| Przeróbka zapalniczki "po zapłonie" | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | spiochu   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 49
 Dołączył: 02 Kwi 2014
 Posty: 50
 Skąd: Dębe Wielkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2015,  10:50   Przeróbka zapalniczki "po zapłonie" |   
 |  
               | 
 |  
               | W naszej (mojej i żony, choć bardziej jej  )Fieście napięcie w gnieździe zapalniczki jest cały czas. Ponieważ podłączona jest pod nią kamerka to wyjmowanie jej z gniazda za każdym wyjściem z auta i potem podłączanie jest dość upierdliwe (znaczy można zapomnieć  ). Do tego teraz jest też podpięte ogrzewanie siedzenia a kiepsko byłoby zostawić je włączone. A nie zauważyłem, żeby napięcie "znikało" po jakimś czasie. Dlatego postanowiłem przerobić zapalniczkę na "po zapłonie". Teraz już wiem, że jest to dość proste, trzeba mieć tylko sprawne ręce  I nie powinno zająć dużo czasu  Tak naprawdę największym problemem jest brak miejsca   
 UWAGA. Przed przystąpieniem do pracy należy odpiąć akumulator.
 Najlepiej najpierw wyciągnąć zupełnie schowek. Jest zamontowany na trzpienie które trzeba po prostu wyciągnąć.
 [attachment=0:353ur02l]zapal 1.jpg[/attachment:353ur02l]
 Następnie odkręcić obie śruby od bezpieczników i zdjąć pudło bezpieczników. Zabezpieczone jest dodatkowo na dwa zatrzaski, zaznaczone na kolor zielony.Teraz najtrudniejsza część - trzeba zdjęć kratkę zabezpieczającą tył pudła. Jest założona na zatrzaski (kolor niebieski), które są z każdej strony.
 [attachment=1:353ur02l]zapal 2.jpg[/attachment:353ur02l]
 
 Nie zrobiłem zdjęcia z tyłu ale wygląda to tak, że każdy "wiersz" bezpieczników ma wspólną listwę zasilającą do której pociągnięty jest przewód wspólny (na zielono). U mnie trzeci rząd od dołu ma przewód ze stałym napięciem a dolny przewód z napięciem po zapłonie.
 Druga część bezpiecznika wkładana jest do konektora od którego idzie przewód już do konkretnego modułu (na niebiesko).
 Teraz najważniejsze - trzeba znaleźć wolne miejsce w rzędzie, który ma napięcie po zapłonie i przełożyć do niego konektor od zapalniczki. U mnie nie ma haka dlatego bez problemu mogłem go tam przełożyć (kolor czerwony). Sam konektor trzeba wypchnąć "od przodu" np. cienkim śrubokrętem. Najlepiej zrobić to jeszcze przed wykręceniem śrub.
 [attachment=2:353ur02l]zapal 3.jpg[/attachment:353ur02l]
 Pozostało złożyć i skręcić wszystko z powrotem.
 
 Z góry przepraszam jeśli nie w tym dziale ale nie znalazłem na forum działu "manuale"
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mrofiec   
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 24 Kwi 2016
 Posty: 14
 Skąd: Wadowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2016,  07:16   Przeróbka zapalniczki "po zapłonie" |   
 |  
               | 
 |  
               | Super poradnik a da się podciągnąć osobny kabel na nowe gniazdo ? Jak to najlepiej zrobić żeby się obeszło bez pożarów i palenia bezpieczników? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spiochu   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 49
 Dołączył: 02 Kwi 2014
 Posty: 50
 Skąd: Dębe Wielkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Paź 2016,  07:43   Przeróbka zapalniczki "po zapłonie" |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli używasz gniazda też jako zapalniczki to proponuję dołożyć nowy bezpiecznik do skrzynki. Czyli musiał byś kupić taki konektor jaki jest tam zastosowany. Jeżeli gniazda maja służyć tylko do podłączenia CB, ładowarek i takich tam, masz dwa wyjścia. Pierwsze to podłączyć się do obecnego gniazda zapalniczki. Drugie, chyba prostsze, to kupić rozgałęźnik bezpiecznika i stamtąd wziąć napięcie. Piszę o czymś takim jak na zdjęciu. 
   
