Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Słaby ręczny w jednym kole
Autor Wiadomość
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lis 2021, 20:43   Słaby ręczny w jednym kole

Cześć,

wymieniłem linki ręcznego, dwie główne długie oraz dwie krótkie dobębnowe, poza pierwszą od dźwigni hamulca, zestaw TRW. Problem jest taki, że po regulacji w prawym kole łapie szybko i mocno, od 3 ząbków już, natomiast w lewym kole nawet w połowie dźwigni nic, dopiero po zaciągnięciu do końca...

Co z tym zrobić? Nie widziałem żadnej regulacji w bębnach, linki mają stałą długość przecież, a jedyna regulacja to nakrętką przy dźwigni ręcznego...

Generalnie nie jest to jakiś wielki problem, ale wiem, że przy badaniu technicznym się przyczepią...
 
 
maciekpkow 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: ST
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Maciej
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 26
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21 Lis 2021, 21:33   

Są samoregulatory w bębnach i to za ich pomocą można podciągnąć działanie hamulców.
 
 
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Lis 2021, 02:44   

maciekpkow napisał/a:
Są samoregulatory w bębnach i to za ich pomocą można podciągnąć działanie hamulców.


Ale czy przypadkiem samoregulator nie jest odpowiedzialny za regulację działania hamulca standardowego, a nie ręcznego? No i przecież on, jak sama nazwa wskazuje, sam się reguluje, więc chyba nie powinno się go na siłę przestawiać?

Już przez chwilę zgłupiałem i się zastanawiałem, czy przypadkiem nie zamontowałem linek na odwrót, no ale przecież one się różnią długością i nie byłoby to możliwe. Choć już nic nie wiem... Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie? Oraz na tym łączniku metalowym z linką do dźwigni ręcznego jest taka plastikowa zaślepka, aby linka z przodu sama nie wypadła. Czy ta zaślepka powinna być widoczna od spodu, czy na górze?

Bo mam wrażenie, że na początku była na dole a ja zamontowałem odwrotnie, czyli na górze, co by oznaczało, że linki są też na odwrót. Tylko skoro różnica długości pomiędzy nimi to prawie 15 cm, to by się nie zmieściły... Swoją drogą linki są prowadzone taką samą drogą, więc nie wiem, dlaczego miałyby być różnej długości...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2021, 07:02   

Samo regulator działa tak że jak okładzina się ściera to szczeki są dosuwane do ścianek bębna przez co kasowany jest luz,,, teoretycznie można to przestawić ręcznie, ale może być tak że będzie stałe tarcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maciekpkow 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: ST
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Maciej
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 26
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22 Lis 2021, 09:47   

Ja na bębnie powstaje rant to go nie zdejmiesz i trzeba odpuścić samoregulator bo inaczej nic z tego nie będzie.
Szczęki są jedne i samoregulator też jest jeden. Do hamulca zasadniczego i pomocniczego. Różnica jest że do zasadnkczego szczęki rozpycha tłoczek hydrauliczny a do ręcznego dzwigniami linki.
Może się zdarzyć i tak że samoregulator nie działa bo np. się zapiekł lub został nieprawidłowo zamontowany.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Lis 2021, 10:49   

Vendeur napisał/a:
Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie?


Zakończenie linek musi być tak zamocowane by blaszka była od strony ulicy, a linki tuż przy podwoziu.
 
 
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Lis 2021, 12:34   

slawomirro napisał/a:
Vendeur napisał/a:
Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie?


Zakończenie linek musi być tak zamocowane by blaszka była od strony ulicy, a linki tuż przy podwoziu.


Byłem sprawdzić stare linki. Linka z zieloną osłoną jest krótsza o 15 cm i NA PEWNO była poprzednio z prawej strony auta! Na 75% blaszka łącznika była od strony ulicy, bo pamiętam czarną zaślepkę. Natomiast linki montowałem zgodnie z kolorem zielonej osłony, no bo tak nakazuje rozsądek oraz długość linek - na odwrót by nie weszły... Z tym że po takim montażu teraz blaszka łącznika jest od strony auta... Dziwne, prawda? Czyżby TRW nieprawidłowo to składało?




Co do regulacji ręcznego z jednej strony, rozepcham nieco ten rozpierak / samoregulator, ale nie jestem przekonany, aby to wiele pomogło, tam jest małe pole do popisu.

A czy przy lince przypadkiem nie ma możliwości? Tam w miejscu mocowania linki przy bębnie, jest taka metalowa końcówka, która jakby ma lekko spłaszczone strony, co mogłoby sugerować, że jest to tak zrobione pod użycie klucza. Co sądzicie? Fotka poniżej.

 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Lis 2021, 10:11   

Vendeur napisał/a:
Linka z zieloną osłoną jest krótsza o 15 cm i NA PEWNO była poprzednio z prawej strony auta!


Zgadza się. Zielona z prawej.

Nagimnastykowałem się pod autem z lusterkiem na wysięgniku i dla pewności sprawdziłem raz jeszcze - blaszka do dołu, linki nad blaszką.

Dla pewności masz jeszcze obrazek z książki serwisowej "sam naprawiam".


 
 
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lis 2021, 17:23   

@slawomirro

Dzięki za zdjęcie. Czyli wychodzi na to, że TRW popełnia błąd przy produkcji linek, źle ustawiając tę blaszkę na łączeniu... Interesujące.

Mało tego, jedyna linka, jaką znalazłem, która miałaby poprawnie tę blaszkę łącznika od strony ulicy, to producent Linex... Wszystkie pozostałe są na odwrót...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Słaby hamulec ręczny
kubasa976 Mechanika 34 2 Lis 2010, 22:02
Radhezz
Brak nowych postów [MK3] Słaby hamulec ręczny
squadak Mechanika 18 15 Kwi 2006, 18:11
Gość
Brak nowych postów bardzo słaby hamulec ręczny - linka napieta
fordziok Mechanika ogólna 3 28 Paź 2014, 23:39
Puff
Brak nowych postów [MK3] Stukanie przy ruszaniu, słaby ręczny.
morph231 Mechanika 8 6 Paź 2009, 21:18
marian
Brak nowych postów [MK3] dziwna sprawa z jednym guzikiem
mamuten Elektryka 7 26 Paź 2008, 13:53
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.