ale już wiesz prawie wszystko... jeden przekażnik od zapłony, drugi od właczenia rozrusznika a trzeci od wyłączenia wszystkego... Można to zrobić na jednym klawiszi, ale nie może być to taki zwykły gużicek on-off chwilony ,trzeba by założyć przycisk z 2 sekcjami w stnaie normalnym NC-NO a jak naciśniesz zeby się zmineiało miejscami... kiedyś take klawisze się nazywało typu ISOSTAT chyba...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marekw 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 54
Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 79
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Lip 2005, 12:33   

Fordon sorry,że się we wtorek nie odezwałem. Poczytałem posty i tak sobie luziska nie wzieli pod uwagę ze masz diselka. A to już nie tylko elektryka ,ale i jednak automatyka(elektronika) wchodzi w grę. Nikt nie podał co,jak i gdzie podłączyć. Także i ja nie potrafie choć troszkę nad tym posiedziałem. Co do projektu to OK, ale jezeli ma to mieć sens to musi byc zrobione na jednym przycisku.
_________________
SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ <<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [Mk3] Odciecie paliwa
Rosja Mechanika 5 26 Sty 2009, 19:50
drjanusz
Brak nowych postów Odciecie zapłonu w xr2i
dawid12112 Elektryka silnika 4 28 Paź 2015, 21:50
vegetagt
Brak nowych postów [MK3] ODciecie powyżej 2 tys obrotów
masska13 Mechanika 8 19 Cze 2010, 09:19
masska13
Brak nowych postów odcinka zaplonu
sodzior Elektryka 2 18 Gru 2007, 00:05
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.