 Wysłane z telefonu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | henryk4   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 26 Sie 2017
 Posty: 2
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sie 2017,  11:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Opis fajny tylko czemu nie ma zdjęć (ja nie widzę )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pieceofhare   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 27 Lut 2018
 Posty: 4
 Skąd: z internetu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2018,  18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie, 
 świetny opis, w niedługim czasie będę również przerabiać zapalniczkę "po zapłonie" w mojej Fieście. Wyjmowanie z gniazda zapalniczki za każdym razem kabla od kamerki jest dość "męczące". spiochu, mógłbym poprosić o przesłanie zdjęć, bo na forum są niewidoczne?
   
 Pozdrawiam serdecznie
 pieceofhare
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel_wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 19 Mar 2018
 Posty: 1
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2018,  15:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, 
 A próbował ktoś zrobić np drugie gniazdo np. pod kamerkę ale po napięciu z radia?
 Można byłoby poprowadzić wszystko do tego schowka/zaślepki pod radiem. Kamerka nie obciąża dużo i może nie trzeba byłoby nawet bezpiecznika dokładać.
 
 Pozdrawiam
 P
 |  
				| _________________ PK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barcik   
 Model: Ford Fiesta Mk7`16
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Bartek
 Dołączył: 21 Wrz 2016
 Posty: 110
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2018,  10:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawel_wawa napisał/a: |  	  | Cześć, 
 A próbował ktoś zrobić np drugie gniazdo np. pod kamerkę ale po napięciu z radia?
 Można byłoby poprowadzić wszystko do tego schowka/zaślepki pod radiem. Kamerka nie obciąża dużo i może nie trzeba byłoby nawet bezpiecznika dokładać.
 
 Pozdrawiam
 P
 | 
 A nie lepiej pociągnąć napięcie z lampki kabinowej? Jest kilka plusów. Raz, że kable nie wiszą przez pół auta, napięcie jest do 15 minut po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Minus to trzeba zakupić coś takiego
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Barcik
 
 "Zawsze bierz pod uwagę fakt, że możesz się mylić. "
 
 Chrabąszcz zjada średnio
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grz3hoo   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 27 Wrz 2018
 Posty: 5
 Skąd: Górny Słąsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2020,  08:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może się to komuś przyda. Zrobiłem przekładkę bezpiecznika od zapalniczki na "po zapłonie" . Nie jest to specjalnie trudne ale trzeba wiedzieć jak, to wtedy da się to zrobić w kilka minut. Dla ułatwienia podam, że to co spiochu pisał, że należy wycisnąć konektor przed odkręceniem skrzynki bezpiecznikowej to nie do końca tak jest, bo najpierw trzeba wiedzieć który konektor wypchnąć, dolny czy górny, i raczej trzeba to zobaczyć od tyłu, czyli trzeba odkręcić skrzynkę, a jak się już odkręci to można też wypchnąć delikatnie konektor.
 Największy problem to długość kabla zasilającego od zapalniczki. Chcąc go przełożyć w jedyne jakie znalazłem wolne miejsce z zasilaniem po zapłonie, tzn. ten od haka holowniczego (są 2 ale chodzi o ten po lewej stronie), nie mogłem dostać się z tym krótkim kablem aby go wpiąć. Ale w końcu po kilku próbach udało się.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2020,  06:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | A w bogatszych Fordach wystarczy przełożyć bezpiecznik, bo kabelki są odpowiednio już ułożone w skrzynce   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bagufix   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Adrian
 Dołączył: 02 Wrz 2020
 Posty: 7
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2020,  17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | dołączę się do tematu, udało mi się dodać dwa porty USB do Fiesty, podpiąłem plus w bezpieczniku od haka - zasilanie jest po odpaleniu auta ale mam mały problem, gdy mam włączone wycieraczki - opcja pracy cyklicznej to "cyka" mi w głośnikach telefon mam podłączony do Baseus BA01
 
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stilo_kielce   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 07 Mar 2022
 Posty: 16
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć. W mojej Fieście mk7 z 2009 roku pod bezpiecznikiem który opisałeś jako hak jest informacja : "Układ pomocy przy parkowaniu (pojazdy z przednim układem pomocy przy parkowaniu)". 
 Czy to bezpiecznik na pewno od haka?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stilo_kielce   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 07 Mar 2022
 Posty: 16
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  22:21   Re: Przeróbka zapalniczki |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy mógłbyś raz jeszcze wstawić zdjęcia? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2022,  20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | No numeracja bezpieczników bywała różna,,, pobierz ze strony Forda instrukcję wg nr VIN i będziesz mieć na 100% poprawną rozpiskę 	  | stilo_kielce napisał/a: |  	  | Czy to bezpiecznik na pewno od haka? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |