Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
3 Maj 2006, 13:53
Filtr powietrza , Turbo , n/a
Autor Wiadomość
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 27 Cze 2005, 16:46   Filtr powietrza , Turbo , n/a

Chce się z wami podzielic niezwyłym dla mnie doswiadczeniem.Niezwykłym ..bo rzadko potrafi mnie coś tak zdziwic :D Na codzien uzytkuje Eśka z motorem 1800 16V -jako miejsko -trasowe auto. Absolutna seria !! bez gazu i jakiegokolwiek tuningu. Auto lubie za wysmienitą elastycznosć i niezłe przyspieszenie. W ostatni piatek wyruszajac w 400 km trase zaczepiłem o sklep i kupiłem nowy filtr powietrza WKŁADKA SERIA !! zdecydowałem się na wkładkę FILTRONA -cóz w wielu autach w rodzinie zakładamy ogólnodostepne filtrony.
Załozyłem na miejscu i ..w drogę. I tu niespodzianka ..to nie mój eśiek!!!! Jadę jakims wołem!!!TRAGEDIA redukuje biegi -czego normalnie nie robie ,ciągnę eśka na obroty .ŹLE JEST :-/ . najpierw pomyslałem że zatankowałem jakies nędzne paliwo i stąd ta zmiana dopiero w domu pokombinowałem że może ...filtr! Stary brudny filtr MANN-a leżał w bagazniku więc szybka zamiana -i znowu miałem brakując moment i przyspieszenie.
Panowie gdybym nie poczuł -nie uwierzyłbym -jak duza była różnica!!! :yes:
Montowałem w zyciu masę stożków do aut -rur dopowietrzających ,ale nigdy nie myslałem że taka różnica może być między złym a dobrym papierowym filtrem SERYJNYM!!
dziś kupiłem nowego MANNA (droższego o 10pln-ów)a nowiutki FILTRON powędrował do kosza NA ŚMIECI gdzie jego miejsce! Jeżeli jeżdzicie na filtrach FILTRONA zamiencie je na orginały forda lub jak ja na MANNA -i oby zmiana na lepsze była tak duza jak u mnie ;)
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 28 Cze 2005, 05:43   

To teraz w oparciu o ten wniosek pomyśl sobie jak wstawisz
taki filtr filtrona do turbo. Niby turbo zassie bez porblemu bo
jest napędzane spalinami to jak bezie większe obciążenie
na ssaniu turbiny to ona i tak i tak dostanie więcej spalin żeby
się rozpędzić. Problem w tym jednak że na ssaniu turbiny i
tłoczeniu powstanie taka różnica ciśnień że siła promieniowa
działająca na łożysko ślizgowe wirnika turbiny może się
nawet podwoić. Jaki z tego wniosek. Lepszy filtr powietrza
znaczy dłuższe życie turbiny. :)

Takie wnioski jak kolegi LOY`a powinny sie pojawiać częściej na forum
Wtedy nasza dbałość o auta byłaby zncznie większa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 08:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Filtr powietrza ST
kamil208 Mechanika silnika 1 2 Sie 2016, 21:07
Jondi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.