Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pojawiający się Check silnika
Autor Wiadomość
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 9 Lut 2022, 23:01   Pojawiający się Check silnika

Witajncie,

na forum jestem nowy, tydzień temu zakupiłem sobie Fiestę z 2002 roku, silnikiem 1.3 i przebiegiem 155tyś km. Auto zadbane ale ma swoje bolączki, które powoli usuwam. Jedna z nich jest pojawiającą się kontrolka silnika ( Check). Mam interfejs pod BT Icar 3 i programem Torque odczytałem błędy - P0420; P0646; P0693. Poczytałem trochę o tym w całym necie, myślę że na tym forum również ale nigdzie nie ma informacji, która naprowadzi mnie na usuniecie problemów a nie mam zamiaru inwestować niepotrzebnie kupę zł na wymianę sprawnych części. Pierwszy błąd według mnie dotyczy katalizatora, który chyba powoli kończy swój żywot. Niektórzy piszą, że może to być sonda lambda ale wątpię. U mnie spaliny nie są w 100% bezwonne, na pewno nie spala płynu ani oleju więc obstawiam że katalizator ma słaba zdolność oczyszczania do czego przyczyniła się długotrwała jazda na niedogrzanym silniku ( uszkodzony termostat temperatura podczas jazdy 72-76 stopni C), może ktoś miał podobnie i sobie z tym poradził albo potwierdzi moją tezę. Drugi błąd dotyczy chyba przekaźnika od sprzęgiełka sprężarki A/C tylko, że w mojej Fieście Klimy brak więc w czym problem? Trzeci błąd oznacza zwarcie do masy wentylatora I biegu, niby ok ale z tego co wyczytałem w większości tych aut jest wentylator I biegowy, u mnie siedzi taki z żółtymi łopatkami jak w polonezach czy dużych fiatach i wydaje się sprawny tz. załącza się kiedy silnik osiągnie temperaturę 105 stopni C co podobno jest prawidłowa wartością. I tu nie mogę rozwiązać, swoich problemów z Checkiem. Skoro wszystko jest sprawne i działa tak jak powinno to kiego pojawiają się te błędy?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lut 2022, 00:31   

Może zamiast bawić się jakimś wątpliwym modułem BT i darmowym programem, kup porządny interface i program albo jedź na dobrą diagnostykę do specjalisty,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 10 Lut 2022, 14:43   

JoeMix napisał/a:
Może zamiast bawić się jakimś wątpliwym modułem BT i darmowym programem, kup porządny interface i program albo jedź na dobrą diagnostykę do specjalisty,,,


Mam kumpla elektryka samochodowego, na komputer ( delphi) jestem umówiony w sobotę i wtedy zobaczę czy porządny komputer nakieruje na usuniecie problemów z autem.
 
 
Darekptr 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Imię: Dariusz
Wiek: 27
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 87
Skąd: Bartoszówka
Wysłany: 14 Lut 2022, 13:37   

To żeś jeszcze gorzej trafił. To "cudo" potrafi czasem wskazywać błędy których nie da się mieć w danym silniku, mój przykład to awaria IMRC które występowało tylko w ST200, a błąd pojawiał się w ST220. Porządny w wypadku Forda to Fordscan i kabel STN1170 lub 2120, koszt kabla to koło 150 zł, a Forscan na dwa miesiące może być za darmo.
_________________

Profil Facebook
 
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 14 Lut 2022, 21:20   

Ogólnie na razie zlewam temat. Kupiłem zestaw Valvoline do czyszczenia katalizatora i go użyłem. Czy cos dało ? Nie wiem będę obserwował, jeżeli błąd P0420 będzie się nadal pojawiał to trudno. Interfejs BT mam non-stop podpięty pod złączę więc moge go nawet codziennie kasować. Pozostałe błędy zapisane w ECU nie powodują wyskakiwania Check więc się tym nie przejmuję. Martwił bym się gdyby miał klimatyzacje i by nie działała, albo wentylator chłodnicy nie załączał by się a z tego co wiem działa , pracuje i włącza się kiedy motor osiągnie 105 Stopni C czyli jest jak najbardziej ok. Teraz będę zajmował się powoli pozostałymi problemami z Fiestą tz. zapachem spalin w kabinie na postoju ( w sobotę jadę do tłumikarza na oględziny i szukanie nieszczelności), słabym hamulcem ręcznym na prawym kole i cichym pukaniem - grzechotaniem z tyłu auta podobnym do stukającej tylnej półki. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów 'Check Engine' - pojawia się i znika. Od czego ?
DeXteR... Mechanika silnika 4 30 Sie 2017, 20:28
Marcin
Brak nowych postów Zrywanie, skoki silnika, check engine
mkrupek Mechanika silnika 1 17 Kwi 2018, 13:02
maru


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.