Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Moment dokręcania piasty w MK3 92r.
Autor Wiadomość
Oyasumi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączyła: 12 Mar 2020
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Gru 2020, 16:51   Moment dokręcania piasty w MK3 92r.

Hejka, szukałam w internecie, ale nie mogę znaleźć klarownej informacji na temat tego, z jakim momentem powinno dokręcać się piasty w Fieśćie. Jest to autko z 1992. Ona ma 2 pojedyncze łożyska. Dzięki!
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Gru 2020, 20:35   

Jeśli chodzi o łożysko dwurzędowe w zwrotnicy przedniej to nakrętkę centralną mocowania piasty przedniej dokręca się momentem od 205 do 235 Nm.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 213
Skąd: metropolia
Wysłany: 13 Sty 2021, 21:49   

Z dwoma łożyskami jednorzędowymi również obowiązuje przedział 205-235 Nm. Przy dokręcaniu jest to naprawdę duża siła.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Sty 2021, 22:52   

Niby duża siła, a mi tak wykańczali komplet łożysk za kompletem dokręcając na "oko" czyt. czucie. Aż byłem zmuszony finalnie wymienić zwrotnicę i zakupić komplet łożysk OE by uporać się z problemem raz na zawsze. Dobrze, że tamte próby były na zamiennikach, bo na oryginałach bym tego nie przeżył. Podstawą do tego jest klucz dynamometryczny. Jak komuś to obce to lepiej poszukać innego mechanika. Niby czynność łatwa, a się wyłożyli jak amatorzy.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 213
Skąd: metropolia
Wysłany: 13 Maj 2021, 13:42   

To nie wina dokręcania. Ale lipnej jakości łożyska. Możliwe, iż nawet podczas wciskania prasą już ulegają uszkodzeniu (jakiegoś odkształcenia itp.). Moment 205-235 Nm. To jest bardzo duża siła. Nawet przy dokręcaniu metrowym kluczem dynamometrycznym. W zasadzie to trzeba się na nim powiesić :) . Ja też miałem perypetie z tymi łożyskami. Pisałem na forum. A tak w ogóle to zawsze je dokręcałem wielką lagą na oko. I nigdy, ale to nigdy nie miałem problemu (na oryginalnych łożyskach). Z przodu w zasadzie co rok. Bo manszety przegubu zewnętrznego to jakaś parodia. Teraz dokręciłem jedno na 205 Nm jakieś chińskie BTA i na razie hula..

P.S.
Dodatkowo na niektórych zamiennikach. Nie da się osadzić piasty koła do samego końca. A to też jest bardzo ważne. Niestety za duża szczelina powstaje. Mamy tam wargę przeciwpyłową (uszczelniającą). Jak nie dojdzie do końca piasty to nie będzie spełniać swojego zadania. I również szybko poleci łożysko od strony piasty koła. Warga ta przylega do gładzi piasty.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Maj 2021, 14:32   

Co nie zmienia faktu, że moment dokręcania jest bardzo ważny. U mnie było wszystko schowane jak trzeba, a jednak co chwila ulegało uszkodzeniu. No i jakość łożysk, piasty, osłon gumowych też musi być pierwszoligowa. Nie ma to jak wykonać od A-Z na oryginalnych częściach. Ja tak zrobiłem we współpracy z już ogarniętym mechanikiem i zapomniałem o problemie.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 213
Skąd: metropolia
Wysłany: 14 Maj 2021, 11:29   

Zamiast do mechanika to sam naprawiaj. Niestety tak stare samochody wymagają szczególnego traktowania podczas napraw. Delikatnego traktowania. A na warsztatach... Podstawowym narzędziem to klucz udarowy. Nagrzewnice indukcyjne itp. Po co się męczyć podczas odkręcania? Po co dawać nowe śruby, nakrętki. W tamtym tygodniu wymieniałem w matizie wahacze. Po partactwie warsztatu. W zasadzie powinienem zgłosić prokuraturze ich dzieło. Gdybym mieszkał w normalnym kraju. To bym się nawet nie zastanawiał. Ja się nie spotkałem z uczciwym, rzetelnym mechanikiem. Co robi naprawy dla ludu.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Maj 2021, 12:07   

W chwili obecnej nic mi nie trzeba robić samemu bo mam w końcu ogarniętego mechanika. Opis mojego zdarzenia jest sprzed lat, jako przestroga. Wiele składowych składa się na końcowy sukces lub porażkę. Od klawych jakościowo części po pierwiastek ludzki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.