"Bulgoczący" płyn chłodniczy - uszczelka pod głowi |
Autor |
Wiadomość |
fabregas04
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 7 Gru 2022, 00:03 "Bulgoczący" płyn chłodniczy - uszczelka pod głowi
|
|
|
Cześć,
od pewnego czasu borykam się z problemem ubywającego płynu chłodniczego oraz jego bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym. Do tego ostatnio doszedł brak ciepłego nawiewu. Jeśli chodzi o poziom płynu na zimnym silniku to jest poniżej minimum. Natomiast na rozgrzanym silniku poziom wrasta do wartości pomiędzy min i max. Przy dolaniu płynu zaczyna pojawiać się bulgotanie a nawet parowanie spod korka.
https://drive.google.com/file/d/1Dnq7qd0mVkKRPi-yF1SUgqU5IFCXhqgx/view?usp=drivesdk
Pacjent to Fiesta 2009r 1.4 71kw LPG (fabryczna BRC). Wymieniłem do tej pory:
- pompę wody
- termostat
- obudowa termostatu
- zbiorniczek wyrównawczy
- wężyki
Dziwne jest to, że miała robione 3 próby co2 i dwie wyszły negatywne a jedna pozytywna ale tylko na LPG.
Zdarzyło się też, 2 razy przy wyprzedzaniu, że wywalało gaz. Byłem u gazownika, jednak wykluczył on problem z reduktorem (mimo, że nawet nie spojrzał pod maskę)
Czy w takim wypadku pozostaje tylko jedna diagnoza - uszczelka pod głowicą? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Gru 2022, 22:07
|
|
|
Po prostu trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie,,, jak dmucha z cylindra to będzie poza wartością normalną,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Gru 2022, 22:00
|
|
|
Odkopię, bo może się komuś przyda... reduktory brc często do 100kkm zdychają, czytaj uszkadza się membrana, jak ze zbiorniczka czuć gaz lub puszcza gaz podciśnieniem to jest winny reduktor, jeśli nie to silnik. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Gru 2022, 11:33
|
|
|
bardzo dobra uwaga. I zastosowałbym ją do wszystkich reduktorów, a nie tylko brc |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Gru 2022, 20:45
|
|
|
vegetagt napisał/a: | I zastosowałbym ją do wszystkich reduktorów |
generalnie tak, praktycznie nie, bo jeden puści bąka gazu, drugi zrzyga się płynem chłodniczym |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
fabregas04
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 8 Sty 2023, 18:16
|
|
|
Marcin napisał/a: | Odkopię, bo może się komuś przyda... reduktory brc często do 100kkm zdychają, czytaj uszkadza się membrana, jak ze zbiorniczka czuć gaz lub puszcza gaz podciśnieniem to jest winny reduktor, jeśli nie to silnik. |
To samo zasugerował mechanik, dlatego też udałem się do gazownika. Ten natomiast powiedział, że nie jest to wina reduktora mimo, że nawet nie zajrzał pod maskę...
Dodam, że na benzynie dzieje się to samo |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Sty 2023, 21:50
|
|
|
Jakieś 2msc temu podobną akcję miałem u szwagra w mk6 z tym samym silnikiem i skończyło się na wymianie silnika akurat w tym wypadku silnik dostał po dupie z braku oleju i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.
Sprawdź czy nie masz spalin w układzie chłodzenia (tester co) i ciśnienie sprężania. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 9 Sty 2023, 22:02
|
|
|
Marcin napisał/a: | i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.
|
No to jest ciekawa logika, zwłaszcza że kupując inny silnik z reguły tak naprawdę kupuje się kota w worku. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Sty 2023, 22:34
|
|
|
Mam sprawdzone źródło jeśli chodzi o forda, więc ryzyko było mniejsze. Druga sprawa to czas. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
fabregas04
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13 Sty 2023, 22:57
|
|
|
Marcin napisał/a: | Jakieś 2msc temu podobną akcję miałem u szwagra w mk6 z tym samym silnikiem i skończyło się na wymianie silnika akurat w tym wypadku silnik dostał po dupie z braku oleju i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.
Sprawdź czy nie masz spalin w układzie chłodzenia (tester co) i ciśnienie sprężania. |
No właśnie o to chodzi, że próby wychodzą negatywne
Jakby wyszły pozytywne odrazy brałbym się za ucg. Tutaj natomiast nie ma żadnych objawów oprócz bulgoczącego płynu. We środę jadę na sprawdzenie reduktora do innego gazownika. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Sty 2023, 19:10
|
|
|
a co oni sprawdzają w reduktorach?
Wg mnie to zakręcić butle w bagażniku, wyjeździć resztę gazu(to, co zostało w przewodach) i pojezdzic troche na benzynie.
Jak się naprawi to winowajca znaleziony |
|
|
|
|
fabregas04
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24 Lip 2023, 22:20
|
|
|
Cześć, odświeżę temat - może komuś się przyda - winowajcą okazał się reduktor |
|
|
|
|
|