Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak mocy, max prędkość 90km.
Autor Wiadomość
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Gru 2020, 18:08   

A ja miałem kilka kosiarek i ostatnie 1.3 chodziło cichutko, luzy zaworowe ustawiane na wartości fabryczne, olej półsyntetyk, zero spalania

Polecam zmierzyć co było wcześniej, spróbować ustawić na fabryczne wartości i ewentualnie wrócić do poprzednich ustawien
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Gru 2020, 20:10   

Mam zawory ustawione za pomocą dobrego szczelinomierza wg zaleceń fabrycznych i pracuje cicho, silnik ma krzepę i ciągnie ładnie jak na te symboliczne 60 KM. Na tyle jest cicho, że mało kto wytypował że to 1.3 OHV. Uważam, że nie po to tęgie głowy w fabryce podają te wartości luzów żeby to bagatelizować. Zawsze tak ustawiam i to moja trzecia MK3 z 1.3 pod maską i po każdej takie kalibracji Fiesta odzyskiwała poprawną pracę. Podstawa to zawory. Oczujnikowanie też jest bardzo istotne, z własnego doświadczenia wiem że nic nie dorówna oryginałowi. Potencjometry z niewiadomego źródła pięknie potrafią kłamać... Podmiana na oryginalny potrafi odblokować cały potencjał nawet w blisko 30-to letnim samochodzie.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 24 Gru 2020, 22:42   

FIESTA Moondust napisał/a:
Mam zawory ustawione za pomocą dobrego szczelinomierza wg zaleceń fabrycznych i pracuje cicho, silnik ma krzepę i ciągnie ładnie jak na te symboliczne 60 KM. Na tyle jest cicho, że mało kto wytypował że to 1.3 OHV. Uważam, że nie po to tęgie głowy w fabryce podają te wartości luzów żeby to bagatelizować. Zawsze tak ustawiam i to moja trzecia MK3 z 1.3 pod maską i po każdej takie kalibracji Fiesta odzyskiwała poprawną pracę. Podstawa to zawory. Oczujnikowanie też jest bardzo istotne, z własnego doświadczenia wiem że nic nie dorówna oryginałowi. Potencjometry z niewiadomego źródła pięknie potrafią kłamać... Podmiana na oryginalny potrafi odblokować cały potencjał nawet w blisko 30-to letnim samochodzie.


No dokładnie. Dużo ludzi zapomina, ze 1.3 to silnik komputerowy! Zmiana wartości czujnika, to przestawienie mapy paliwowej, dlatego dzieją się potem jaja.
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 213
Skąd: metropolia
Wysłany: 25 Gru 2020, 12:30   

Ogólnie tak podają, co w kolejności sprawdzić przy niskiej mocy silnika:

1. Układ zapłonowy/punkt zapłonu
2. Ciśnienie paliwa
3. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
4. Potencjometr przepustnicy
5. Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
6. Regulacja sondy lambda
7. Zawór regulacji biegu jałowego
8. Komputer sterujący - zasilanie napięciowe/masa

Ale jak się zastanowić. Jeżeli przed czyszczeniem było ok. A po już nie + ta agresywna chemia, zapewne oparta na bazie wodorotlenku sodu. To raczej bym pojechał w tym kierunku. Brak masy, jakiś nalot po tej chemii się wytrącił. Szczególnie w złączu/kostka pin miedziany. Te hermetyczne złącza są kiepskiej jakości, szczególnie w tak starym samochodzie. Może coś się urwało, lub przerwał się kabel w wiązce. Miedź utleniona, łatwo ją uszkodzić nawet przy wyjmowaniu kostki/złącza itp. Ale teraz to nie pora na grzebanie w kablach, jak się nie ma ogrzewanego pomieszczenia/warsztatu. Kable sztywne, kostki/obudowy łamliwe itp.
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 14 Kwi 2021, 23:38   

Jak już jestem na forum, to dam Wam znać. Kolega FIESTA Moondust miał racje, przyczyną tego stanu rzeczy były zawory... Pestki zostały poprawione i wiecie co? Auto jeździ jak oszalałe, nawet nie wiecie jak się ciesze... Teraz to się nawet po prostu nie da tym autem 50 km jeździć, te 90 - 100 to jak nic, auto po prostu rwie, ono pruje... Nie wiem w ogóle czy wiecie o co mi chodzi... Jest mistrzostwo świata, potęga...

Tu sobie trzeba wbić do głowy jedną rzecz, ze jak są uchylone czy niedomykające się zawory, to auto pierdzi i szarpie na gazie, a ja tak właśnie miałem i pisałem wam o tym, na benzynie tego nie ma, ale na gazie wszystkie takie rzeczy od razu wychodzą. Stary mechanik, kłócił się ze mną, ze zawory nie mają nic do rzeczy, ze to wina kąta wyprzedzania zapłonu, jak widać nie miał racji. Tu wszystko w tym aucie ma być tak, jak zaplanował to producent, jak są jakieś odchyłki od normy, to nie ma co się dziwić... Niby kompresja wychodziła ok, ale zawory się nie domykały i było tak jak było, z resztą nasz kolega Krzysztof o tym pisał i również miał racje, ze przy 90kM na godzinę, zawory się nie domykają. Jak tam jest tylko coś minimalnie nie tak, wtedy mamy zjawisko pływającego zaworu i zamyka on sobie w cały świat, także trzeba tego bardzo pilnować.
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Kwi 2021, 12:31   

Diuned, Bardzo się cieszę, że pomogło a Fiesta odzyskała dawny poprawny wigor. Tak, poprawne ustawienie luzów zworowych przy tym silniku to rzecz szalenie istotna. Teraz gdy są już poprawnie ustawione wystarczy byś to kontrolował i ewentualnie korygował co 15 tys km. Ale z własnego doświadczenia mogę Tobie powiedzieć, że nie będzie tam wielkich odchyłek gdy regularnie się tej kwestii pilnuje.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Kwi 2021, 13:15   

masz pomiar przed ustawieniem i po ustawieniu?
Czyli czy było za ciasno, czy za luźno ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Brak kompresji w 1.4 90KM
stanley1784 Mechanika ogólna 5 17 Wrz 2016, 19:49
stanley1784
Brak nowych postów [MK3] Max obroty po zapaleniu, brak wspomagania hamulców
fish26 Mechanika 5 4 Sie 2010, 22:06
GrzesiekN
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - brak mocy - brak pomysłu
adamwwa Silniki diesla 2 11 Gru 2011, 13:02
adamwwa
Brak nowych postów Brak mocy
przemek20011 Elektryka ogólna 0 10 Cze 2014, 10:49
przemek20011


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.